ترفندی جالب برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS
ارسال خودکار پیام در حین رانندگی برای تماس و پیام‌های دریافتی
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که در حین رانندگی تماس یا پیامی دریافت کنید و قادر به پاسخگویی به آن نباشید. در این شرایط شاید تمایل داشته باشید تا برای مخاطب مورد نظر پاسخی به صورت یک پیام ارسال کنید و وی را از شرایط خود (بودن در حال رانندگی) مطلع سازید، اما در حین رانندگی انجام این هم ممکن نیست! در این مقاله به آموزش روش‌هایی می‌پردازیم که در آیفون و گوشی‌های اندرویدی امکان ارسال خودکار پیام در حین رانندگی برای افرادی که برایتان پیام می‌فرستند یا با شما تماس می‌گیرند را محقق می‌سازد. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

صحبت کردن با گوشی موبایل یا استفاده از آن به منظور ارسال پیامک در حین رانندگی مطلقا ممنوع بوده و می‌تواند جریمه سنگینی را برایتان به همراه داشته باشد! علاوه بر بحث مالی و جریمه باید به خطرات جانی که استفاده از موبایل در حین رانندگی به همراه دارد هم توجه شود. اما در برخی موارد به واقع شرایطی ایجاد می‌شود که نه می‌توانیم پاسخ یک پیام یا تماس دریافتی را در حین رانندگی بدهیم و نه می‌توانیم از پاسخ دادن به آن صرف نظر کنیم!

در این شرایط شاید یکی از بهترین راه حل‌های موجود مربوط به کنار زدن اتومبیل و تایپ پاسخ برای پیام دریافتی یا پاسخ دادن به تماس دریافت شده باشد، اما روش دیگری هم بدین منظور قابل استفاده است! تصور کنید که بتوانید برای مخاطبینی که در حین رانندگی برایتان پیام ارسال می‌کنند یا با شما تماس می‌گیرند، یک پیغام خودکار با محتوای خاص مورد نظرتان ارسال کنید و به این صورت وی را از شرایط خود و عدم امکان پاسخگویی مطلع سازید.  

خوشبختانه انجام این کار به شیوه‌های خاصی هم در اندروید و هم در iOS امکانپذیر است. در سیستم‌عامل اندروید می‌توانید از دو روش اصلی بدین منظور استفاده کنید. در سیستم‌عامل iOS هم انجام این عمل با توجه به شرایط موجود در دو وضعیت مختلف صورت می‌پذیرد، اما پیاده‌سازی و استفاده از این دو وضعیت کمی تریکی (Tricky) خواهد بود. با سایت شبکه همراه باشید تا شما را با روش‌های ارسال خودکار پیامک در حین رانندگی برای مخاطبینی که برایتان پیام ارسال می‌کنند آشنا کنیم.

سیسم‌عامل اندروید

روش اول: استفاده از اپلیکیشن‌های ثانویه

اپلیکیشن‌های متنوعی وجود دارند که می‌توانند در سیستم‌عامل اندروید امکان ارسال اتوماتیک یا خودکار پیامک در حین رانندگی برای افرادی که برایتان پیام می‌فرستند را محقق سازند. اما در بین تمام این اپلیکیشن‌ها، برنامه Android Auto یکی از بهترین موارد موجود به شمار می‌رود. با مراجعه به منوی "Settings" و سپس انتخاب گزینه "Auto-Reply" در این اپلیکیشن می‌توانید متنی را به عنوان پاسخ پیام‌های دریافتی در حین رانندگی تایپ کنید.

بدین صورت هر زمان که در حین رانندگی باشید و یک پیام جدید دریافت کنید، با لمس گزینه "Reply" به سرعت قادر به ارسال پاسخ از پیش تعیین شده خود برای آن مخاطب خواهید بود. نکته جالب در اینجا است که اپلیکیشن Android Auto با اپلیکیشن‌های پیام‌رسانی همچون فیسبوک، واتساپ و برخی دیگر از این مسنجرها سازگاری دارد و امکان ارسال پاسخ اتوماتیک برای پیام‌های دریافتی از این مسنجرها را هم ارائه می‌کند.

اپلیکیشن بعدی که بدین منظور می‌توانید از آن استفاده کنید، اپلیکیشن SMS Auto Reply Text Message است. این برنامه علاوه بر قابلیت ارسال پیامک خودکار برای پیام‌های دریافتی، از قابلیت ارسال پیامک اتوماتیک برای تماس‌های دریافتی هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین با استفاده از این اپلیکیشن یک تیر و دو نشان زده‌اید! همچنین این برنامه شما را قادر می‌سازد تا ارسال پاسخ اتوماتیک را فقط برای مخاطبین خود فعال نمایید.

روش دوم: استفاده از قابلیت IFTTT

اگر با قابلیت IFTTT آشنا باشید، می‌دانید که به موجب آن می‌توانید به چه گستره عظیمی از ویژگی‌های عملکردی در اندروید دسترسی پیدا کنید. واژه IFTTT مخفف عبارت "IF This Then That" به معنای "اگر این چنین شد، فلان شود" است و به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مختصر و دستورات خاص مابین دو سرویس مختلف تعامل مستقیم ایجاد کنند. بدین منظور باید یک اپلت (Applet) تعریف شود.

اپلت مذکور باید به گونه‌ای طراحی شود که دستور عملکردی آن به صورت "با دریافت هر پیامک جدید، پاسخ ..... ارسال گردد" ارائه شده باشد. به این صورت شما می‌توانید آن دستور IFTTT یا اپلت را پیش از رانندگی فعال کنید و به این صورت هر زمان که یک پیامک جدیدتان برایتان ارسال شود، پاسخ خودکار مورد نظرتان برای ارسال کننده آن پیامک فرستاده می‌شود. به شیوه مشابه می‌توانید برای حالت دریافت تماس هم اپلت یا دستور اختصاصی IFTTT تعریف کنید.

سیستم‌عامل iOS

روش اول: استفاده از قابلیت CarPlay و دستیار سیری (Siri)

اگر سیستم‌عامل آیفون یا آیپد شما از قابلیت CarPlay پشتیبانی می‌کند و به این صورت می‌توانید میان اتومبیل و دستگاهتان ارتباط برقرار کنید، سیری قادر خواهد بود تا برای پیام‌های دریافتی شما یک پاسخ اتوماتیک با مضمون "I’m Driving" به معنای "در حال رانندگی هستم!" ارسال کند.

بنابراین این روش در سیستم‌عامل iOS یکی از روش‌های موجود برای ارسال خودکار پیام در حین رانندگی برای افرادی است که برایتان پیام می‌فرستند. اما اگر دستگاهتان از قابلیت CarPlay پشتیبانی نمی‌کند یا بنا به هر دلیل نمی‌توانید میان اتومبیل و آیفون‌تان ارتباط برقرار کنید باید از روش دیگری برای پیاده‌سازی این ترفند بهره بگیرید!

روش دوم: استفاده از قابلیت ارسال پیام برای تماس‌های دریافتی در iOS

این روش در شرایطی کاربرد دارد که بخواهید برای تماس‌های دریافتی آیفون خود پیام خودکار ارسال کنید. در این روش نیاز است تا شما چند مرحله اضافه را با گوشی خود طی کنید تا پاسخ مورد نظرتان برای تماس دریافتی ارسال شود. از آنجایی که این روش نیاز کمی به تعامل با گوشی دارد، چندان استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم، اما در هر صورت از روش‌های کاربردی موجود به شمار می‌رود.

برای نوشتن متن پیام مد نظرتان باید به بخش "Settings" و سپس "Phone" آیفون خود مراجعه کنید. سپس گزینه "Response with text" را انتخاب کنید. می‌توانید چند متن را به دلخواه خود برای شرایط مختلف دریافت تماس تعیین کنید. برای مثال یک متن را با مضمون "سلام، در حال رانندگی هستم!" ایجاد کنید و یک متن دیگر را به صورت "سلام، در جلسه هستم!" ایجاد نمایید. به این صورت هر زمان که تماس تلفنی دریافت کنید به جای پاسخگویی به آن تماس می‌توانید این پیامک‌های آماده را برای مخاطب تماس گیرنده ارسال نمایید.

در این روش عملکرد به این صورت است که با دریافت هر تماس، آیکونی تحت عنوان Message نمایش داده می‌شود. شما باید این آیکون را لمس و متن مورد نظرتان را انتخاب کنید تا پیامک حاوی آن به طور اتوماتیک برای تماس گیرنده ارسال شود. به این صورت وی در جریان قرار می‌گیرد که شما در حین رانندگی هستید و نمی‌توانید با گوشی صحبت کنید.

کلام آخر

بنابراین اگر زیاد رانندگی می‌کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از روش‌های فوق استفاده کنید و به هیچ عنوان در حین رانندگی به تماس‌های دریافتی پاسخ ندهید یا به تایپ پیامک نپردازید. این مسئله عامل بسیاری از تصادف‌ها بوده و به شدت می‌تواند حواس راننده و سرعت عمل وی را کاهش دهد. دقت داشته باشید که ریسک‌های این چنینی انفرادی نیستند، بلکه شما با انجام این کارها امنیت جانی سایر افراد را هم به خطر می‌اندازید. پس حتما به این مسئله توجه داشته باشید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟