8 ترفند جالب اینستاگرام
برای آن‌که بتوانید در شبکه اجتماعی اینستاگرام به شکل موثری به فعالیت بپردازید که اگر بازاریاب هستید از قابلیت‌های بالقوه آن استفاده کنید نیاز به شناخت قابلیت‌های مختلف آن دارید. قابلیت‌هایی که اجازه می‌دهند به شکل دقیق‌تر و هوشمندانه‌تری از این شبکه اجتماعی استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم هشت مورد از بهترین قابلیت‌های مهم و کاربردی اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

1606683296_1_0.gif

ایسنتاگرام را باید یکی از تاثیرگذارترین شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با گزینه‌های دیگر توصیف کرد که به ساده‌ترین شبکه به کاربران اجازه می‌دهد با یکدیگر در تعامل باشند. با این‌حال برای آن‌که پست‌های شما به خوبی از سوی کاربران یا شرکت‌ها دیده شوند باید با ترفندها و تکنیک‌های اینستاگرام آشنا باشید. در این مقاله با هشت ترفند محبوب اینستاگرام آشنا می‌شوید که کار در این شبکه اجتماعی را ساد‌ه‌تر و جذاب‌تر می‌کنند.

1. پنهان کردن وضعیت آنلاین

یکی از ویژگی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام قابلیت محدود کردن وضعیت آنلاین بودن و حفظ حریم خصوصی است. به‌طور مثال، کاربران می‌توانند وضعیت آنلاین بودن خود در در اینستاگرام را شبیه به واتس‌آپ و تلگرام از دید سایر کاربران پنهان کنند. علاوه بر این پنهان کردن حالت مشاهده پیام‌های مخاطب‌بانی که مدنظر قرار دارند فراهم است.

کاربران می‌توانند با محدود کردن پست‌ها از انتشار عمومی و مشاهده پست‌ها توسط کاربران ممانعت به عمل آورند، در حالی که با انتخاب گزینه See Comment امکان مشاهده نظرات برای شما وجود دارد. البته به این نکته قدت کنید که هیچ اعلانی برای نظرات بعدی از سوی کاربر مورد نظر دریافت نمی‌کنید.

برای محدود کردن یک فرد موردنظر در اینستاگرام باید نمایه پروفایل او را انتخاب کرده و در ادامه منوی تنظیمات که به شکل سه ‌نقطه در گوشه سمت راست قسمت بالای صفحه قرار دارد را لمس کنید. در مرحله بعد باید گزینه Restrict را انتخاب و مطابق با دستورالعمل‌های نشان داده شده کار را دنبال کنید. اگر مصمم هستید که مخاطب مورد نظر را بلاک کنید، این امکان وجود دارد که با انتخاب نمایه پروفایل او و لمس منوی سه‌نقطه، اقدام مورد نظر را انجام دهید.

2. پاک کردن سابقه جست‌وجو در اینستاگرام

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب اینستاگرام، قابلیت حفظ یا نمایش سابقه جست‌وجوهایی است که انجام داده‌اید. البته گاهی أوقات این قابلیت برای برخی کاربران دردسرآفرین می‌شود. اینستاگرام قابلیتی به‌نام پاک کردن سابقه جست‌وجوها (Clear History) در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا سابقه جست‌وجوها را پاک کنند. برای این منظور باید پروفایل خود را لمس کنید و در مرحله بعد سمبل سه‌خط مربوط به منوی برنامه که در گوشه سمت راست قسمت بالا قرار دارد را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید تنظیمات (Settings) را انتخاب کرده و گزینه امنیت (Security) را لمس کنید تا بتوانید گزینه پاک‌سازی تاریخچه جست‌وجو (Clear Search History) را انتخاب کنید.

در صفحه ظاهر شده اامکان پاکر کردن تمامی سابقه جست‌وجوها (Clear All) که در سمت راست قسمت بالا قرار دارد در اختیار کاربران قرار دارد. در این حالت هیچ‌گونه سابقه‌ای از جست‌وجوهایی که انجام داده‌اید ذخیره نمی‌شوند.

3. اضافه کردن فیلترهای محبوب اینستاگرام به بالای منو

کاربران اینستاگرام برای جذاب‌ترن کردن تصاویری که منتشر می‌کنند از فلیترهایی استفاده می‌کنند که طراوات خاصی به تصاویر می‌بخشد. شما نیز می‌می‌توانید فیلترهای اینستاگرام را سفارشی‌ کنید تا در ادامه فیلترهای پر کاربرد به بالای فهرست منتقل شوند. این‌کار مزیت بزرگی نیز دارد که در مراجعات بعدی ضرورتی ندارد برای پیدا کردن فیلترهای مورد علاقه زمانی زیادی را صرف جست‌جوها کنید.

هنگامی که در حال ارسال پست جدیدی هستید و وارد مرحله انتخاب فیلترها شدید، فیلتر مورد نظر را انتخاب کنید و نگه دارید، در ادامه آن‌را بکشید و در مکان مورد نظر رها کنید.

4. مرتب‌سازی موارد ذخیره‌شده در بخش کالکشن‌ها

هنگامی که محتوایی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام ذخیره‌ می‌کنید، تنها خودتان آن‌ محتوا را مشاهده کنید. تمامی موارد ذخیره‌‌ شده در حالت پیش‌فرض به پوشه All Posts انتقال داده می‌شوند. اگر محتوای خاصی را ذخیره‌ کرده‌اید و در نظر دارید در آینده دوباره آن‌را مشاهده کنید، بهتر است پوشه ‌هایمجموعه (Collection Folders) را در بخش فایل‌های ذخیره ‌شده ایجاد کنید تا تمامی محتواهای مورد نظر، به بهترین شکل مدیریت شوند. این‌کار اجازه می‌دهد در آینده با سرعت بیشتری محتوای مدنظر را مشاهده کنید و زمان زیادی را صرف پیمایش صفحه‌ها نکنید.

برای اضافه کردن پوشه‌های مجموعه در بخش مربوط به محتوای ذخیره‌ شده، باید وارد نمایه پروفایل‌تان شوید و منوی سه خط افقی را لمس کنید. در مرحله بعد گزینه ذخیره‌شده (Saved) را انتخاب کنید. در بخش مربوط به محتوای ذخیره‌‌شده روی گزینه پلاس (+) ضربه بزنید تا یک پوشه مجموعه جدید ساخته شود. در این‌جا می‌توانید نام جدیدی برای پوشه‌ای که قرار است ساخته شود انتخاب کنید. ‌اکنون باید پست‌هایی که دوست دارید در پوشه ساخته شده نشان داده شوند را اضافه کنید.

5. پین کردن نظرات مثبت در بالای پست‌ها

کاربران در اینستاگرام می‌توانند سه کامنت مثبت در مورد فعالیت‌های خود را بالای هر پست پین کنند تا شرایط کار و فعالیت خود را معتبر نشان دهند.

برای انجام این کار، نظرات پست خود را مشاهده کنید و در مرحله بعد پست مورد نظر را لمس کنید و آن‌را به سمت چپ بکشید تا بتوانید نماد پین را لمسک کنید و کامنت را به بالای فهرست انتقال بدهید. دقت کنید با این‌کار شخص مورد نظر یک اعلام در موردی کاری که انجام داده‌اید دریافت می‌کند.

6. دنبال کردن حساب‌های غیرفعال اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های قدرتمند اینستاگرام این است که اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری که امکان دارد نیازی به فالو کردن نداشته باشند را تسهیل می‌کند. حساب‌هایی که ممکن است غیرفعال شده‌اند یا محتوای آن‌ها برای شما جذاب نباشد. برای مشاهده تمام این حساب‌ها در یک مکان باید وارد پروفایل‌تان شوید، در مرحله بعد روی لینک Following کلیک کنید. در صفحه بعد، یک فهرست از حساب‌هایی که حداقل یک بار با آن‌ها ارتباط داشته‌اید را مشاهده می‌کنید. این قابلیت اجازه می‌دهد حساب‌های کاربری که در ۶۰ روز گذشته چند مرتبه آن‌ها را مشاهده کرده‌اید را بررسی کنید.

برای انجام این‌کار و مشاهده هر کدام از حساب‌های کاربری، گزینه‌های مدنظر را لمس کنید و اگر تمایلی ندارید آن‌ها را دنبال کنید کافی است گزینه Following را لمس کرده و سپس گزینه دنبال نکردن (Unfollow) را انتخاب کنید.

7. ذخیره‌ موسیقی محتواهای اینستاگرام

گاهی أوقات آهنگ‌‌های جذابی روی برخی از پست‌ها در اینستاگرام می‌شنویم که جذابیت خاصی دارند. اگر موسیقی یا آهنگ جذابی در کلیپ‌های اینستاگرام مشاهده کردید و دوست دارید در آینده دومرتبه به آن گوش دهید، امکان ذخیره‌سازی این آهنگ‌ها در اختیارتان قرار دارد. برای انجام این‌کار در پایین صفحه اطلاعات صوتی را پیدا کنید و روی آن‌ها کلیک کنید. این فرایند شما را از طریق اطلاعات صفحه به سمت موسیقی هدایت خواهد کرد.

در مرحله بعد روی گزینه ذخیره‌سازی صدا (Save Audio) کلیک کنید. اکنون برای دسترسی به کلیپ‌های موسیقی که ذخیره کرده‌اید وارد نمایه پروفایل شوید و منوی سه‌خط افقی در سمت راست بالای صفحه را لمس کنید. در ادامه گزینه ذخیره‌شده (Saved) را انتخاب کنید. تمامی فایل‌های صوتی ذخیره‌شده‌ در مجموعه‌های Audio و به‌صورت جداگانه در دسترس قرار دارند.

برای استفاده از کلیپ‌های ذخیره‌شده خود برای ایجاد Reels  گزینه Audio در سمت چپ صفحه مربوط به Reels را لمس کنید و گزینه دسترسی به صداهای ذخیره‌شده (Saved) که بالای صفحه نشان داده می‌شوند را انتخاب کنید.

در ادامه ذخیره‌‌شده (Saved) را لمس کنید تا بتوانید صورت مورد نظر را مشاهده کنید.

8. ایجاد فاصله میان خطوط هنگام ارسال پست یا نظر

هنگامی که در حال ارسال نظر یا پست باشید، صفحه‌کلید پیش‌فرض اینستاگرام کلید بازگشت را نشان نمی‌دهد که باعث سردرگمی افرادی می‌شود که تازه با شبکه اینستاگرام کار می‌کنند. راهکار ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد تا بتوانید از آن برای ساخت فاصله بین خطوط استفاده کنید و بدین ترتیب، مجبور به ارسال پست‌های طولانی و بدون خط فاصله نباشید.

اگر برای رفتن به منوی عددی روی کلید کاراکتر (۱۲۳) ضربه بزنید، کلید بازگشت نمایان می‌شود. می‌توانید برای ساخت فاصله میان خطوط آن‌را لمس کنید و در ادامه برای ادامه تایپ وارد منوی مربوطه شوید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟