حفاظت از داده‌های شخصی
5 تنظیم پنهان فیسبوک که همین حالا باید آن‌ها را تغییر دهید
بحران فیسبوک در چند وقت اخیر حسابی خبرساز شده است. در حالی که برخی از کاربران با ساخت هشتک حذف حساب کاربری از فیسبوک به دنبال خروج از این شبکه اجتماعی هستند، در مقابل برخی دیگر به واسطه موقعیت شغلی خود همچون بازاریاب‌ها یا شرکت‌ها تجاری نمی‌توانند این‌کار را انجام دهند. این گروه از کاربران برای آن‌که اطمینان حاصل کنند حریم خصوصی آن‌ها در معرض خطر قرار نمی‌گیرد بهتر است چند تنظیم ناشناخته فیس‌بوک را پیکربندی کنند.

1606683296_1_0.gif

ما در این مقاله پنج تنظیم مهم فیسبوک که باید در حساب کاربری خود آن‌ها را تغییر دهید را به شما معرفی خواهیم کرد.

شماره یک، بخش سرویس‌ها و برنامه‌ها را بررسی کنید

مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که واقعا نگران اطلاعات شخصی خود باشید که در فیسبوک ذخیره‌سازی کرده‌اید و ممکن است در آینده مورد سوء استفاده قرار گیرد. برای حل این مشکل یک روش ساده وجود دارد. شما باید برنامه‌ها و سرویس‌هایی که به آن‌ها دسترسی کامل به اطلاعات شخصی داده‌اید را بررسی کنید.

گام اول، به حساب‌کاربری فیسبوک لاگین کرده و سپس به Account Settings رفته و سپس Apps Tab را انتخاب کنید.

گام دوم، فهرستی از برنامه‌ها و سرویس‌هایی را مشاهده می‌کنید که به حساب فیسبوک شما متصل شده‌اند. باید یکبار دیگر آن‌ها را مورد بازبینی قرار داده و یک‌ به یک برنامه‌هایی که به آن‌ها اعتماد ندارید را حذف کنید.

شماره دوم، محدود کردن به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات دوستان

در اغلب موراد دوستان ما از طریق حساب‌کاربری فیسبوک خود به سایت‌ها یا برنامه‌هایی وارد می‌شوند که این سرویس‌ها ممکن است به اطلاعات شخصی ما دسترسی پیدا کنند. راهکار ساده‌ای برای حل این مشکل وجود دارد.

گام اول، ابتدا به حساب فیسبوک خود لاگین کرده و سپس به Account Settings رفته و گزینه Apps را انتخاب کنید. در این قسمت باید Apps Others Use را انتخاب کنید.

گام دوم، اکنون روی این بخش کلیک کرده و سپس روی گزینه Edit کلیک کنید.

گام سوم، در این بخش گزینه‌های زیادی را مشاهده می‌کنید. باید اطلاعاتی که در نظر ندارید فیسبوک با برنامه‌ها و سایت‌هایی که دوستان شما از آن‌ها استفاده می‌کنند به اشتراک قرار دهد را غیرفعال کنید.

پس از انجام این‌کار روی دکمه Save Changes کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

شماره سه، بر مجوزهای برنامه‌های مرتبط با برنامه فیسبوک مدیریت داشته باشید

اگر از برنامه‌های فیسبوک همچون Facebook lite یا مسنجر فیسبوک استفاده می‌کنید، حتما باید روی مجوزهایی که باعث می‌شوند اطلاعاتی از گوشی شما جمع‌آوری شود نظارت داشته باشید. برای مدیریت مجوز‌های مرتبط با برنامه‌های فیسبوک مراحل زیر را انجام دهید.

گام اول، ابتدا برنامه فیسبوک را باز کرده و سپس به App Info رفته و گزینه Permissions را لمس کنید.

گام دوم، باید مجوزهای مربوط به SMS، Telephone، Contacts و Microphone را در بخش Permissions غیرفعال کنید.

شماره چهار، روی مجوزهای تخصیص داده شده به Messenger مدیریت داشته باشید

شبیه به برنامه فیسبوک، فیسبوک این توانایی را دارد تا از طریق برنامه Messenger نیز اطلاعاتی را جمع‌آوری کند. برنامه پیام‌رسانی که برای برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این برنامه در زمان نصب در خصوص خواندن متن‌ها یا پیام‌ها از شما سوالات کرده و درخواست مجوزهایی را می‌کند.

گام اول، ابتدا اطمینان حاصل کنید گزینه‌های Text Anyone In Your Phone و Send And Receive SMS in Messenger غیر فعال باشند.

گام دوم، این برنامه برای اضافه کردن شماره تلفن شما نیز سوالاتی می‌کند. اطمینان حاصل کنید گزینه don’t add your phone number برای پیام‌رسان غیر فعال باشد.

شماره پنج، محدودسازی تبلیغات

تبلیغات نشان داده شده در فضای مجازی در اغلب موارد زیاد مورد توجه کاربران عادی قرار نمی‌گیرد. اما برای آن‌که مانع از آن شوید تا فیسبوک شما را ردیابی نکند باید چند کار ساده انجام دهید.

گام اول، ابتدا به حساب کاربری خود وارد شده و سپس به Account Settings رفته و سپس روی Ads کلیک کنید.

گام دوم، اکنون باید گزینه‌های مربوط به داده‌های شخصی خود را که تمایلی ندارید با ناشران تبلیغات به اشتراک قرار گیرد را غیر فعال کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟