توسط شرکت کرمان‌موتور
20/02/1396 - 20:10
سانتافه و توسان در ایران تولید می‌شوند
در خبرها امده شرکت کرمان‌موتور می‌خواهد مدل‌های پرفروش هیوندای سانتافه و توسان را نیز در ایران تولید و وارد بازار کند اما این خودروها با چه مشخصاتی در ایران مونتاژ می‌شوند؟

سانتافه و توسان دو خودروی محبوب و پرفروش شرکت هیوندای در ایران هستند. کرمان‌موتور پیش از این مدل‌های دیگری از هیوندای مانند i10 و i20 یا اکسنت را به چرخه خط تولید خود اضافه کرده بود اما به نظر می‌رسد سانتافه و توسان هم به‌زودی در این شرکت تولید شوند. 

در خصوص مشخصات فنی این دو محصول که قرار است وارد خط تولید کرمان موتور شوند، صحبتی به میان نیامده است، ولی باتوجه به خودروهای عرضه شده توسط آسان موتور می‌توان انتظار همان پیشرانه‌ها را داشت، به این ترتیب که خودروی هیوندای توسان با شاسی 4475 میلی متری در طول، 1850 میلی متری در عرض و ارتفاع 1645 میلی متری، احتمالا به همراه پیشرانه‌ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی از نوع MPI به خط تولید کرمان موتور اضافه شود که به جعبه دنده‌ اتوماتیک شش دنده متصل شده و می‌تواند با انفجار مخلوط سوخت و هوا در سیلندرهای خود، حداکثر قدرت 157 اسب بخار را تولید کند.

از طرفی دیگر، در زیر کاپوت هیوندای سانتافه هم پیشرانه‌ای 2.4 لیتری از نوع GDI مورد استفاده قرار گرفته است که با سود جستن از سیستم پاشش مستقیم سوخت داخل سیلندرها، می‌تواند حداکثر قدرت 188 اسب بخار را تولید کرده و در اختیار اتومبیل قرار دهد. حال انتظار می‌رود که کرمان موتور برای تامین بازار داخل کشور هم از چنین سیستم‌های مولد قدرتی  روی محصولات جدید خود استفاده کند که در این مورد باید منتظر تایید و یا تکذیب کرمان موتور باشیم.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟