مصایب یک سریال اینترنتی
انتقاد مخاطبان از شب طولانی بازی تاج و تخت
از ویژگی‌های اپیزود سوم سریال بازی تاج و تخت، نمایش یک نبرد نسبتاً طولانی در تاریکی است.
تصویربرداری در تاریکی و با حداقل نور ممکن و نیز وجود مه، از لحاظ روایت بصری و چینِش سینمایی، نکته‌ای مثبت برای این قسمت است اما شاید از نظر فنی، سریالی را که بطور اینترنتی پخش می‌شود با مشکل مواجه کند. شماری از مخاطبان این سریال از کیفیت تصاویر قسمت سوم گلایه داشتند. عده‌ای بر این باورند که اپیزود سوم سریال بازی تاج و تخت، بخوبی برخی از ضعف‌های شبکه‌های تلویزیون اینترنتی را آشکار کرد.

1606683296_1_0.gif

قسمت سوم سریال بازی تاج و تخت شاید یکی از معدود قسمت‌های این سریال پرطرفدار باشد که تا این حد مورد انتقاد قرار گرفت. انتقاداتی که البته به روایت و داستان این سریال ربطی نداشته و بیشتر جنبه فنی دارد. مخاطبانی گلایه‌ کرده‌اند که تصاویر پخش شده شفاف نبوده و آن‌ها موفق نشده‌اند بطور واضح صحنه‌های این قسمت از سریال بازی تاج و تخت را ببینند.

قسمت سوم بازی تاج و تحتسایه‌های غیرطبیعی و موزاییکی شدن تصویر، از جمله مواردی است که بینندگان این قسمت از بازی تاج و تخت گزارش کرده‌اند.

سیگنال‌های ویدیویی شبکه اچ‌بی‌او صرفنظر از پلتفرمی که بر روی آن پخش می‌شوند ( گیرنده‌های کابلی یا ماهواره‌ای، نرم‌افزارهای ویژه اچ‌بی‌او و نیز پلتفرم‌هایی نظیر هولو و اپل‌تی‌وی) به میزان قابل‌توجهی فشرده می‌شوند با این هدف که تا حد امکان، طیف بیشتری از مخاطبان بتوانند بطور زنده سریال‌ها را مشاهده کنند. در جریان این فشرده‌سازی بخش‌هایی از اطلاعات حذف می‌شوند که در حالت عادی، بیننده متوجه این حذفیات نمی‌شود اما زمانیکه میزان این فشرده‌سازی زیاد است آثار این حذف اطلاعات، در قالب ایراداتی به چشم می‌آید. موزاییکی دیدن تصاویر و دیدن سایه‌‌های غیرعادی در صحنه از جمله اثرات این فشرده‌سازی‌‌هاست و قسمت سوم سریال بازی تاج و تخت بهترین فرصت برای دیدن چنین ایرادات تصویری است! چنین اثراتی در اکثر سریال‌های تلویزیونی دیده می‌شود و در صحنه‌هایی نظیر آنچه در اپیزود سوم بازی تاج و تخت دیده شد بیشتر خودش را نشان می‌دهد. از دیگر آثار فشرده‌سازی در یک پخش اینترنتی، محو (blurry ) شدن تصاویر در صحنه‌های سریع و پرتحرک است. برای نمایش چنین تصاویر سریعی به اطلاعات بیشتری نیازمندیم و زمانیکه با فشرده‌سازی، حجم اطلاعات را کاهش می‌دهیم ، روانی این صحنه‌ها را نیز از دست می‌دهیم.

اگرچه پخش زنده‌ این سریال با گلایه‌هایی همراه شد اما این امید وجود دارد که در نسخه‌های با کیفیتی که در قالب‌هایی نظیر دیسک‌های بلو-ری عرضه می‌شوند مخاطبان با تصاویر شفاف‌تری از اپیزود سوم سریال بازی تاج و تخت مواجه شوند. البته این قسمت از سریال ایرادات تلویزیون‌ها بخصوص تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در نمایش صحنه‌های بیش از حد تاریک را نیز به خوبی نمایان کرد.

 

 

 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟