دیشب اتفاق افتاد:
شیء نورانی دیده شده در آسمان شهرهای ایران چه بود؟
شب گذشته شیئی نورانی در آسمان شهر پاوه دیده شد. اگرچه فرضیه وجود بشقاب‌پرنده‌ها معمولاً پای ثابت تحلیل این دست از اتفاقات است، اما مدیر مرکز نجوم اهواز اعلام کرده که این شیء نورانی، بشقاب پرنده نبوده است.

1606683296_1_0.gif

خسرو جعفری‌زاده، مدیر انجمن نجوم اهواز درخصوص رویت یک شیء نورانی در آسمان پاوه گفت: «بدون تردید این شیء بشقاب پرنده نبوده، بلکه تخلیه سوخت یک موشک در آسمان باعث ایجاد این پدیده شده است. وقتی یک موشک به فضا پرتاب شده  لازم است که به دلایلی سوخت خود را تخلیه کند و برخی مواقع هم دلیل این تخلیه مشکلات فنی است. هنوز اعلام نکرده‌اند که چه نوع موشکی بوده اما نگاه‌ها به سوی موشکل فالکون ۹ است. این موشک هم مانند سایر موشک‌ها برای تحقیقات به فضا فرستاده شده است.»

جعفری‌زاده خاطر نشان کرد: «مردم ما به دلیل اینکه این علائم را در آسمان می‌بینند و برایشان جالب است، شایعاتی را می‌سازند و این نورها را به اشکال مختلف همچون موجود فضایی و بشقاب پرنده می‌بینند. موارد زیادی در ایران بوده و به خصوص در مرزهای کشور که باید برای این عزیزان آگاهی رسانی شود. مورد شب گذشته نیز تخلیه سوخت یک موشک بوده که چون در حال حرکت بوده و در افق غربی و پایین سیاره زهره هم دیده شده به شکل یک جسم نورانی مشاهده شده است. از نظر علمی موشک در فضا سوخت خود را تخلیه کرده و به صورت یک هاله ای دیده می شود که تصور برخی بر وجود موجودات فضایی است. این هاله در اثر بازتاب نور خورشید دیده می‌شود.»

مدیر انجمن نجوم اهواز اظهار داشت: «ارتفاع موشک بالای ۲۰۰ کیلومتر از زمین بوده و حین تخلیه سوخت، نور خورشید را بازتاب داده به همین دلیل آن را به صورت جسمی نورانی می‌بینیم؛ وگرنه سوخت یک موشک از خود نوری ندارد. به دلیل اینکه سوخت موشک به صورت متراکم در فضا مانده بود و بازتاب نور خورشید به سوخت موشک زیاد بوده به همین دلیل به شکل یک جسم نورانی در آسمان دیده شده است.  قدر یا نور ظاهری سوخت این موشک برابر با منفی ۶ بوده و این موضوع نظر بسیاری را به خود جلب کرده است. این اتفاق از همه جای ایران قابل مشاهده بوده است و از تمامی مردم عزیز درخواست می‌شود که به شایعات توجهی نکنند و از منابع معتبر علمی خبرهای خود را تهیه کنند.»

 

ایسوس

نظر شما چیست؟