جنگ بی‌ام‌و و مرسدس بنز برای تسلط بر بازار خودروهای هیبریدی
بی‌ام‌و جدیدترین سیستم شارژ بی‌سیم خودروها را رونمایی می‌کند + عکس
این روزها محققان زیادی در حال کار روی فرآیند شارژ بی‌سیم هستند ولی این فناوری هم‌چنان به راه‌کارهای دیگری نیاز دارد. اما شرکت بی‌ام‌و اعلام کرده که در سال 2018 میلادی و در خودروهای سری 5 این شرکت از فناوری که خودش توسعه داده استفاده می‌کند.

خودروی بی‌ام‌و 530e هیبریدی مدل 2018 قادر خواهد بود با استفاده از پد القایی که توسط این شرکت طراحی شده به‌صورت بی‌سیم باتری خود را شارژ کند. این سیستم هم می‌تواند روی خودرو و هم زیر کاپوت نصب شود. به‌محض این‌که پد به منبع انرژی متصل شود، خودروی 530e وضعیت خود را روی پد به شکلی تنظیم می‌کند که جریان انرژی به‌صورت بی‌سیم از سمت پد به خودرو منتقل شود.

در بطن این ماجرا پدیده القای الکترومغناطیسی قرار گرفته است. سیم‌پیچ القایی داخل پد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب ایجاد می‌کند. وقتی خودرو بالای این سیم‌پیچ پارک می‌کند میدان شکل گرفته باعث انتقال الکتریسیته به سمت سیم‌پیچ دومی می‌شود که در خودرو تعبیه شده است. به این ترتیب باتری خودرو شارژ می‌شود.

مطلب پیشنهادی

مانیتور خمیده‌ای که به طور بی‌سیم گوشی شما را شارژ می‌کند
معنای جدید فناوری شارژ وایرلس با آخرین محصول ایسوس

پد شارژ بی‌سیم فوق عملیات شارژ را با نرخ 3.2 کیلوواوت انجام می‌دهد. پیش از این بی‌ام‌و سیستم "آی وال‌باکس" (i Wallbox) را طراحی کرده بود که با شارژ 3.7 کیلووات قدرت بیشتری نسبت به این پد دارد هرچند که این اختلاف چندان قابل توجه نیست. طبق آزمایش‌های صورت گرفته برای شارژ بی‌سیم باتری 9.2 کیلووات ساعت مدل 530e حدود 3 ساعت و نیم زمان صرف می‌شود. در حالی‌که برای شارژ با راه‌کار سیستم متصل که باز هم توسط خود بی‌ام‌و طراحی شده حدود 3 ساعت زمان لازم است.

بدون شک، با سیستم باهوشی طرف هستیم ولی هنوز هم چند سئوال وجود دارد. طبق خبری که این شرکت اعلام کرده سیستم جدید سال آینده میلادی وارد بازار می‌شود ولی معلوم نیست که فقط در اروپا در دسترس است یا این‌که به آمریکا هم پا می‌گذارد. از طرف دیگر، هیچ‌کس نمی‌داند این سیستم چه هزینه‌ای دارد و این‌که پد مخصوص شارژ بی‌سیم باید به‌صورت جداگانه تهیه شود یا در هنگام خرید خودرو به خریدار داده می‌شود. سیستم وال‌باکس بی‌ام‌و حدود هزار دلار قیمت دارد.

بی‌ام‌و بهترین زمان را برای عرضه سیستم شارژ بی‌سیم انتخاب کرده است. رقیب اصلی بی‌ام‌و در این زمینه شرکت مرسدس بنز است که قرار است در سال 2018 راه‌کار شارژ بی‌سیم مخصوص خودش را برای خودروی سدان هیبریدی کلاس S معرفی کند.

در زیر می‌توانید گالری عکس خودروی سدان بی‌ام‌و 530i مدل 2017 را مشاهده کنید:

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟