معرفی سوئیچ و مبدل‌هاى رابط گیگابیت دى لینک
مبدل‌های رابط گیگابیت (GBIC) دی ـ لینک فرستنده‌هایی هستند که برای اتصال بین سوئیچ‌های گیگابیت و اترنت به کار می‌روند که با ترکیبی از عملکرد بالا و مقرون ‌به صرفه بودن در هزینه سرعت اتصال بیشتری را از طریق کابل‌های فیبر نوری فراهم می‌کنند و دارای اتصالات duplex LC استاندارد برای سازگاری بیشتر هستند...

DEM-311GT  و DEM-310GT

مبدل‌های رابط گیگابیت (GBIC) دی ـ لینک فرستنده‌هایی هستند که برای اتصال بین سوئیچ‌های گیگابیت و اترنت به کار می‌روند که با ترکیبی از عملکرد بالا و مقرون ‌به صرفه بودن در هزینه سرعت اتصال بیشتری را از طریق کابل‌های فیبر نوری فراهم می‌کنند و دارای اتصالات  duplex LC استاندارد برای سازگاری بیشتر هستند. این فرستنده‌ها با استاندارد صنعتی SFP بسته‌بندی شده‌اند و به شیار mini GBIC دستگاه‌های گیگابیت وارد می‌شوند و به تقویت سیگنال برای انتقال داده از پورت و سپس دریافت داده از پورت توسط کابل شبکه می‌پردازند.
همچنین، دارای قابلیت hot-swappable هستند که امکان افزودن یا حذف ماژول را در صورت روشن بودن دستگاه بدون ایجاد اختلالی در شبکه فراهم می‌کنند. کاربرد این فرستنده‌ها شامل توزیع چندین پردازش، مرتب‌سازی سوئیچ‌های گیگابیت، انتقال داده با سرعت بالا، توسعه کانال و ذخیره داده است. از این ماژول‌های شبکه می‌توان DEM-311GT  و DEM-310GT دی ـ لینک را نام برد که با پوشش فلزی بر روی آن اختلالات الکترومغناطیسی را کاهش داده و موجب افزایش دوام فرستنده می‌شوند. این فرستنده‌ها که در ایران با گارانتی شرکت خدمات کامپیوتری ایزی ارائه می‌شوند، دو سال ضمانت دارند.
DEM-311GT: فرستنده SFP/mini GBIC است که با طول موج 850 نانومتر و پشتیبانی از full duplex سرعتی گیگابیت را در کابل‌های فیبر نوری با فاصله 220 تا 550 متر روی کابل‌های 50µm و 62.5µm در حالت چندگانه فراهم می‌کند.

DEM-310GT: فرستنده‌ای که با پشتیبانی از SFP یا mini GBIC و full duplex با طول موج 1310 نانومتر سرعتی گیگابیت را در کابل‌های فیبر نوری تا فاصله 10 کیلومتر روی کابل‌های 9µm فراهم می‌کند.

DGS-3120-24TC

سوئیچ‌های مدیریتی لایه2 DGS-3120-24TC دی ـ لینک راهکاری سازمانی به‌منظور ایجاد زیرساخت شبکه گیگابایت، تأمین نیازهای امنیتی و دارا بودن آّپ تایم بالا است. 24 پورت این سوئیچ گیگابایت (4 پورت SFP) بوده و دارای شیار کارت حافظه SD و منبع تغذیه است.
این سوئیچ رکمونت را می‌توان به روش‌های مختلفی پیکربندی کرد. توسط دو پورت Stacking اختصاصی می‌توان پهنای باندی معادل 40Gbps را برای ترافیک داخلی سوئیچ فراهم کرد. Stacking آن تا 6 سوئیچ به‌صورت فیزیکی و 32 یونیت به‌صورت مجازی پشتیبانی می‌شود که امکان مدیریت آن‌ها را از راه دور و از طریق یک کنسول ممکن می‌سازد. این سیستم مدیریتی که از طریق یک IP واحد (SIM) انجام می‌پذیرد با سرعت بخشیدن به نحوه کنترل، امکان نظارت توسط یک مرورگر وب و با یک نشانی IP را از هر مکانی به‌آسانی فراهم می‌کند. در صورت استفاده از تلفن‌ها و دوربین‌های نظارتی تحت شبکه به همراه کنفرانس ویدئویی، اشتراک فایل‌ها و انتقال داده معمول در شبکه قابلیت QoS به کمک شما می‌آید و با اولویت‌بندی پهنای باند برای ترافیک‌های مختلف و قرار دادن آن در VLAN مربوطه شبکه‌ای با سرعت مطلوب خواهید داشت.
علاوه بر این فریمورهای دی ـ لینک با کنترل دسترس شبکه از اختلال در شبکه جلوگیری می‌کند و با شناسایی بدافزارهای احتمالی توسط فایروال و ایزوله کردن دستگاه ویروسی مانع از پخش آن در شبکه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های DGS-3120-24TC می‌توان به فناوری IPv6 و سازگاری آن با محصولات IPv6 امروزی اشاره کرد.
فناوری گرین نیز با مصرف بهینه انرژی عملکردی فوق‌العاده را فراهم می‌کند که شامل حالت ذخیره انرژی (قطع خودکار پورت بدون لینک)، فن هوشمند (روشن شدن خودکار در دمای مشخص)، کاهش گرما و تشخیص طول کابل‌ها می‌شود. ویژگی‌های استاندارد تصویری و ویژگی‌های پیشرفته تصویری برای نیازهای شبکه چندگانه نیز از مواردی است که در این سوئیچ دی ـ لینک باید در نظر بگیرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟