نگاهی به محصول قدرتمند و خوش‌قیمت هوآوی.
آشنایی با گوشی میان‌رده هوآوی آنر 9 لایت
یک گوشی میان‌رده دیگر از هوآوی، یک گوشی میان‌رده دیگر از هوآوی با نمایشگر کشیده، دوربین دوگانه و قیمت فوق‌العاده. آنر 9 لایت یک گوشی میان‌رده دیگر از هوآوی است که باهمان فرمول محبوب طراحی شده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این محصول قدرتمند و خوش‌قیمت هوآوی.

1606683296_1_0.gif

درست است که این گوشی ظاهرا محصول هوآوی نیست، اما آنر یکی از زیرشاخه‌های هوآوی است که دامنه فعالیت آن بیشتر به طرف اروپا معطوف است. آنر 9 یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار بازار بود و حالا نسخه لایت آن قرار است وارد بازار ایران شود. اما این گوشی در برابر سایر رقبا چه برای عرضه خواهد داشت؟ بیایید بررسی کنیم.

طراحی

از منظر طراحی، آنر 9 لایت شبیه میت 10 لایت، آنر 7X، هوآوی P Smart و خیلی گوشی‌های دیگر هوآوی است. همانطور که ذکر کردیم، هوآوی به یک فرمول ثابت برای طراحی و تولید گوشی میان‌‍رده رسیده است که بعضی از شاخص‌ها در آن ثابت هستند: نمایشگر کشیده با حاشیه اندک و نسبت طول به عرض 18 به 9، داشتن دوربین دوگانه و بهره گیری از تراشه قدرتمند میان‌رده Kirin 659. 

آنر 9 لایت هم از این قضیه مستثنا نیست. بدنه فلزی با حاشیه اندک نمایشگر و طراحی کشیده، آنر 9 لایت را به یک گوشی مدرن تبدیل کرده است که تجربه کاربری فیزیکی آن بسیار لذتبخش است. این گوشی نه تنها به خوبی در دست کاربر قرار می‌گیرد، بلکه احساس استحکام را نیز به خوبی ایجاد می‌کند و در مجموع در زمینه طراحی و کیفیت ساخت نمره بسیار خوبی از آن خود می‌کند.

نمایشگر

نمایشگر 5.65 اینچی آنر 9 لایت به لطف داشتن حاشیه کم و طراحی کشیده، توانسته است بیش از 75 درصد سطح جلویی گوشی را به خود اختصاص دهد. پنل مورد استفاده در این نمایشگر از نوع IPS LCD است و با داشتن رزولوشن Full HD+، تراکم پیکسلی آن به 428 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. این نمایشگر همان چیزی بود که از یک گوشی میان‌رده عالی انتظار داشتیم: رنگ‌های زنده و طبیعی، کنتراست و روشنایی مناسب و نمایش جزئیات با دقت بالا. 

دوربین

در بخش دوربین، این گوشی در جایی میان P Smart و Mate 10 lite قرار می‌گیرد. این گوشی چه در بخش دوربین اصلی و چه در بخش سلفی دارای دوربین دوگانه است. دوربین اصلی این گوشی همانند P Smart از یک سنسور 13 مگاپیکسلی برای ثبت عکس اصلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای ایجاد افکت بوکه تشکیل شده است. در بخش سلفی هم این گوشی همانند میت 10 لایت دارای دو سنسور است که 13 و 2 مگاپیکسلی هستند. هرچند این گوشی در عکاسی و مخصوص در زمینه ثبت جزئیات به پای Mate 10 lite و Honor 7X نمی‌رسد؛ اما با این وجود، هنوز هم نتایج عکاسی با این گوشی کاملا قابل قبول و دوستداشتنی هستند. در این رده قیمتی به سختی می‌توان گوشی مطرح دیگری پیدا کرد که دارای افکت بوکه باشد و با این حساب، باید این گوشی را یک غنیمت به شمار آورد.

این گوشی همچنین در بخش فیلمبرداری هم با هر دو دوربین توانایی ضبط ویدیو با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد که شاید فوق‌العاده نیاشد؛ اما نیاز معمول کاربران را کاملا برطرف می‌کند.

سخت افزار

مثل تمام گوشی‌های میان‌رده نسل جدید هوآوی، این گوشی هم از تراشه Kirin 659 بهره می‌برد که توان کلاک کردن تا 2.36 گیگاهرتز را دارد. این تراشه کم مصرف با داشتن 3 یا 4 گیگابایت رم، می‌تواند به خوبی از پس اجرای سیستم عامل، رابط کاربری، اپ‌های روزمره و بازی‌های سبک، نیمه سنگین و حتی سنگین بربیاید. به هر حال، پیشنهاد ما این است که نسخه دارای 4 گیگابایت رم را انتخاب کنید تا خیالی آسوده‌تر داشته باشید؛ اما اگر نتوانستید و نسخه 3 گیگابایتی نصیبتان شد هم جایی برای نگرانی نیست. با داشتن پردازنده گرافیکی قدرتمندی که روی این گوشی وجود دارد، می‌توانید اکثر عناوین بازی‌های موجود در  بازار را به راحتی اجرا کنید.

آنر 9 لایت دارای 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی است و خوشبختانه در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه هم وجود دارد. 

باتری

باتری موجود روی اینگوشی یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت است که با توجه به تراشه موجود روی این گوشی و ابعاد نمایشگر آن، به خوبی برای یک روز استفاده معمولی و نیمه سنگین کفایت می‌کند. با این که این گوشی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، پر شدن باتری آن نیاز به زمان چندانی ندارد و می‌توانید تقریبا ظرف 2 ساعت باتری خالی خود را پر شده ببینید. 

نرم افزار

این گوشی با سیستم عامل پایه اندروید 8.0 اوریو روانه بازار خواهد شد و به مرور به روزرسانی‌های بعدی را هم دریافت خواهد کرد. بر روی این سیستم عامل رابط کاربری EMUI 8.0 قرار دارد که امکانات بسیار جذابی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. طراحی این رابط کاربری بسیار جذاب است و تمرکز بالایی بر روی سادگی دسترسی به بخش‌های مختلف آن دارد. 

نتیجه گیری

هوآوی در بازه 1.0 تا 1.5 میلیون تومان گزینه‌های بسیار زیادی را در اختیار خریداران قرار داده است. با این که تمام این گوشی‌ها تا حد زیادی چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ سخت افزار به هم شبیه هستند؛ اما تفاوت‌هایی هم میان آن‌ها وجود دارد. اما اشتراکات این گوشی‌ها مهم‌تر از تفاوت‌هایشان است: دوربین دوگانه، طراحی مدرن، سخت افزار و باتری مناسب و ارزش خرید بسیار بالا. با این که هنوز قیمت نهایی این گوشی برای عرضه در ایران مشخص نیست، اما برخی از فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به پیش‌فروش این گوشی کرده‌اند و قیمت بسیار مناسبی را برای آن در نظر گرفته‌اند. 

پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یک گوشی در حدود یک میلیون تومانی دارید، فرصت را از دست ندهید و همین امروز این گوشی را پیش‌خرید کنید؛ زیرا احتمالا با عرضه رسمی این گوشی به بازار، قیمت آن به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟