آموزش نصب مرورگر کرومیوم
چگونه مرورگر Chromium را در ویندوز 10 دانلود و نصب کنیم
شاید ندانید، اما Chromium پایه و اساس بسیاری از مرورگرهای محبوب امروزی از جمله گوگل کروم (Google Chrome)، کروم (Chrome)، اپرا (Opera) و جدیدترین نسخه مایکروسافت اج (Microsoft Edge) می‌باشد. کرومیوم به تنهایی یک مرورگر منبع باز است که توسعه‌دهندگانی که مایل به ساخت مرورگرهای خود هستند، می‌توانند آزادانه از آن استفاده کنند. شما هم می‌توانید از نسخه پایه کرومیوم استفاده نمایید.

در ابتدا نصب کرومیوم در ویندوز کمی سخت و پیچیده بود اما اکنون بسیار ساده‌تر از گذشته می‌باشد. اگر می‌خواهید از چگونگی نصب کرومیوم در ویندوز 10 آگاه شوید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

همیشه آخرین نسخه Chromium را می‌توانید در وب سایت  Chromium بیابید. در این وب سایت هشداری را مشاهده می‌کنید که می‌گوید این نسخه "خام" کرومیوم است و بنابراین ممکن است پراز اشکال باشد، اما شما به خاطر همین آمده‌اید، بنابراین فعلاً آن را زیر سوال نبرید.

پس از دانلود کردن فایل ZIP، آن را در دایرکتوری، جایی که می‌خواهید کرومیوم را نصب کنید، استخراج نمایید.

پس از استخراج فایل زیپ، به دایرکتوری بروید و بعد روی فایل اجرایی "کروم" دوبار کلیک کنید. ممکن است اعلانی دریافت کنید مبنی بر این که Microsoft Defender " از راه‌اندازی یک برنامه ناشناخته جلوگیری کرده است". اگر این اعلان ظاهر شد، روی “More info” و سپس “Run anyway” کلیک نمایید.

در صورت تمایل، می‌توانید Chromium را در نوار وظیفه خود پین کنید یا یک میانبر در دسکتاپ بسازید. روی فایل اجرایی "کروم" راست کلیک کرده و بعد  “Pin to taskbar” یا “Create shortcut” را کلیک نمایید.

کار تمام شد! حالا شما آخرین نسخه کرومیوم را در کامپیوتر خود دارید. کرومیوم بروزرسانی خودکار ندارد، بنابراین لازم است این کار را به صورت دستی انجام دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟