نکات و ترفندهایی پیرامون آخرین پرچمداران سامسونگ
22 قابلیت آشکار و پنهان در دل Galaxy S9 و S9+ سامسونگ (بخش اول)
سامسونگ در تاریخ 11 مارچ 2018 آخرین تلفن‌های پرچمدار خود با نام‌های گلکسی S9 و S9+ را به بازار معرفی کرد. قرار بود تا گلکسی S9 یک نسخه بهروزرسانی شده از گلکسی S8 باشد، اما مشتريانی که این دستگاه جدید را خریداری کرده بودند متوجه شدند که دوربين‌های آن به میزان چشمگيری ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با جزئیات و نکاتی در مورد تلفن‌های هوشمند گلکسی S9 و S9+ آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

از جمله قابل توجه‌ترین مشخصات اضافه شده به تلفن‌های هوشمند گلکسی S9 و  S9+ می‌توان به دوربين دو دیافراگمه، AR Emoji، محل قرارگیری سنسور تشخیص اثر انگشت و یک لنز دوم در S9+ اشاره کرد. جزئیات و نکات آشکار و پنهان زیادی در مورد دو تلفن هوشمند گلکسی S9 و  S9+ وجود دارد که ما قصد داریم در دو بخش جداگانه 22 مورد از آنها را با شما به اشتراک بگذاریم.

1. AR Emoji

AR Emoji  یکی از بهترین قابلیت‌های گلکسی S9 و S9+ است. قابلیت AR Emoji یک نسخه آواتار از شما می‌سازد و شما می‌توانید آن را با مشخصه‌های مختلف مثل خلقیات گوناگون، رنگ مو و مدل عینک اصلاح کنید. شما می‌توانید با باز کردن اپلیکیشن دوربين، انتقال به دوربين جلویی و تقه زدن روی گزينه AR Emoji در فهرست گزینه‌های موجود در بالای صفحه از AR Emoji استفاده کنید.

2. تنظیم دقت صفحه نمایش

گلکسی S9 از همان صفحه نمایش 5.8 اینچی 3K Quad HD+ OLED Infinity Display با رزولشن 2960 x 1440 به کار رفته در گلکسی S8 استفاده می‌کند. اما در زمینه دقت رنگ، روشنایی و انعکاس نور در محیط باز از نسل قبل از خود پیشرفته‌تر شده است.

دقت صفحه نمایش پیش فرض گلکسی S9 به منظور مصرف کمتر باتری روی 2220 x 1080 پیکسل (FHD+) تنظیم شده است. اگر باتری دستگاه شما به اندازه کافی شارژ دارد ما به شما توصیه می‌کنیم دقت صفحه نمایش را به بالاترین میزان خود یعنی 2960 x 1440 پیکسل (WQHD+) افزایش دهید. برای کنترل دقت صفحه نمایش به Settings > Display > Screen resolution برويد.

3. تنظیم میزان حساسیت لمس صفحه

در شرایطی كه از محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنید، می‌توانید میزان حساسیت لمس صفحه دستگاه خود را افزایش دهید. برای انجام این کار به بخش Settings > Advanced features > Touch Sensitivity برويد.

4. درک بهتری از محیط پیرامون با دستیار صوتی سامسونگ

دستیار صوتی Bixby سامسونگ به صورت کاملا یکپارچه با دوربين گلکسی S9 ترکیب شده است. Bixby با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و یادگیری عمیق اطلاعات محیط پیرامون را به صورت بلادرنگ در اختیار کاربر می‌گذارد.

بعد از این که کاربر دوربين خود را روی یک شی نگه می‌دارد، Bixby چیزی را که شما به آن نگاه می‌کنید را تشخیص داده و اطلاعات مربوط به آن را روی صفحه نمایش می‌دهد. یک قابلیت ترجمه زنده نیز در حالت متنی Bixby نیز در اختیار شما قرار می‌گیرد. Bixby فورا نمادها و متون نوشته شده به زبان‌های دیگر را برای شما ترجمه می‌کند.

بعد از این که اپلیکیشن دوربين را باز کردید، روی دکمه Bixby Vision موجود در گوشه سمت چپ پایین صفحه تقه بزنید. سپس گوشی را به سمت متنی که می‌خواهید ترجمه شود نگه دارید و روی دکمه T تقه بزنید تا متن به زبان مورد نظر شما (زبان پیش فرض تنظیم شده در S9) ترجمه شود. برای دسترسی به گزينه‌های بیشتر به بخش Bixby Home > My Bixby برويد.

5. کنترل توازن رنگ صفحه نمایش

چهار حالت صفحه نمایش مختلف برای کنترل نمایشگر گلکسی S9 و S9+ وجود دارد که شامل adaptive display, AMOLED cinema, AMOLED photo و Basic می‌شود. شما همچنین می‌توانید از طریق گزینه‌های پیشرفته و تنظیمات طیف رنگ RGB رنگ‌ها را با دقت بیشتری تنظیم کنید. این قابلیت در بخش Settings > Display > Screen mode قرار دارد.

6. صرفه جویی در مصرف باتری

شما می‌توانید با استفاده از قابلیت Device Maintenance گنجانده شده در گلکسی S9 و S9+ از مصرف بیش از اندازه باتری جلوگیری كنيد. با مراجعه به بخش Settings > Device maintenance > Battery چند روش برای تنظیم باتری و بهینه سازی عمر باتری در دسترس شما خواهد بود.

بخش Battery Usage به شما اجازه می‌دهد تا جزئیات مصرف باتری را به صورت موردی مشاهده کنید. برای مثال حالت Power saving به شما اجازه می‌دهد تا طول عمر باتری دستگاه خود افزایش دهید. قابلیت App Power Monitor در زمانی که از اپلیکیشن‌ها استفاده نمی‌کنید آنها را غیرفعال می‌کند تا از باتری استفاده نکنند. برای تنظیمات دقیق‌تر باتری به بخش More Options > Advanced settings مراجعه کنید.

7. ساخت پوشه‌های امن

با گلکسی S9 و S9+ شما می‌توانید برای اپلیکیشن‌هایی که شامل اطلاعات حساس هستند فولدر امن (Secure Folder) ایجاد کنید. برای انجام این کار به Settings > Lock screen and security > Secure Folder برويد. سپس می‌توانید از طریق شماره PIN، الگو یا کلمه عبور دسترسی به فولدرها را محدود کنید.

8. سفارشی سازی اپلیکیشن پیام رسان

سامسونگ به شما اجازه می‌دهد تا نمایش پیام‌ها را سفارشی سازی کنید. شما می‌توانید با تغییر تم گوشی و تغییر تنظیمات قلم نحوه نمایش پیام‌ها را سفارشی کنید. برای تغییر تم‌های گوشی خود، انگشت خود را روی یک قسمت خالی از صفحه هوم نگه دارید. حالا شما می‌توانید با انتخاب گزینه View All تمام تم‌های موجود را مشاهده کنید و تم مورد نظر خود را از بین آنها انتخاب کنید.

برای دانلود تم‌های جدید نیز انگشت خود را روی یک قسمت خالی از صفحه هوم نگه دارید و Themes را انتخاب کنید. سپس انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا تم‌های موجود را مشاهده کنید و بعد از انتخاب تم مورد نظر خود روی Download تقه بزنید.

9. بلوتوث دوگانه

گلکسی S9 و S9+ از Bluetooth 5.0 بهره می‌برد و این به معنای آن است که شما می‌توانید دو هدست بلوتوث را به طور همزمان به گوشی خود متصل کنید. شما می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات بلوتوث و فعال کردن Dual Audio دو هدست بلوتوث را به طور همزمان به گوشی خود متصل کنید.

10. پیام رسان دوگانه

اگر از چند حساب کاربری برای Facebook, Messenger, WhatsApp, Skype, Viber, WhatsApp و Snapchat استفاده می‌کنید احتمالا قابلیت Dual Messenger گنجانده شده در گلکسی S9 به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید یک نسخه دوم از یک اپلیکیشن یکسان را دانلود کرده و به راحتی بین حساب‌های کاربری خود جابجا شوید. برای انجام این کار باید به بخش Settings > Advanced features > Dual Messenger مراجعه کنید. این قابلیت در Note8 نیز وجود دارد.

11. Heart Load Factor

سامسونگ برای اولین بار قابلیت پیگیری وضعیت ضربان قلب را در تلفن هوشمند گلکسی S5 خود معرفی كرد. حالا گلکسی S9 یک ویژگی برای اندازه گیری فشار خون تحت عنوان heart load factor را به خود اضافه کرده است.

heart load factor یک قابلیت پیگیری سلامت بدن است که وضعیت فشار خون شما را تحت نظر قرار می‌دهد. سامسونگ همچنین سطح استرس شما را نیز نمایش می‌دهد. علاوه بر این سامسونگ با مشارکت UCSF اطلاعات فشار خون را به اشتراک می‌گذارد. برای دسترسی به این قابلیت باید به Samsung app folder > Samsung Health > HLF مراجعه کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟