امسال در آسمان به دنبال چه بگردیم؟
29/01/1396 - 14:47
مهمترین رویدادهای آسمان در سال ۱۳۹۶
در سال ۹۶ باید منتظر چه رویدادهای نجومی در آسما باشیم؟ دو ماه گرفتگی، دو خورشید گرفتگی، سه بارش شهابی و غیره. اگر علاقه‌مندید بدانید امسال در آسمان چه خبر نگاهی به رویدادهای زیر بیندازید.

1606683296_1_0.gif

یکی مهمترین رویدادهای نجومی که در سال گذشته از ایران قابل رصد بود را میتوان گذر سیاره تیر (عطارد) از مقابل زمین عنوان کرد. در سال 1395 شاهد سه ماه گرفتگی و دو خورشید گرفتگی بودیم که این خورشید گرفتگی‌ها در ایران قابل مشاهده نبودند. اما در آسمان 96 به دنبال چه بگردیم؟

 ماه گرفتگی: این ماه گرفتگی روز دوشنبه 16 مرداد از ساعت  22:50 به وقت ایران آغاز می شود. البته بخش محدودی از این رویداد ایران را پوشش می‌دهد، ولی با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است.

بارش شهابی پرساووشی: این شهاب باران روز شنبه 21 امرداد 1396 روی می‌دهد.

کسوف: در روز دوشنبه 30 مرداد کسوف کاملی رخ می‌دهد. اما متاسفانه از ایران قابل مشاهده نیست. این کسوف بخش اعظم اقیانوس آرام و آمریکا را دربر می‌گیرد.

بارش شهابی اسدی: روز جمعه 26 آبان ساعت 22:30 می‌توانید لحظه اوج بهترین بارش شهابی سال را شاهد باشید. بطور میانگین در هر ساعت بین 20 تا 60 شهاب در آسمان دیده می‌شود.

بارش شهابی دو پیکری: چهارشنبه 22 آذر بیشترین تعداد شهاب در آسمان دیده می‌شود (60 تا 120 شهاب در ساعت ) ولی به دلیل درخشش نور ماه امکان دارد با چشم غیر مسلح لذت بردن از این باران نجومی کمی مشکل باشد.

خسوف کامل: چهارشنبه 11 بهمن، در بیشتر نقاط ایران می‌توان لحظه خسوف را رصد کرد.

کسوف: خورشید گرفتگی روز پنجشنبه 26 بهمن در جنوب قاره آفریقا و اقیانوس منجمد جنوبی رخ خواهد داد و در ایران قابل مشاهده نخواهد بود.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟