با یکی از بهترین میان‌رده‌های بازار آشنا شوید
گوشی Redmi Note 5 Pro رونمایی شد
شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی جهان است و در تمام رده‌های قیمتی حضوری فعال دارد؛ اما در گوشی‌های پایین رده و میان‌رده، اگر نگوییم بهترین تولید کننده گوشی ارزان است، لا اقل یکی از بهترین‌ها قلمداد می‌شود.

1606683296_1_0.gif

پس از حضور موفق Redmi Note 4 در بازارهای پرجمعیت آسیایی، شیائومی نسخه جدید این گوشی را هم روانه بازار کرده است. در ادامه با مشخصات این میان‌رده مقرون به صرفه آشنا می‌شویم.

بر روی گوشی Redmi Note 5 Pro از یک تراشه جدید و ده هسته‌ای به نام Snapdragon 636  استفاده شده است که قابلیت پردازش تا 1.8 گیگاهرتز را دارد. 

در بخش دوربین هم این گوشی از یک ستاپ دارای دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی استفاده کرده است که چینش آن‌ها همانند iPhone X است. تاکید شیائومی هم بیش از هر چیزی بر روی قابلیت‌های عکاسی این گوشی است؛اما تا پیش از عرضه عمومی آن، نمی‌توان چندان از عملکرد دوربین این گوشی مطمئن بود؛ اما با توجه به f/2.0 ثبت شده برای آن، می‌توان حدس زد که عملکرد این گوشی در محیط‌های کم‌نور چندان جالب نخواهد بود. اما نباید فراموش کنیم که بر روی Mi A1 هم که یک گوشی بسیار موفق در بازار بود، از همین f/2.0 استفاده شده بود و با این وجود، یکی از بهترین دوربین‌های بازار را داشت. 

در بخش سلفی، این گوشی از یک سنسور 20 مگاپیکسلی به همراه فلش استفاده شده است که در کنار باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، یک نقطه مثبت بزرگ برای آن به حساب ‌می‌آید. 

گوشی Redmi note 5 Pro در سه نسخه روانه بازار شده است که ضعیف‌ترین آن‌ها دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم است، در حالی که قوی‌ترین آن‌ها دارای 6 گیگابایت جافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

شیائومی در کنار این گوشی، از نسخه اقتصادی آن موسوم به Redmi Note 5 هم رونمایی کرد. این گوشی با دوربین تکی 12 مگاپیکسلی، Snapdragon 625، باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی با فلش، 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 یا 4 گیگابایت رم روانه بازار شده است. 

گفتنی است که هر دوی این گوشی‌ها دارای نمایشگر 5.99 اینچی با نسبت طول به عرض 18 به 9 هستند و تجربه کاربری دلچسبی را ارائه می‌دهند.

امیدواریم هر چه زودتر این گوشی را در ایران ببینیم.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟