یک محصول هوشمند کم نظیر
آمازون از بلندگوی لمسی Echo Show رونمایی کرد
سایت‌های حوزه فناوری از مدت‌ها پیش خبر داده بودند که آمازون سرگرم طراحی یک بلندگوی هوشمند ویژه‌ است. بلندگویی که در نوع خود جالب توجه خواهد بود. آمازون سرانجام از بلندگوی هوشمند خود موسوم به Echo Show رونمایی کرد. بلندگویی که به یک صفحه‌نمایش تجهیز شده است. این اسپیکر خانگی هوشمند تمامی قابلیت‌های بلندگوی هوشمند پیشین آمازون (Echo) را در اختیار داشته و همچنین به یک صفحه‌نمایش 7 اینچی نیز تجهیز شده است.

1606683296_1_0.gif

آمازون در توصیف محصول جدید خود گفته است: «محصولی که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت به یک صفحه‌نمایش تجهیز شده است. این صفحه‌نمایش به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای یوتیوب و متن آهنگ‌های در حال پخش را نیز مشاهده کنند. اکو شو این توانایی را دارد تا دوربین‌های امنیتی را بررسی کرده، گالری عکس‌ها را به کاربر نشان داده، اوضاع جوی را اطلاع‌رسانی کرده و فهرستی از خریدهای مورد نیاز را به شکل بصری در اختیار کاربران قرار دهد.»

شاید مهم‌ترین ویژگی دستگاه فوق این است که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر گرفته شده از طریق دوربین‌های مداربسته را مشاهده کنند. از ویژگی‌های سخت‌افزاری این اسپیکر جدید به هشت میکروفون تعبیه شده در این بلندگو و سامانه تشخیص صدای پیشرفته اشاره کرد. این محصول هوشمند برای آن‌که بتواند صدای کاربر را به درستی تشخیص دهد به فناوری حذف پارازیت‌های محیطی تجهیز شده است.

یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های Echo Show برقراری چت‌های ویدویی است. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد با دارندگان این گجت هوشمند یا افرادی که برنامه کاربردی الکسا را روی گوشی‌ هوشمند خود نصب کرده‌اند، تماس تصویری برقرار کنند. این محصول جذاب همچنین به ویژگی جالب توجه دیگری موسوم به Drop Inn نیز تجهیز شده است. این ویژگی به مالکان Echo Show اجازه می‌دهد با دیگر اسپیکرهای اکو شو تماس برقرار کرده یا پیام‌هایی را برای آن‌ها ارسال کنند. از طریق این ویژگی می‌توان به افرادی که در اطاق‌های دیگر خانه قرار دارند، اطلاع داد که زمان شام خوردن فرا رسیده است یا وضعیت پرستار بچه را کنترل کرد. این بلندگوی هوشمند همچنین این توانایی را دارد تا به دیگر محصولات هوشمند خانه همچون Hue و Wink متصل شده و یکسری کارهای ساده روزانه را مدیریت کنند.

برای آن‌که بتوانید اخبار یا اطلاعات مورد نیاز خود را مشاهده کنید کافی است از الکسا درخواست کنید تا ویدوی موردنظر شما را از یک سایت خبری پخش کند. آیا درباره جدیدترین تریلرهای منتشر شده درباره یک فیلم کنجکاو شده‌اید؟ کافی است از اکو شو درخواست کنید تا تریلری که روی یوتیوب منتشر شده است را برای شما پخش کند. اکو شو همچنین این پتانسیل را دارد تا در سازمان‌دهی خانه به شما کمک کند. این بلندگوی هوشمند به خوبی قادر است در مدیریت تقویم خانوادگی به شما کمک کرده و همچنین تایمری را در اختیار شما قرار دهد که مدت زمان حضور خود در آشپزخانه را کنترل کنید. برنامه الکسا نیز در تعامل با این بلندگو در آماده‌سازی فهرست خریدها به شما کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد در سال جاری میلادی شاهد رقابت جدی میان بلندگوهای هوشمندی خواهیم بود که از سوی اپل، گوگل و دیگر شرکت‌های حوزه فناوری طراحی شده و خواهند شد. البته این نکته را فراموش نکنید که اپل نیز با بلندگوی هوشمندی که چند وقت دیگر از آن رونمایی خواهد کرد، بازار رقابت بر سر بلندگوهای هوشمند را داغ خواهد کرد. البته هنوز مشخص نیست بلندگوی طراحی شده از سوی اپل نیز به یک صفحه‌نمایش تجهیز خواهد شد یا خیر.

 آمازون گفته است این بلندگوی هوشمند از تاریخ 28 ژوئن با قیمت 229.99 دلار به بازار عرضه خواهد شد. همچنین افرادی که تمایل داشته باشند دو عدد از این محصول را خریداری کنند از تخفیف 100 دلاری بهره خواهند برد. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟