۵۲.۱۸ درصد از خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند
جدیدترین جایگاه ایران در رتبه‌بندی اینترنت اعلام شد
در سپتامبر جاری، اتحادیه جهانی مخابرات با همکاری برخی شرکت‌های بزرگ فناوری، مخابراتی، بانک جهانی، یونسکو و چند دانشگاه گزارشی ارائه کرده که اطلاعات کشورهای مختلف جهان و رتبه آنها در زمینه ارائه خدمات پهن باند وجود دارد. در این گزارش، ایران از نظر ارائه خدمات اینترنت جایگاه ۱۰۳ را در میان ۱۹۱ کشور به خود اختصاص داده است.

1606683296_1_0.gif

طبق یکی از جدول‌‌های این گزارش، ایران در میان ۱۳۸ کشور در حال توسعه و از نظر درصد خانوارهایی که در سال ۲۰۱۵ به اینترنت دسترسی داشته‌اند، رتبه ۳۹ را کسب کرده که نشان می‌دهد ۵۲.۱۸ درصد از خانوارهای ایرانی به اینترنت دسترسی دارند. در رتبه‌بندی مذکور که تنها کشورهای در حال توسعه را دربرمی گیرد، کره جنوبی با ضریب نفوذی ۹۸.۷۹ درصدی در میان خانوارها در رتبه اول است و قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، سنگاپور، بحرین، ماکائو، عمان، قزاقستان، برونئی، کویت و هنگ کنگ در رتبه‌های بعدی هستند.

به گزارش مهر، در جدول مربوط به درصد افرادی که در هر کشور از اینترنت استفاده می کنند، ایران در میان ۱۹۱ کشور جهان در رتبه ۱۰۳ قرار گرفته است. طبق این جدول ۴۴.۰۸ درصد از مردم ایران کاربر اینترنت هستند. ایسلند با ۹۸.۲۰ درصد کاربر اینترنت در رتبه اول است و لوکزامبورگ، آندورا، نروژ، لیختن‌اشتاین، دانمارک، بحرین، موناکو، ژاپن، هلند، قطر، فنلاند، بریتانیا، امارات و سوئد در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌‌اند.

=========================

شاید به این مطالب هم علاقه‌مند باشید:

ایسوس

نظر شما چیست؟