باحال‌ترین مادهای موجود برای اندروید
اگر می‌خواهید از گوشی اندروید خود لذت ببرید حتما از این 15 ماد استفاده کنید
در این مطلب، نگاهی داریم به جالب‌ترین مادهای اندروید که حتما باید از آن‌ها استفاده کنید. مطمئن باشید با این مادها قابلیت‌های تازه و جالبی به‌گوشی اندرویدی خود اضافه می‌کنید. پس، با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

به‌صورت پیش‌فرض، اندروید یکی از بهترین پلتفرم‌های در دسترس است که نیاز چندانی به‌بهینه‌سازی ندارد. وقتی صحبت از کارایی و سرعت کلی یک دستگاه اندرویدی می‌شود، تا زمانی‌که فضای کافی در گوشی وجود دارد همه چیز خوب است ولی زمانی‌که اپ‌های زیاد روی گوشی نصب می‌شود مشکلات شروع می‌شوند. در این موارد، کاربران با کاهش سرعت گوشی یا نشانه‌هایی از وجود مشکل در دستگاه خود روبرو می‌شوند. به‌همین علت سعی می‌کنند با انجام برخی تغییرات و اصلاحات مشکل دستگاه را حل کنند. اما این بحث چه ارتباطی با موضوع این مقاله دارد؟ اصلا "ماد"ها چیستند؟

در حقیقت، مادها چیزی جز اپ‌ها و اصلاحات جزئی در نرم‌افزار جهت افزایش کارایی و ظاهر دستگاه اندرویدی نیستند. مانند اپ‌های موجود در گوگل پلی استور، اگر کمی در اینترنت جستجو کنید با هزاران ماد مختلف برای دستگاه اندرویدی روبرو می‌شوید. اما، همه این مادها آن‌طور که ادعا می‌کنند خوب و کارآمد نیستند. به‌همین دلیل، پیدا کردن مادهایی که باعث تقویت کارایی و تغییرات UI می‌شوند کار سخت و دشواری است. در این مقاله، 15 ماد اندرویدی خیلی جالب که همه کاربران باید از آن‌ها استفاده کنند گردآوری شده است:

15 ماد اندرویدی جالب که حتما باید استفاده کنید

 

1- از حریم شخصی نمایشگر گوشی خود محافظت کنید

وقتی در حال انجام یک کار خصوصی بر روی گوشی اندرویدی خود هستید مطمئنا دوست ندارید که دیگران آن‌را ببینند. اما، نمی‌توان جلوی نگاه دیگران را گرفت ولی می‌توانید به‌سادگی جلوی رسیدن نور صفحه به آن‌ها را بگیرید. اپ Screen Filter (اسکرین فیلتر) با در اختیار گذاشتن این فیلتر برای نمایشگر اندروید باعث می‌شود تا دیگران از هیچ زاویه‌ای قادر به‌دیدن محتوای روی صفحه نباشند اما شما به‌عنوان مالک و کاربر گوشی به‌راحتی محتویات روی صفحه را می‌بینید.


2- نمایشگر با لبه‌های خمیده داشته باشید

اپ Cornerfly لبه‌های نمایشگر گوشی را تا اندازه‌ای خمیده می‌کند. این کار ظاهر جالب و جذابی به دستگاه می‌دهد. این اپ رایگان را امتحان کنید تا از تغییرات فوق‌العاده نمایشگر گوشی خود لذت ببرید.


3- بکاپ‌گیری و کارایی باتری

با استفاده از اپ Kernel Auditor سرعت پردازنده گوشی را پایین بیاورید یا افزایش دهید. با این کار، می‌توانید کارایی گوشی را بنابه دلخواه کاهش یا افزایش دهید یا حتی کارایی باتری را تقویت کنید. یعنی، این اپ به‌شما کمک می‌کند تا برای افزایش سرعت و کارایی دستگاه سرعت پردازنده را بالا ببرید یا برای افزایش عمر باتری سرعت آن‌را پایین بیاورید.

مطلب پیشنهادی

دو ترفند عالی برای بازیابی فایل‌های مهم از اندروید روت شده
روش‌های بسیار ساده برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده روی گوشی

4- تقویت رم

رم مهم‌ترین نقش را در کارایی دستگاه شما ایفا می‌کند. اپ ROEHSOFT Ram Expander برای کسانی ساخته شده که از مشکل کمبود رم رنج می‌برند. یک اپلیکیشن حیرت‌انگیز که فواید آن برای کاربران بسیار زیاد است.


5- ژست‌های گوناگون برای حسگر اثر انگشت

اگر گوشی شما حسگر اثر انگشت دارد از حالا به‌بعد می‌تواند در رسیدن سریع‌تر شما به‌مقصد کمک کند. برای اپ‌های نصب شده روی دستگاه یا بخش تنظیمات آن با استفاده از اپلیکیشن Fingerprint Gestures می‌توانید ژست‌های مخصوص حسگر اثر انگشت بسازید.

مطلب پیشنهادی

چگونه بدون روت کردن دستگاه اندرویدی رمز وای‌فای را پیدا کنیم؟
راهکاری برای بازیابی گذرواژه فراموش شده

6- صدای اسپیکرها را بلندتر کنید

اپ Viper4Mod برنامه‌ای فوق‌العاده برای افزایش کارایی صدای دستگاه است. حتی می‌توان گفت که با استفاده از آن روی هر دستگاهی، صاحب بهترین گوشی جهت پخش موسیقی می‌شوید. البته، به‌غیر از تغییراتی که این اپلیکیشن در گوشی شما به‌وجود می‌آورد ترفندهای زیاد دیگری هم در داخل آن نهفته است که با کار روی آن‌ها می‌توانید بالاترین کیفیت صدا را روی گوشی داشته باشید.


7- صدا را در نوار نویگیشن به‌صورت تصویری دربیاورید

اپ Audio Visualizers روشی جالب برای افزودن کمی هیجان به‌گوشی است. نوار نویگیشن در دستگاه اندروید می‌تواند با کمی دست‌کاری تبدیل به یک ویژوالایزر صوتی شود و در هنگام پخش موسیقی ظاهر جالبی به‌گوشی بدهد. این کار از طریق اپ MUNIZ Nav Bar Audio Visulaizer هم انجام شود.

مطلب پیشنهادی

آموزش ایجاد مسیرهای چند مقصد در برنامه گوگل مپ
چگونه در گوگل مپ مسیرهای با چند مقصد را تعریف کنیم؟

8- نوار باتری در نوار وضعیت

با استفاده از اپ‌های موجود در اینترنت می‌توانید نوار وضعیت روی اندروید را به‌شکلی تغییر دهید که همواره میزان شارژ باتری را به‌شما نشان دهد. با این‌که آیکون باتری در نوار وضعیت اندروید وجود دارد می‌توانید به‌کمک اپ Energy Bar یک اسلایدر برای شارژ باتری اضافه کنید. با این عمل، پشت زمینه نوار وضعیت به‌نشانگر میزان شارژ باتری تبدیل می‌شود.


9- تایل‌های بیشتر برای تنظیمات سریع

اگر نسخه اندروید گوشی شما نوقاست می‌توانید با اپ Tile Extension تایل‌های شخصی‌سازی شده بیشتری را به تنظیمات سریع اضافه کنید. یعنی با استفاده از این اپ می‌توانید تغییرات موردنظر را برای داشتن یک گزینه خاص در تنظیمات سریع انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

با این اپ‌ها تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند را از راه دور کنترل کنید + دانلود
جلوی تلویزین لم بدهید و با اسمارت‌فون خود کانال‌ها را عوض کنید

10- پیش از حذف دائم، بازیابی کنید

تا حالا به‌این فکر کرده‌اید که دستگاه اندرویدی هم باید مانند ویندوز و مک دارای سطل آشغال باشد؟ این کار از پاک شدن ناگهانی هرگونه داده یا اطلاعات جلوگیری می‌کند. با اپ Dumpster شما از وجود یک سطل آشغال در داخل اندروید بهره‌مند می‌شوید. از این به‌بعد، هر چیزی که پاک کنید اول از همه داخل این سطل آشغال می‌رود. به‌کمک این اپلیکیشن هیچ‌کدام از آپدیت اپ‌ها، تصاویر یا داده‌ها به‌طور ناگهانی پاک نمی‌شوند.


11- نوتیفیکیشن‌های لاک اسکرین و هدز-آپ

اپ لاک اسکرین Floatify برای اندروید یک لاک اسکرین "اندروید O" با پس‌زمینه مبهم درست می‌کند. روی همین لاک اسکرین می‌توانید به‌سرعت به پیام‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این، ویژگی‌های دیگری مانند "اسمارت وِیک" باعث می‌شوند تا به‌محض برداشتن گوشی توسط کاربر، نمایشگر آن روشن شود.

مطلب پیشنهادی

تمام اطلاعات را به راحتی به گوشی جدید اندرویدی منتقل کنید
کابوس جابه‌جایی اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید به‌پایان رسید

12- خاموش و روشن کردن نمایشگر با دو ضربه

این اپ اندرویدی فوق‌العاده به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ضربه زدن روی نمایشگر گوشی آن‌را روشن یا خاموش کنند. حتی، برای جلوگیری از خاموش شدن صفحه، می‌توان تعداد ضربه‌ها را در اپ Double Tap Screen On and Off تغییر داد.


13- دسترسی به صفحات وب در مود تمام صفحه

اپلیکیشن جالبی به‌نام Fluscrn به کاربران اجازه می‌دهد تا برای داشتن یک تجربه بهتر در زمان خواندن کتاب، تماشای فیلم یا انجام بازی‌های مختلف، از تک‌تک پیکسل‌های روی صفحه استفاده کنند. با این اپ می‌توانید همه برنامه‌ها را مجبور کنید تا در مود تمام صفحه کار کنند.

مطلب پیشنهادی

نصب همزمان دو تلگرام روی گوشی با اپلیکیشن App Cloner
چگونه روی یک گوشی دو تلگرام داشته باشیم؟

14- سایه‌های نوتیفیکیشن

اگر دوست دارید تا مرکز سنتی نوتیفیکیشن‌ها در اندروید را تغییر دهید اپلیکیشن Material Notification Shade برای شما ساخته شده است. با این اپ، می‌توانید ویژگی‌های اندروید اوریو را به‌پنل نوتیفیکیشن بیاورید. انواع تم‌های مختلف در این اپ در دسترس است.


15- نوار نویگیشن رنگارنگ

با Navbar apps، نوار نویگیشن در اندروید را به‌رنگ آبی، قرمز یا هر رنگی که دوست دارید دربیاورید. در این اپ، می‌توانید با قرار دادن یک تصویر جالب در پس‌زمینه، هماهنگی جالبی بین نوار نویگیشن و عکس پس‌زمینه ایجاد کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟