ترفندهای جالبی که شاید از آن‌ها بی‌خیر باشید!
01/05/1396 - 15:50
ترفندهای مرتبط با دوربین و عکسبرداری گلکسی اس 8
گوشی‌های گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ هم اکنون از بهترین اسمارتفون‌های اندرویدی موجود در بازار هستند. اگر از علاقمندان به عکسبرداری هستید و از این دو گوشی استفاده می‌کنید، نباید این مقاله را از دست دهید. در این مقاله قصد داریم مروری بر ترفندهای مرتبط با دوربین و عکسبرداری گلکسی اس 8 سامسونگ داشته باشیم. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ امسال با معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نشان داد که چه اقتداری در زمینه طراحی و تولید اسمارتفون‌ها دارد. دو گوشی نام برده شده از ظاهری بسیار شیک و زیبا بهره می‌برند و کیفیت عملکردشان کم‌نظیر است. این دو گوشی به دوربین قدرتمندی هم تجهیز شده‌اند که قابلیت‌های خاصی را ارائه می‌کند.

اما اغلب ما به قابلیت‌ها یا ویژگی‌هایی که در دل اپلیکیشن دوربین یا گالری گوشی‌های هوشمند نهفته شده است توجه نمی‌کنیم. بنابراین تصمیم گرفتیم که در این مقاله اختصاصی برخی از اصلی‌ترین ترفندهای مرتبط با دوربین و عکسبرداری گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ را برایتان شرح دهیم. بنابراین با سایت شبکه همراه باشید.

اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8

در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 سامسونگ قابلیت‌هایی ارائه شده که با کمی کنجکاوی قادر به درک آن‌ها خواهید بود. سامسونگ سعی کرده که در اپلیکیشن دوربین دو پرچمدار جدید دستورات لمسی و اشاره‌ای را ارائه کند که منجر شوند تعامل کاربر با دوربین دستگاه به بهترین شکل ممکن صورت پذیرند. برخی از این دستورات به شرح زیر هستند:

  • کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین بر روی نمایشگر: این کار در شرایطی که اپلیکیشن دوربین گوشی گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس فعال باشد منجر می‌شود تا مابین دوربین اصلی و سلفی دستگاه جهش داشته باشید.
  • کشیدن انگشت روی دکمه شاتر: در اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 انجام این کار سبب می‌شود تا بتوانید فرآیند زوم را انجام دهید.
  • کشیدن انگشت از سمت چپ به راست نمایشگر: زمانی که اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس فعال است، می‌توانید با کشیدن انگشت خود از سمت چپ به راست بر روی نمایشگر دستگاه حالت یا مد عکسبرداری (Shooting Mode) مورد نظرتان را انتخاب کنید.  
  • کشیدن انگشت از سمت راست به سمت چپ نمایشگر: زمانی که اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس فعال است، می‌توانید با کشیدن انگشت خود از سمت راست به چپ بر روی نمایشگر دستگاه از فیلترها، استیکرها و افکت‌های مختلف دیگر استفاده نمایید.

بنابراین ترفندهای فوق از اصلی‌ترین ترفندهای اشاره‌ای هستند که در اپلیکیشن دوربین دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس قادر به استفاده از آن‌ها خواهید بود.

ترفندهای مرتبط با عکسبرداری با گلکسی اس 8

برخی دیگر از ترفندها هم وجود دارند که استفاده از دوربین و عکسبرداری با گوشی گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس را ساده‌تر می‌کنند. برخی از اصلی‌ترین این موارد به شرح زیر هستند:

  • اجرای سریع اپلیکیشن دوربین: هر زمان که تمایل داشته باشید و حتی در شرایطی که نمایشگر دستگاهتان قفل است، می‌توانید با دو بار فشردن پیاپی دکمه پاور گوشی، اپلیکیشن دوربین را اجرا کنید.
  • اضافه کردن آیکون میانبر از مد عکسبرداری دلخواه بر روی اسکرین: با استفاده از این قابلیت می‌توانید مد یا حالت عکسبرداری مورد نظرتان را به صورت یک آیکون میانبر اسکرین گوشی اضافه کنید. بدین منظور کافیست که در اپلیکیشن دوربین به بخش مدهای عکسبرداری بروید. آیکون سه نقطه موجود در گوشه صفحه را لمس و گزینه Add to shortcut to home screen را انتخاب کنید. حال هر زمان که از هوم اسکرین گوشی آن آیکون میانبر را لمس کنید، اپلیکیشن دوربین دستگاه با مد مورد نظرتان فعال خواهد شد.
  • عکسبرداری با بیان کلمات: در برخی شرایط ممکن است فشردن دکمه شاتر برای عکسبردای دشوار باشد و منجر به لرزش شود. در این شرایط می‌توانید از قابلیت کنترل صوتی (Voice Control) اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 8 یا گلکسی اس 8 پلاس بدون نیاز به لمس دکمه شاتر عکسبردای کنید. برای انجام این کار کافیست که کلماتی مثل Cheese، Capture، Smile یا Shoot را بیان نمایید.
  • استفاده از بیکسبی: اپلیکیشن دوربین گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس با بیکسبی تعامل دارد. بنابراین شما می‌توانید عکسی را ضبط و سپس از طریق بیکسبی به جستجوی مشخصات آن بپردازید و اطلاعاتی دریافت کنید.

موارد فوق از اصلی‌ترین ترفندهای مرتبط با اپلیکیشن دوربین و عکسبرداری دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس محسوب می‌شوند. قابلیت آخری که ما آن را از قابلیت‌های خوب و ویژگی مرتبط با عکسبرداری دو گوشی مذکور می‌دانیم، مربوط به ارائه ابزار ادیت یا ویرایش عکس می‌شود. دسترسی به این قابلیت از طریق بخش گالری و انتخاب گزینه Edit در عکس‌ها امکانپذیر خواهد بود.

کلام آخر

بنابراین با ترفندهای مرتبط با دوربین و عکسبرداری گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ آشنا شدید. امیدوار هستیم که از این مقاله لذت برده باشد.

برای مشاهده سایر ترفند‌های اندروید اینجا کلیک کنید

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟