ثبت عکس‌های حرفه‌ای از آتش بازی با دوربین گوشی
آموزش عکسبرداری: چگونه با گوشی از آتش‌بازی عکس حرفه‌ای بگیریم؟
دوربین گوشی‌های هوشمند به قدری پیشرفت کرده‌اند که می‌توانید با کمی دقت و تنظیمات خاص بهترین عکس‌های حرفه‌ای را با آن‌ها ثبت کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه ضبط عکس‌های حرفه‌ای از آتش بازی با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند بپردازیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

دوربین گوشی‌های هوشمند به شدت ارتقاء یافته‌اند. برای درک این موضوع کافیست که وضوح تصویر و کیفیت دوربین گوشی‌ها در چند سال پیش را با امروز مقایسه کنید. کیفیت دوربین بسیاری از گوشی‌های اندرویدی یا آیفون‌های اپل به قدری بالاست که حتی می‌توان آن‌ها را با خیلی از دوربین‌های باکیفیت و گران قیمت مقایسه کرد. اما با این حال همیشه برای ضبط عکس‌های حرفه‌ای باید تنظیمات و شرایط خاصی برقرار باشند!

یکی از مناظری که عکسبرداری حرفه‌ای از آن سخت و البته بسیار جذاب است مربوط به منظره آتش بازی می‌شود. تصور کنید تمایل دارید از لحظه انفجار منورهای زیبا در آسمان عکس‌های حرفه‌ای بگیرید یا می‌خواهید از لحظه فوران آبشار مانند ذره‌های آتش یک عکس حرفه‌ای و زیبا را ثبت کنید. به نظر شما انجام این کار با دوربین یک گوشی هوشمند چگونه امکانپذیر خواهد بود؟ فراموش نکنید که منظور ما صرف عکس گرفتن از منظره نیست و در مورد عکسبرداری حرفه‌ای صحبت می‌کنیم.

مطمئنا برای ضبط یک عکس حرفه‌ای از آتش بازی با استفاده از گوشی هوشمند باید حتما دوربین گوشی شما کیفیت خوبی داشته باشد. بنابراین در قدم اول باید یک گوشی با دوربین مناسب داشته باشید. اغلب گوشی‌های پرچمداری که در سال‌های 2016 و 2017 و بعد از آن عرضه شده‌اند برای انجام این کار مناسب هستند. اگر به این دسته از گوشی‌ها دسترسی دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. با سایت شبکه همراه باشید.

قدوم اول: انتخاب بهترین لوکیشن یا موقعیت مکانی

در قدم اول باید بهترین موقعیت مکانی یا اصطلاحا لوکیشن را برای ضبط عکس مورد نظرتان انتخاب کنید. انتخاب لوکیشن خوب بیشتر به سلیقه و ذوق عکسبرداری شما مربوط می‌شود. سعی کنید در این رابطه خلاقیت به خرج دهید و بهترین موقعیت مکانی را انتخاب نمایید. دقت کنید که برای عکسبرداری حرفه‌ای از آتش بازی لزومی ندارد که خیلی به آن نزدیک شوید یا حتما سعی کنید که کادر عکس شما فقط شامل آتش بازی شود. می‌توانید موقعیت مکانی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که آتش بازی به همراه بخشی از منظره یک رود، شهر، جمعیت یا هر چیز دیگری به ثبت برسد.

قدم دوم: ساکشن نگه داشتن گوشی

دومین مسئله حائز اهمیتی که باید به آن توجه فراوانی شود مربوط به ثابت نگه داشتن موقعیت مکانی گوشی و عدم لرزش آن در حین ضبط عکس می‌شود. کوچک‌ترین لرزشی در حین عکسبرداری از آتش بازی می‌تواند کیفیت عکس را کاهش دهد، بنابراین پیشنهاد ما این است که از سه پایه‌ها یا استندهای حرفه‌ای برای ثابت نگه داشتن گوشی در موقعیت مکانی مورد نظرتان استفاده کنید. برخی از مونوپادها قابلیت تبدیل به سه پایه را دارند و علاوه بر این از دستور عکسبرداری از طریق بلوتوث هم پشتیبانی می‌کنند. اگر به این مونوپادها دسترسی داشته باشید، بهترین شرایط ممکن برایتان برقرار خواهد بود. پس حتما سعی کنید گوشی را روی یک سه پایه محکم نمایید تا از لرزشی آن در حین ضبط عکس جلوگیری شود.

قدم سوم: تنظیمات اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن دوربین اغلب گوشی‌های اندرویدی تنظیمات زیادی را ارائه می‌کند که باید آن‌ها را به بهترین شکل ممکن بهینه‌سازی نمایید تا عکس‌های ضبط شده از آتش بازی کاملا حرفه‌ای باشند. متاسفانه در اپلیکیشن دوربین اصلی آیفون‌های اپل تنظیماتی که مورد نیاز هستند، چندان دقیق ارائه نمی‌شوند که برای رفع این مشکل می‌توانید از اپلیکیشن‌های دوربین ثانویه استفاده کنید. تنظیماتی که باید انجام دهید به شرح زیر است:

  • سرعت شاتر (Shutter Speed): سرعت شاتر با میزان جذب نور عکس ارتباط مستقیم دارد و زمانی که قصد عکسبرداری از آتش بازی را دارید، تنظیم درست این گزینه اهمیت بالایی دارد. این گزینه را روی حالتی مابین 1/2 ثانیه الی 1/8 ثانیه قرار دهید.
  • حساسیت سنسور (ISO): گزینه ISO حساسیت لنز دوربین در برابر نور را مشخص می‌کند. برای عکسبرداری خوب از آتش بازی بهتر است مقدار آن را مابین 100 الی 200 تنظیم کنید. تنظیم دقیق این گزینه به نوع سنسور دوربین گوشی که از آن استفاده می‌شود و کیفیت آن بستگی دارد.
  • فوکوس (Focus): اگر دوربین گوشی شما از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند و کیفیت خوبی هم دارد، قابلیت فوکوس را بر روی حالت خودکار تنظیم کنید. اما اگر فوکوس خودکار دوربین گوشی شما چندان خوب عمل نمی‌کند، بهتر است آن را به صورت دستی در بهترین حالت ممکن تنظیم نمایید.
  • تعادل رنگ سفید (White Balance): گزینه White Balance را بر روی حالت تنظیم خودکار قرار دهید.
  • چراغ فلش (Flash): به هیچ عنوان چراغ فلش دوربین را برای عکسبرداری از آتش بازی فعال نکنید.
  • حالت عکسبرداری (Mode): بهترین مد یا حالت عکسبرداری می‌توانید حالت پشت سر هم یا Burst Mode باشد. در این شرایط دوربین گوشی پشت سر هم از لحظه آتش بازی عکس ضبط می‌کند و شما می‌توانید بعدا با بررسی تمام عکس‌های ضبط شده، بهترین مورد را انتخاب نمایید.

قدم چهارم: عکسبرداری از آتش بازی

حال نوبت به عکسبرداری از آتش بازی می‌رسد. همانطور که پیش از این هم گفتیم بهترین وضعیت برای و ضبط عکس در این شرایط مربوط به استفاده از ریموت‌های از راه دور می‌شود که امکان ارائه دستور ضبط عکس را فراهم می‌کنند. مونوپادهای یکه دارای ریموت بلوتوث هستند یا دستبندهای هوشمندی که این ویژگی را ارائه می‌کنند، بهترین ابزارهایی محسوب می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها برای ضبط عکس‌های حرفه‌ای از منظره آتش بازی استفاده کنید.

جمع‌بندی

بنابراین به این صورت می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند خود از آتش بازی‌ها عکس‌های حرفه‌ای ضبط کنید. فراموش نکنید که کیفیت لنز دوربین گوشی شما تاثیر زیادی روی بهتر شدن عکس نهایی ضبط شده خواهد داشت. برای ضبط عکس‌های حرفه‌ای از آتش بازی باید دوربین گوشی شما از یک لنز قدرتمند و باکیفیت بهره‌مند باشد. با امیدوار هستیم که از این مقاله اختصاصی لذت برده باشید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟