درخواست اتحادیه فناوری از اعضای خود
کمک کنید کارت‌های گارانتی تقلبی از بازار جمع شوند + فهرست گارانتی‌های معتبر
میزان و اصالت خدمات پس از فروش شاخص‌هایی هستند که در چرخه انتخاب و خرید کالا تاثیرگذاراند. ورود کالای بی‌هویت از مبادی غیرقانونی و عرضه زیرزمینی در بازارهای داخلی باعث شده تا سوداگران با استفاده از خلاء نظارتی و عدم آگاهی خریداران از گارانتی‌های مجاز و معتبر، به سودهای هنگفتی دست یابند. این در حالی است که ورود کالای قاچاق به ویژه در حوزه محصولات آی‌تی علاوه بر کاهش درآمدهای کشور، خسارات مالی فراوانی را به خریداران نهایی تحمیل می‌کند. اگرچه پیکان پیش‌بینی‌های دوران پساتحریم به سمت بهبود و رونق بازارهای داخلی محصولات کامپیوتری متمایل بود؛ گویا قرار نیست تا بازار محصولات کامپیوتری یک بار دیگر دوران طلایی سال‌های قبل از تحریم را تجربه کند. اما فروش کالای بدون گارانتی که به "گارانتی شرکتی" نیز معروف است، حتی وارد‌کنندگان و فروشندگان مجاز این بازار را هم متضرر کرده است. در همین راستا، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در نظر دارد تا نام شرکت‌های دارای مجوز خدمات پس از فروش را اعلام کند تا علاوه بر کمک به ریشه‌کن کردن کالای قاچاق و بدون اصالت، خریداران را در انتخاب شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات گارانتی مجاز یاری کند.

سال گذشته، اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران پس از تفاهم با سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی اطلاعیه‌ای از شرکت‌های فناورانه واجد شرایط و واحدهای صنفی این حوزه خواسته بود حداکثر تا تاریخ 30 آذرماه 94 نسبت به اخذ مجوز خدمات پس از فروش اقدام کنند. اما روز گذشته این اتحادیه در سایت رسمی خود از کلیه اعضای خود درخواست کرده تا این اتحادیه را برای حذف کارت‌های گارانتی بی‌اصالت و همچنین ساماندهی بازار گارانتی محصولات یاری کنند. متن اطلاعیه اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران بشرح زیر است:

«به حضور کلیه اعضاء محترم می‌رساند اتحادیه به عنوان خانه صنف و مجری این طرح، امانت‌دار و حافظ منافع صنف است، لذا در جهت حمایت از افراد قانونمند و جلوگیری از ادامه فعالیت متخلفان و فرافکنی علیه اتحادیه و این طرح نظیر اخبار کذب مبنی بر عدم ارائه هرگونه اطلاعات از جمله اطلاعات مشتریان (crm)، خواهشمند است با اتحادیه همکاری تا به کار متخلفان خاتمه دهیم. امیدواریم با یاری شما همکاران محترم در آینده‌ای نزدیک شاهد صنفی مشتری‌مدار، عاری از کارت‌های تقلبی و بی‌اصالت و درنهایت ارتقاء جایگاه صنف به جایگاه واقعی باشیم.»

اتحادیه صنف فناوران در سایت رسمی خود لیستی از 31 شرکت که تاکنون موفق به دریافت مجوز خدمات پس از فروش شده‌اند را به همراه تصویر اصل کارت گارانتی (که شامل اطلاعاتی چون شماره سریال، تاریخ شروع و انقضای گارانتی است) و به ترتیب حروف الفبا معرفی کرده تا خریداران با آگاهی و اطمینان از اصالت خدمات پس از فروش، نسبت به انتخاب و خرید کالای مورد نظر خود اقدام کنند. این اتحادیه همچنین اعلام کرده که شرکت‌های دارای مجوز گارانتی تعویض تنها موظف‌ به الصاق لیبل بروی کالاها بوده و نشان اتحادیه که بروی نمونه کارت‌های ارائه شده، در کارت‌های اصلی گارانتی شرکت‌‌ها درج نگردیده است.

 

دانلود لیست شرکت‌های دارای مجوز خدمات گارانتی از اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران + تصویر کارت گارانتی
 

دانلود لیست شرکت‌های دارای مجوز خدمات گارانتی تعویض از اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟