تا پایان سال 96 صورت می‌گیرد
واگذاری ۶۰ درصد خدمات الکترونیک دولت به دفاتر پیشخوان
جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور از واگذاری 60 درصد از خدمات الکترونیکی دولت به دفاتر پیش‌خوان‌ تا پایان سال 1396 خبر داد. انصاری همچنین گفت که پروژه الکترونیکی کردن خدمات اداری با تاکید بر اطلاع‌رسانی الکترونیکی یکی از پروژه‌های مهم است که در کل دستگاه‌های اجرایی کشور پیاده می‌شود و قرار است این پروژه تا پایان سال 96 به طور کامل اجرایی شود.

انصاری که در دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند حضور داشت، ادامه داد: «در حوزه شهر هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی، دولت از شهرداری‌ها و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری حمایت می‌کند. نکته مهم در زمینه توسعه خدمات الکترونیکی به شهروندان، توجه به نقش محوری شهرداری‌ها است و دولت هم از حرکت شهرداری‌ها به سمت الکترونیکی شدن حمایت می‌کند.»

مطلب پیشنهادی

سمینار رایگان «کنترل اشیا توسط مغز» برگزار می‌شود
از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران:

رییس سازمان امور اداری و استخدامی درخصوص هوشمندسازی شهرها گفت: «هوشمند شدن شهرها بدون حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی ممکن نمی‌شود و دولت از فعالیت بخش خصوصی به طور عام و از همکاری آنها با شهرداری‌ها در جهت توسعه خدمات الکترونیکی به طور خاص حمایت می‌کند.»

معاون رئیس جمهور ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات را یکی دیگر از پروژه‌های مهم دولت دانست و گفت: «پروژه‌ای که زمینه همکاری بخش خصوصی در آن فراهم است، بحث استقرار پنجره واحد برای 10 موضوع مهم است. توصیه من این است که برای عمومی‌کردن موضوع شهر هوشمند و تبدیل آن به یک مطالبه اجتماعی، مفهوم‌سازی عمومی شکل گیرد و در گفتمان رایج مسئولان و مردم به عنوان یک ضرورت مطرح شود.»

ایسوس

نظر شما چیست؟