تماس صوتی روی بسترهای داده‌ای
03/07/1395 - 15:42
برای اولین بار در ایران VoWiFi با موفقیت آزمایش شد
شرکت ایرانسل پس از انجام آزمایش‌های موفقیت‌آمیز تماس تلفنی روی بسترهای شبکه موبایل نسل چهارم؛ به طور رسمی از فناوری VoWiFi در ایران رونمایی کرد. ایرانسل اولین شرکتی است که این قابلیت را در ایران عرضه می‌کند.

1606683296_1_0.gif

VoWiFi که مخفف Voice over WiFi است؛ یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های ارتباطی در دنیا محسوب می‌شود که امکان تماس صوتی با کیفیتی را در اختیار کاربران می‌گذارد. در این فناوری ارتباطات صوتی از طریق وای‌فای نه شبکه ارتباطی موبایل برقرار می‌شود و بستر ارتباطی براساس داده خواهد بود. 

ایرانسل می‌گوید با استفاده از VoWiFi هریک از مشترکان می‌توانند در مکان‌هایی که به وای‌فای متصل است؛ با فرد دیگری در هر کجای دنیا تماس صوتی برقرار کرده و صحبت با کیفیتی داشته باشند. در این نوع ارتباط نیازی به پوشش شبکه اپراتور در مبدا یا مقصد نیست و مشترکان می‌توان در هر کجای ایران و جهان از این قابلیت استفاده کنند. ‌

در حال حاضر؛ بسیاری از اپراتورهای مخابراتی و شرکت‌هیا بزرگ فناوری مانند گوگل اقدام به ترکیب شبکه‌های موبایل و داده کردند و کاربران می‌توانند روی یک بستر ارتباطی داده‌ای از تلفن همراه خود استفاده کنند و تماس صوتی یا پیامکی داشته باشند. فناوری VoWiFi برای مواقعی که پوشش سراسری شبکه موبایل در دسترس نیست؛ بسیار کاربردی خواهد بود. 

ایسوس

نظر شما چیست؟