اتوماتیک‌های 50 میلیونی در تصرف چینی‌ها
خودروهای دنده اتوماتیک زیر 50 میلیون در بازار ایران
با افزایش قیمت دلار در سال 96 خودروهای اتوماتیکی چون رنو ساندرو و پژو پارس پا را از قیمت 50 میلیون فراتر گداشته و این رده قیمتی را به خودروهای چینی واگذار کردند(البته به جز ساینا و کوییک که در رده خودروهای زیر 40 میلیون در مورد آن‌ها صحبت شد.).
در مقاله به بررسی و مقایسه 5 خودروی اتوماتیک در بازه 40 تا 50 مییونی می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

برلیانس H220

برلیانس H220 مدل هاچ‌بک خودرو سدان H230 محسوب شده و در حال حاضر جزو خودروهای با افت قیمت پایین و درخواست بالا در کشور ما محسوب می‌شود بطوری که قیمت برلیانس H220 صفر در بازار دو میلیون 500 هزار از قیمت نمایندگی آن بالاتر است.

شکل ظاهری

ظاهر این خودرو در نگاه اول بین دو حالت جذاب و زشت دیده می‌شود و تقریبا نقطه میانی برای شخص ببیننده اتفاق نمی‌افتد!!! نمای عقب این خودرو در واقع مدل کوچک شده مدل موفق H320 است؛ نمای جانبی خودرو نیز با طرحی ساده متشکل از دو خط موازی ساخته شده که با طرح عقب خودرو هماهنگی نسبی داشته و بر زیبایی عمومی خودرو می‌افزاید، همچنین تعبیه آینه بغل بر روی در خودرو ابتکار خوبی برای ایجاد تفاوت در طراحی خودرو بوده است؛ و اما دلیل اصلی صفر و صد بودن در انتخاب این خودرو به دماغه برلیانس H220 برمی‌گردد، شکل مخروط مانند و عدم هماهنگی عجیب آن با لاستیک‌ها و چراغ‌های مه‌شکن باعث شده در نگاه برخی با زیبایی صفر و برخی با زیبایی صد شناخته شود.
البته از دیگر نکات منفی طراحی برلیانس H220 می‌توان به شیشه عقب کوچک و ایجاد نقاط کور زیاد در این خودرو اشاره کرد، سعی کنید دنده عقب برلیانس H220 را بدون دوربین دید عقب امتحان نکنید.

موتور و گیربکس

برلیانس H220 اتوماتیک با برخورداری از یک موتور چهار سیلندر با حجم 1498 سی‌سی که در دور موتور 5800 قادر به تولید 103 اسب بخار نیرو می‌باشد برای رسیدن به صد کیلومتر در ساعت نیازمند 13.7 ثانیه زمان می‌باشد که برای خودرویی در این رده قیمت و وزن عددی متوسط رو به پایین محسوب می‌شود.
مصرف سوخت ترکیبی این خودرو توسط سایپا 6.4 لیتر در 100 کیلومتر اعلام شده است. همچنین به علت ناهماهنگی گیربکس ATM برلیانس H220 با موتور این خودرو در نمونه اتوماتیک، گیربکس دچار ضعف و تاخیر در هنگام تعویض دنده شده و ممکن است در سربالایی‌های سنگین برای شما ایجاد مشکل کند.

ایمنی

به جز نداشتن دید کافی در قسمت عقب و نقاط کور نسبتا زیاد در این خودرو، با توجه به برخورداری از سیستم ABS و EBD  در قسمت ترمز و همچنین فرمان پذیری خوب به واسطه استفاده از فرمان برقی برلیانس H220 در قسمت نمره قابل قبولی می‌گیرد.

برلیانس H230

برلیانس H230 نیز همچون برادر هاچ‌بک خود برلیانس H220 با افزایش قیمت 2 میلیون تومانی در بازار نسبت به قیمت نمایندگی به عنوان خودرویی با ارزش خرید خوب محسوب می‌شود.

طراحی

طراحی متفاوت H230 نسبت به دیگر خودروهای چینی با وجود ناپختگی نسبی را می‌توان نقطه قوت این خودرو دانست. این خودرو با کمک خطوط امتداد یافته در کنار چراغ در بخش جلویی خودرو و استفاده از چراغ‌های هالوژنی از ظاهری جوان پسند برخوردار شده است؛ ترکیب بخش جلویی برلیانس H230 با ظاهر مناسب و اسپرت کناره‌ها می‌تواند نظر افراد زیادی را به خود جلب کند. اما بخش پشتی برلیانس H230 نیز با وجود زیبایی کافی به صورت انفرادی از هماهنگی خوب با کناره‌ها و بخش جلویی خودرو برخوردار نبوده و یکپارچگی طراحی را از بین می‌برد. به طور کل می‌توان برلیانس H230 را در این بخش خودرویی جذاب معرفی کرد.
در بخش داخلی نیز برلیانس H230 با استفاده از رنگ نقره‌ای برای بخش میانی داشبورد و ظاهر مناسب غربیلک فرمان توانسته ظاهر نسبتا خوبی را به فضای داخلی خودرو ببخشد.

ایمنی، موتور و گیربکس

به برلیانس H220 مراجعه شود.

دانگ‌فنگ H30 کراس

دانگ‌فنگ H30 کراس هم‌اکنون با تجربه تفاوت قیمت 2 میلیون و 200 هزار تومانی خودرو صفر در بازار نسبت به نمایندگی یکی از خودروهای با ارزش خرید بالا محسوب می‌شود. این خودرو توانسته بخشی از بازار از دست رفته ایران‌خودرو ناشی از متوقف شدن فروش پژو 206 را به خود جذب کند.
دانگ‌فنگ H30 کراس در واقع خودرویی هاچ‌بک محسوب شده که به خاطر تعداد زیاد فلاپ بدنه و باربند توانسته‌اند نام کراس را به آن اضافه کنند.
این خودرو نیمه چینی-فرانسوی حاصل همکاری شرکت دانگ‌فنگ چین و PSA فرانسه بوده و در برای طراحی آن از پلتفرم پایه کلاس 3 پژو استفاده شده است. قلب تپنده این خودرو نیز موتور TU5 خودرو 206 تیپ 5 است که با حجم 1598 سی‌سی و توان تولید 105 اسب بخار در دور موتور 6200 محصولی آشنا برای ما ایرانیان محسوب می‌شود. تنها تفاوت این خودرو با نسخه اتوماتیک 206، گیربکس 4 دنده اتوماتیک استپ گیت ساخته شرکت Asian ژاپن است که همچون گیربکس‌های تیپترونیک قابلیت تغییر دستی دنده را به راننده می‌دهد.
این خودرو با توجه به امکانات جانبی فراوان و طراحی داخلی راحت می‌تواند رقیبی خوب برای خودرو دنا محسوب شود؛ هرچند طراحی بدنه آن با توجه به پلت‌فرم پایه کمی قدیمی محسوب می‌شود.

راین V5

راین V5 محصول جدید شرکت خودروسازان راین در واقع خودرو فاو ویتا V5 ساخته شرکت فاو چین محسوب می‌شود که توسط این شرکت در کشور ما با آرم راین و نام راین V5 عرضه می‌شود. این خودرو تاکنون به کشورهای روسیه، مصر و مجموعه کشورهای آمریکای لاتین نیز صادر شده است.

طراحی

راین V5 را می‌توان در بخش کناری تندر 90، در بخش جلویی فولکس واگن پولو و در بخش عقب فیات Albea دانست. این معجون عجیب به هیچ وجه چیزی نیست که بتوان به آن لقب زیبا را داد.
طراحی داخلی این خودرو نیز دست کمی از ظاهر خارجی آن نداشته و می‌توان در کل آن را با تندر 90 شبیه و برابر دانست با این تفاوت که همراه شدن رنگ مشکی داشبورد با یک نوار کرومی رنگ و محل قرارگیری کلیدهای تهویه و سیستم صوتی توانسته به راینV5 ظاهری مقبول‌تر از تندر 90 ببخشد.

موتور و گیربکس

راین V5 با بهره‌گیری از یک موتور 1497 سی‌سی با قدرت 100 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه دارای مصرف سوخت ترکیبی 6.1 لیتر در صد کیلومتر بوده و با استفاده از گیربکس 5 دنده ATM برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت نیازمند 11 ثانیه زمان می‌باشد.
موتور راین V5 در واقع بهینه شده یکی از خودروهای قدیمی شرکت تویوتاست که همچنان صدای زیاد موتور قدیمی را حفظ کرده و در حین رانندگی می‌تواند با کمک صدای باد و لاستیک‌ها یاد و خاطره خودرو پیکان را در شما زنده کند!.

ایمنی

هرچند باور آن سخت است اما این خودرو توانسته با در اختیار داشتن کیسه هوا برای راننده و سر نشین جلو و همچنین استفاده از سیستم‌های ترمز ABS و EBD با کسب دو ستاره ایمنی از موسسه ارزیابی خودروهای چین در رده ایمنی پایین‌تر از پراید قرار بگیرد.

البته استفاده از فرمان برقی نیز در این خودرو توانسته هندلینگ این خودرو را تا حد زیادی افزایش داده و در صورت سرعت عمل خوب راننده قابلیت پیشگیری از تصادف را دارا می‌باشد.

جیلی GC6

کمپانی جیلی در دو بخش کاملا مجزا به نام‌های امگرند و انگلون فعالیت می‌کند. جیلی GC6 محصول بخش انگلون این شرکت بوده و در سال 2012 به بازار ارائه شده‌است. طراحی بدنه این خودرو برخلاف مدل امگرند که از طراحی کاملا اروپایی برخوردار است را می‌توان به عنوان یک نمونه تیپیکال و پخته طراحی ماشین‌های چینی به حساب آورد. البته باید گفت جیلی GC6 به عنوان یک خودرو ارزان قیمت از چهره‌ نسبتا خوبی بهره می‌برد و بیشتر به خودروهای معمولی شبیه است تا خودرو اقتصادی مانند تندر 90.
جیلی GC6 از نمای پشت کاملا از طراحی عمومی شرکت جیلی پیروی کرده و هر فرد آشنا به خودرو می‌تواند با دیدن آن نام جیلی را به خاطر آورد با این تفاوت که با وجود نوار پهن کروم در پایین لبه صندوق تا حدودی شبیه به لیفان 520 گشته است.
خطوط ساده و طراحی ساده چراغ‌ها در بخش جلو به همراه ترکیب رنگ جلو پنجره مشکی و چراغ‌های تیره توانسته به جیلی..6 ظاهری خاص و ساده ببخشد. این خودرو در کناره‌ها بدون هیچ خط و یا طرح اضافه و بسیار ساده بوده و برخلاف سنت جیلی از نمای کنار یک خودرو کاملا معمولی محسوب می‌شود.

شرکت جیلی در طراحی داخلی این خودرو با استفاده از مشاوره‌های شرکت ولوو توانسته ظاهری زیبا و ل.کس را به نمایش بگذارد؛ ترکیب خوب در رنگ مشکی و کرم در طراحی داشبورد و کناره‌های کابین ظاهری زیبا و راحت به نمای داخلی جیلی GC6 بخشیده است.
جیلی GC6 از موتوری 4 سیلندر با قدرت 105 اسب بخار در 5800 دور می‌تواند این خودرو را به سرعت 172 کیلوکتر بر ساعت برساند؛ مصرف ترکیبی موتور جیلی GC6 در 100 کیلومتر برابر با 7.1 لیتر اعلام شده است.

هر چند شتاب صفر تا صد 13 ثانیه برای خودرویی در این سطح چایین محسوب می‌شود اما با توجه به کسب 5 ستاره ایمنی توسط این خودرو از موسسه تست تصادفات چین باید گفت جیلی GC6 خودرویی متناسب در سطح قیمتی خود محسوب می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟