برای انتقال به IPv6 اول باید WAN خود را به‌روزرسانی کنید
IPv6 از زمان شروع به کار خود در 1998 به عنوان آینده پروتکل‎های اینترنت معرفی شده است و از سال 2007 نیز صحبت از لغو خدمات IPv4 به گوش می‎رسیده است و حالا در سال 2017 به سختی تنها 20% از این تغییر و سازگاری محقق شده است.

1606683296_1_0.gif

شما هم احتمالا چندان عجله‎ای برای به‎روزرسانی نرم افزارهای موجود و نصب تجهيزات جدیدی که از IPv6 پشتیبانی می‎کنند ندارید، به ویژه آن که همین حالا هم با کمک مفسرهای آدرس شبکه (NAT) می‎توانید به راحتی از خدمات آدرس‎های IPv4 استفاده کنید. اما قبل از این که به طور کامل IPv6 را فراموش کنید، اجازه دهید کمی‎ در مورد تاثیرات اجتناب ناپذیر آن روی WAN شما صحبت کنیم

IPv6 پرمنفعت و در عین حال پر دردسر

داستان تفاوت IPv6 در برابر IPv4 که کاملا مشخص است. ظهور دستگاه‎های موبایل و اتصال آن به سنسورهای اینترنت اشیا با پروتکل IPv4 آغاز شد. و حالا قرار است از قابلیت آدرس‎های اینترنتی 128 بیت پروتکل IPv6 برای پشتیبانی از آینده ارتباطات پشتیبانی کند.

IPv6 بر پایه پروتکل SLAAC ساخته می‎شود. این پروتکل به دستگاه‎های IPv6 اجازه می‎دهد تا آدرس ای‎پی منحصر به فرد خود را ایجاد کنند. این قابلیت به شما انعطاف پذیری لازم برای اضافه کردن تعداد بی شماری از دستگاه‎های متصل به شبکه را می‎دهد.

اما اگر چه ممکن است با دستیابی به پروتکل IPv6 نیازهای تبادل دیجیتال شما برطرف شود، اما این به آن معنا نیست که شبکه شما هم برای پذیرش دستگاه‎هایی که تشنه پهنای باند هستند نیز آماده باشد. با وجود سرعت رشد بالای کسب و کارهای از راه دور، زیر ساخت شبکه نیز اهمیت بیشتری پیدا می‎کند. به ویژه WAN که باید بتواند خود را با فناوری و شرایط جدید تطبیق دهد.

اول WAN بعد IPv6

سالها است که مردم در مورد انتقال به IPv6 صحبت می‎کنند، این که چطور برنامه ریزی کنند، چه چیزی بخرند و چگونه به بهترین نحو آن را عملیاتی کنند. به نظر می‎رسد برای رهبران فناوری اطلاعات در پیش گرفتن یک رویکرد مقرون به صرفه برای یک انتقال آهسته و مهاجرت به یک WAN دو گانه که همزمان هم از IPv4 و هم IPv6 پشتیبانی می‎کند بهترین راهکار باشد. آنچه مسلم است در گام نخست WAN شما آمادگی کافی برای پذیرش تمام جوانب IPv6 را ندارد.

شکی نیست که انتقال به IPv6 به همراه زیرساخت WAN موثرتر به شما و مخاطبین دور دست شما کمک می‎کند تا خواسته‎های خود را در دنیای تجارت مدرن بهتر برآورده کنید، اما برای رسیدن به یک وضعیت ایده‎ال باید همه شرایط محیا باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟