اسمارتفونی میان رده با قیمت مناسب 237 دلار
20/02/1396 - 01:28
شرکت وایو عرضه گوشی اندرویدی فون ای (Phone A) را آغاز کرد
شرکت ژاپنی وایو (VAIO) به طور رسمی عرضه یک گوشی هوشمند اندرویدی جدید با نا اختصاصی فون ای (Phone A) را در ژاپن آغاز کرد. این گوشی هوشمند یک محصول میان رده است و با قیمت 237 دلار روانه بازار شده است. با سایت شبکه همراه باشید.

وایو سال گذشته از گوشی هوشمندی تحت عنوان فون بیز (Phone Biz) رونمایی کرده بود که از سیستم‌عامل ویندوزموبایل 10 بهره می‌برد. حال به نظر می‌رسد که این شرکت ژاپنی کمی استراتژی عملکردی خویش را تغییر داده باشد! در همین راستا وایو از جانشین فون بیز پرده‌برداری کرده و نام آن فون ای قرار داده است. این گوشی هوشمند برخلاف محصول سال گذشته از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد.

مطلب پیشنهادی

ارسال خودکار پیام در حین رانندگی برای تماس و پیام‌های دریافتی
ترفندی جالب برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS

سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 617 کوالکام در اسمارت‌فون مذکور مورد استفاده قرار گرفته است که مبتنی بر هسته‌های پردازشگر Cortex A53 است. این گوشی هوشمند از بدنه‌ای آلومینیومی و یکپارچه بهره می‌برد و با توجه به قیمت 237 دلاری که برای آن در نظر گرفته شده، می‌توان دریافت که با اسمارت‌فونی مقرون به صرفه رو به رو هستیم.

شرکت وایو واحد تولید کامپیوترهای سابق سونی بود اما هم اکنون آن را به عنوان یک برند مستقل می‌شناسیم. سال گذشته فون بیز با بهره‌گیری از سیستم‌عامل ویندوزموبایل 10 توسط وایو عرضه شد اما هیچ‌وقت گزارش دقیقی در مورد نحوه فروش آن و کسب موفقیت یا عدم موفقیت فروش این محصول منتشر نگردید. حال که وایو نسخه جایگزین این اسمارت‌فون را به سیستم‌عامل اندروید مجهز کرده، می‌توان پیش‌بینی کرد که این برند ژاپنی از فروش فون بیز راضی نبوده و حال به دنبال تولید و عرضه اسمارت‌فون‌های اندرویدی است.

البته بی‌شک وایو سعی نمی‌کند تا خود را به یک تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون تبدیل کند، چرا که پتانسیل دستیابی به این مهم را نخواهد داشت. هم اکنون برندهای بزرگی همچون اپل، سامسونگ، هوآوی، ال‌جی و غیره در این صنعت فعال هستند و بهتر است که وایو به عرضه محصولات کم و مقرون‌به‌صرفه بسنده کند. پس به نظر ما وایو هم‌اکنون استراتژی صحیحی را در پیش گرفته و عرضه یک اسمارت‌فون اندرویدی و مقرون به صرفه که کیفیت ساخت خوبی دارد، حرکتی مثبت برای این شرکت است.

وایو فون ای از صفحه نمایشی 5.5 اینچی بهره‌مند است که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. رم دستگاه از نوع LPDDR3 بوده و ظرفیت 3 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی این اسمارت‌فون هم به طور پیش‌فرض 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین دوربین اصلی و سلفی وایو فون ای به ترتیب از سنسورهایی 13 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شوند.

علاوه بر مشخصات فوق باید به بهره‌مندی گوشی مذکور از مودم سازگار با استاندارد 802.11a/b/g/n/ac، پشتیبانی از بلوتوث نسخه 4.0، بهره‌مند از شیار میکرو یو اس بی 2.0 (Micro USB 2.0) و سنسورهای مختلف نظیر مجاورت و غیره اشاره کرد. گوشی وایو فون ای از اتصال همزمان دو سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد و باتری آن ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعتی دارد. وزن این گوشی برابر با 168 گرم است و بدنه آن ضخامت 8.3 میلیمتری را ارائه می‌کند.

سیستم‌عامل پیش‌فرض نصب شده روی این اسمارت‌فون اندروید 6.0 مارشمالو خواهد بود اما دستگاه آپدیت اندروید 7 نوقا را دریافت خواهد کرد. متاسفانه وایو هنوز تاریخ دقیق انتشار آپدیت اندروید 7 نوقا را برای این گوشی هوشمند اعلان نکرده است. همانطور که اشاره داشتیم، این اسمارت‌فون با قیمت مناسب 237 دلار در ژاپن روانه بازار شده، اما هنوز اطلاعاتی در مورد احتمال عرضه آن در سایر بازارهای جهانی به دست نیامده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟