مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S9
آیا Galaxy S9 و +Galaxy S9 ارزش خرید دارند؟
گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ، یعنی Galaxy S9 و +Galaxy S9 پس از مدت‌ها انتظار معرفی شدند. مطابق انتظار، این گوشی‌ها واقعا گوشی‌های خوبی از آب درآمدند و هیچ گوشی مبتنی بر اندرویدی فعلا یارای مقابله با آن را ندارد. اما یک سوال بزرگ پیش روی مشتریان احتمالی این گوشی و به ویژه صاحبان فعلی نسل قبلی پرچم‌داران این شرکت، یعنی گوشی S8 وجود دارد: آیا گلکسی S9 ارزش خرید دارند؟

1606683296_1_0.gif

همراه شبکه باشید تا به مقایسه میان Galaxy S8 و Galaxy S9 بپردازیم.

طراحی

طراحی Galaxy S9 نسبت به Galaxy S8 بهبودهایی داشته است؛ اما تشخیص تفاوت میان این دو گوشی چندان آسان نیست. اصلی‌ترین تفاوت میان این دو سری گوشی را می‌توان در تغییر محل قرارگیری حسگر اثر انگشت دید. هر دوی این گوشی‌ها ضد آب و گرد و غبار هستند و کیفیت ساخت بالایی دارند. 

با این حساب، می‌توان Galaxy S9 را تا حدی برتر از Galaxy S8 دانست؛ هرچند این تفاوت بسیار ناچیز است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش به کار رفته در گلکسی S9 کاملا مشابه همان نمایشگر گلکسی S8 است. هر دو گوشی دارای یک پنل Super AMOLED 5.8 اینچی هستند که نسبت طول به عرض آن‌ها 18 به 9 است. سامسونگ این نوع نمایشگر را Infinity می‌خواند که به معنای «بی‌نهایت» است. حاشیه اطراف این نمایشگرها بسیار ناچیز است و در S9 کمی کمتر از S8 شده است.

در بخش نمایشگر نمی‌توان گفت که شاهد تغییر محسوسی بوده‌ایم. همه چیز طبق روال سال قبل است و این همان چیزی است که کاربران می‌خواستند! همه از نمایشگر سامسونگ S8 راضی بودند؛ پس نیازی به تغییر نبود!

دوربین

باید اعتراف کنیم که دوربین‌های به کار رفته روی S9 و S9+ چیزی فراتر از انتظار ما بودند. الگوریتم‌های پیشرفته و سنسور قدرتمند این گوشی را مد نظر داشته باشید و به آن قابلیت تغییر اندازه f (گشودگی دریچه دیافراگم) را هم اضافه کنید. حاصل آن می‌شود ثبت بهترین عکس‌هایی که تا به حال با یک گوشی هوشمند صورت گرفته است. این گوشی‌ها حتی در نور کم هم عملکردی فوق‌العاده دارند و وقتی می‌گوییم «فوق‌العاده» منظورمان واقعا فوق‌العاده است!

اگر تجربه عکاسی با S8 را داشته باشید، می‌دانید که این گوشی هم عملکردی بسیار مطلوب در زمینه عکاسی داشت؛ چه در رابطه با ثبت جزئیات و چه در زمینه دقت در ثبت رنگ. اما گوشی جدید سامسونگ، رقیب مستقیم نسل قبلی گوشی‌های خود شدند و آن‌ها را از میدان به در کردند.

در S8 می‌توانستیم ویدیوهایی با سرعت 260 فریم بر ثانیه ضبط کنیم که یک عدد خارق‌العاده در سطح گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شد؛ اما جایزه خارق‌العاده امسال بدون شک به Galaxy S9 خواهد رسید که می‌تواند با سرعت 960 فریم بر ثانیه به ضبط ویدیو بپردازد!

ما خاطرات خوبی از عکاسی و فیلمبرداری با S8 داشتیم؛ اما حقیقت امر این است که اگر به دنبال خاطرات بهتری هستیم، باید سراغ S9 برویم.

سخت افزار

تراشه Exynos 9810 به کار رفته روی Galaxy S9 از لحاظ قدرت پردازش، کمی بهتر از Exynos 8895 عمل می‌کند. بیشتر تمرکز سامسونگ روی بهبود این تراشه در بخش افزایش سرعت اینترنت و مصرف بهینه‌تر باتری بوده است. با وجود این، از منظر سرعت و تجربه کاربری، نمی‌توان تفاوت چندانی میان این دو تراشه یافت. اما اگر به دنبال پشتیبانی طولانی‌تری هستید، گلکسی S9 مطمئنا گزینه بهتری خواهد بود.

اما اگر قصد داشته باشیم به صورتی حرفه‌ای‌تر به مقایسه این دو تراشه بپردازیم، باید به این نکته اشاره کنیم که تراشه موجود روی S9 از معماری عریض‌تری نسبت به تراشه موجود روی S8 برخوردار است. این مسئله از لحاظ تئوری، کارایی پردازنده‌ها را تا دو برابر بهبود می‌بخشد. به این ترتیب، باید برای بازار ژاپن و آمریکا متاسف بود که نمی‌توانند از توانایی این تراشه استفاده کنند و باید به Snapdragon 845 قانع باشند!

برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های بازار هم فعلا می‌توانید روی S8 حساب کنید؛ اما اگر انسانی آینده‌نگر هستید، شاید بهتر است به S9 کوچ کنید.

باتری

در مبحث باتری، سامسونگ نیازی ندیده است خودش را برای افزایش ظرفیت باتری پرچم‌دارش به زحمت بیندازد و روی S9 هم از همان باتری 3000 میلی آمپر ساعتی مورد استفاده روی S8 استفاده کرده است. عمر باتری این گوشی هم همانند S8 برای یک روز استفاده متوسط و مایل به سنگین کافی است. 

مطلب پیشنهادی

 گلکسی S9 و  گلکسی+S9 سامسونگ معرفی شدند

نرم افزار

سیستم عامل مورد استفاده روی Galaxy S8 اندروید نوقا بود که مدتی است به اندروید اوریو ارتقا یافته است. این در حالی است که نسخه سیستم عامل اولیه موجود روی Galaxy S9 اندروید اوریو است. هر دوی این گوشی‌ها از دستیار صوتی بیکسبی و گوگل بهره می‌برند و رابط کاربری مشابهی دارند. تنها نکته قابل اعتنا، افزایش امکانات مرتبط با هوش مصنوعی در Galaxy S9 است که تجربه‌ای جدید و شگفت‌انگیز را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

گوشی S9 امکانات فوق‌العاده دیگری هم دارد که نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. برای مثال، قابلیت AR Emoji که می‌توان آن را یک انیموجی پیشرفته تعریف کرد، به کاربر این امکان را می‌دهد که به یک شخصیت کارتونی تبدیل شود. 

همچنین، این گوشی به لطف بهبود امکانات مربوط به هوش مصنوعی، می‌تواند به کمک دوربینش، متن‌های موجود در تصاویر را ترجمه کند. 

نتیجه گیری

قیمت این گوشی‌ها در برخی از شایعات تا 1000 دلار هم ذکر شده بود؛ اما حقیقت ماجرا چیز دیگری بود و S9 با قیمت 720 و S9+ با قیمت 840 دلار روانه بازار خواهند شد. با این حساب، می‌توان کوچ از S8 به S9 را عملی منطقی ارزیابی کرد. البته برای این کار، بهتر است صبر کنید حباب قیمتی اولیه هنگام ورود به بازار ایران از بین برود و با یک قیمت معقول برای این تغییر اقدام کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟