با موتو سی و موتو سی پلاس آشنا شوید
26/01/1396 - 01:25
ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های موتورولا معرفی شدند!
شرکت موتورولا به طور رسمی از ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌های خود رونمایی کرد. این دو اسمارت‌فون به ترتیب موتو سی (Moto C) و موتو سی پلاس (Moto C Plus) نام دارند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی این دو گوشی جالب داشته باشیم.

موتورولا که هم اکنون زیرمجموعه‌ای از شرکت لنوو محسوب می‌شود، به طور رسمی از دو اسمارت‌فون جدید رونمایی کرد. این دو اسمارت‌فون موتو سی و موتو سی پلاس نام دارند و علیرغم اینکه قیمت دقیق آن‌ها مشخص نشده، ظاهرا ارزان‌قیمت‌ترین اسمارت‌فون‌هایی خواهند بود که تاکنون از سوی شرکت محبوب موتورولا تولید و روانه بازار شده‌اند.

جالب است بدانید که هر دو گوشی هوشمند مذکور به صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا بهره می‌برند. برخلاف انتظاری که از سبک نام‌گذاری آن‌ها داریم، هر دو گوشی موتو سی و موتو سی پلاس به صفحه نمایشی 5 اینچی مجهز هستند اما وضوح تصویر متفاوتی را ارائه می‌کنند.

وضوح تصویر نمایشگر موتو سی 854 در 480 پیکسل در نظر گرفته شده و وضوح تصویر موتو سی پلاس 1280 در 720 پیکسل است. سایت فون‌آرنا اشاره می‌کند که هر دو گوشی مذکور از پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای برند مدیاتک بهره‌مند هستند و از اتصال LTE پشتیبانی به عمل می‌آورند. با این وجود نسخه‌ای از گوشی هوشمند موتو سی فقط با قابلیت پشتیبانی از اتصال 3G روانه بازار می‌شود.

گوشی هوشمند موتو سی از رم یک گیگابایتی بهره‌مند است و از نظر حافظه داخلی شامل نسخه‌های 8 و 16 گیگابایتی می‌شود که هر دوی آن‌ها از اتصال حافظه SD به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه پشتیبانی می‌کنند. باتری این اسمارت‌فون ظرفیت 2350 میلی آمپر ساعتی دارد و دوربین اصلی و سلفی آن به ترتیب از سنسورهایی 5 و 2 مگاپیکسلی تشکیل شده‌اند.

در سمت مقال گوشی هوشمند موتو سی پلاس از نظر رم شامل دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های یک و دو گیگابایتی می‌شود. حافظه داخلی دستگاه 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی را در اختیارتان قرار می‌دهد و دستگاه از اتصال حافظه SD پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این اسمارت‌فون از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده و موتورولا برای دوربین سلفی آن از سنسوری دو مگاپیکسلی استفاده کرده است.

نکته جالب در مورد گوشی موتو سی پلاس مربوط به ظرفیت باتری آن می‌شود. این گوشی هوشمند به یک باتری قدرتمند 4000 میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است که بدون تردید می‌تواند با یک بار شارژ تا چند روز انرژی مورد نیاز دستگاه را تامین کند. متاسفانه در حال حاضر اشاره دقیقی به قیمت و زمان عرضه دو گوشی هوشمند مورد نظر نشده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟