پیش از خرید پیکسل‌های جدید این 16 مسئله را در نظر بگیرید!
راهنمای خرید: آیا خرید  پیکسل‌های جدید گوگل درست است؟ + عکس
شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که آیا خرید هر یک از دو گوشی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) یا گوگل پیکسل 2 ایکس ال (Google Pixel 2 XL) انتخاب درستی است یا خیر؟ ما در این مقاله به 15 مسئله مهم مرتبط با این دو اسمارتفون اشاره می‌کنیم که حتما باید پیش از خریدشان آن‌ها را در نظر بگیرید. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

حتما می‌دانید که گوگل به تازگی از دو پرچمدار اندرویدی ناب خود یعنی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال رونمایی کرده است. این دو گوشی محصولاتی هستند که مستقیما تحت پشتیبانی گوگل قرار خواهند گرفت و از اندروید استاک بهره‌مند هستند. اما آیا خرید این دو گوشی انتخاب درستی است؟

برای پاسخ دادن به این سوال لازم است تا ویژگی‌های دو گوشی مذکور را بهتر بشناسیم. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله به 15 مسئله مهم مرتبط با دو اسمارتفون مذکور اشاره داشته باشیم. در انتهای این مقاله شما می‌توانید نتیجه‌گیری شخصی خود را داشته باشید و متوجه شوید که آیا خرید گوشی گوگل پیکسل 2 یا گوگل پیکسل 2 ایکس ال برایتان گزینه مناسبی است یا خیر! با سایت شبکه همراه باشید.

دوربین اصلی تک لنز و پشتیبانی کننده از قابلیت پورتریت

برخلاف اغلب گوشی‌های پرچمدار امروزی که در بازار عرضه شده‌اند، دوربین اصلی پیکسل‌های جدید گوگل از یک لنز دوربین تشکیل شده است. بنابراین خبری از دوربین دوبل در گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال وجود ندارد. اما جالب است بدانید که با این حالت دوربین اصلی هر دو گوشی مذکور از قابلیت پورتریت (Portrait) پشتیبانی می‌کنند و توانایی بلوری کردن پس زمینه را دارند.

ثبات فیلم‌برداری عالی

دوربین اصلی دو گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال علاوه بر قابلیت OIS (تثبیت اپتیکال تصویر) از قابلیت EIS (تثبیت الکترونیکی تصویر) هم پشتیبانی می‌کنند. بدین سبب ثبات فیلم‌برداری از طریق دوربین اصلی این دو گوشی بسیار تقویت شده است. این اولین باری است که دو قابلیت و تکنولوژی مذکور به صورت همزمان در دوربین یک اسمارتفون لحاظ شده‌اند.

پشتیبانی دوربین سلفی از قابلیت پورتریت

دوربین سلفی هر دو گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال هم از قابلیت پورتریت پشتیبانی می‌کند. این مسئله هم می‌تواند یکی از مسائل مهم برای علاقمندان به عکسبرداری سلفی باشد. ضمنا دوربین سلفی هر دو گوشی مذکور قدرت عملکرد عالی دارد.

حافظه ابری بی‌نهایت گوگل فوتوز

کاربران دو پیکسل جدید گوگل می‌توانند تا سال 2020 از حافظه ابری سرویس گوگل فوتوز (Google Photos) بدون محدودیت حجمی استفاده کنند! طی این دوره آپلود عکس‌ها با کیفیت اصلی انجام می‌شود، اما بعد از سال 2020 آپلود عکس‌ها با کیفیت کمتر صورت می‌پذیرد، اما همچنان حافظه ابری بدون محدودیت سرویس گوگل فوتوز پابرجا خواهد بود.

در جعبه گوشی خبری از هندزفری نیست!

متاسفانه گوگل به همراه دو پیکسل جدیدش هندزفری را ارائه نمی‌کند. اما هندزفری اختصاصی برای آن‌ها طراحی شده که پیکسل بادز (Pixel Buds) نامگذاری شده و به عنوان لوازم جانبی قابل خرید است. این هندزفری حرفه‌ای با دستیار گوگل در تعامل بوده و قابلیت ترجمه سریع و آنی پشتیبانی می‌کند.

حاشیه‌های پهن بالای پیکسل!

گوگل در طراحی گوشی پیکسل 2 ایکس ال خوب عمل کرده و حاشیه‌های نمایشگر آن را باریک کرده است، اما متاسفانه در گوشی پیکسل 2 این رویکرد پیاده‌سازی نشده و به خصوص لبه پهن بخش فوقانی دستگاه بسیار ناامیدکننده به نظر می‌رسد!

اسپیکرهای دوبل قدرتمند

هر دو گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از اسپیکر دوبل بهره‌مند هستند و کیفیت صدای خروجی عالی را ارائه می‌کنند. این مسئله یکی از ویژگی‌های خوب دو اسمارتفون مذکور است.

پشتیبانی از استاندارد ضد آب IP67

دو پیکسل جدید گوگل از استاندارد ضد آب IP67 پشتیبانی می‌کنند و بدین سبب می‌توانند تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام داشته باشند.

تراشه اسنپدراگون 835 و رم 4 گیگابایتی

بهره‌مندی از تراشه اسنپدراگون 835 هم یکی از نقاط قوت دو پیکسل جدید گوگل محسوب می‌شود. ترکیب این تراشه در کنار رم 4 گیگابایتی دو اسمارتفون مد نظر قدرتی فوق‌العاده خوب را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

فعال‌سازی دستیار گوگل با فشردن قاب گوشی

جای تعجبی ندارد که هر دو گوشی گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از دستیار گوگل بهره‌مند باشند. برای فعال کردن این دستیار در دو گوشی مذکور می‌توانید به حاشیه‌های قلب گوشی فشار وارد کنید. از این ترفند حتی برای ضبط عکس‌های سلفی هم می‌توانید استفاده کنید.

اندروید استاک و اولویت آپدیت

دو پیکسل جدید گوگل از نسخه خام یا استاک اندروید 8 اوریو بهره می‌برند و این مسئله از نقاط قوت آن‌ها به شمار می‌رود. ضمنا کاربران این دو گوشی از اولین افرادی هستند که آپدیت‌های اندروید برایشان منتشر می‌شود. ضمنا دو گوشی مذکور از یک لانچر جدید و زیباتر هم بهره‌مند شده‌اند.

به فکر حافظه جانبی نباشید!

متاسفانه هیچ یک از دو گوشی پیکسل جدید گوگل از حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند. این دو گوشی شامل آپشن‌های ذخیره‌سازی پیش‌فرض 64 و 128 گیگابایتی می‌شوند.

پشتیبانی از شارژ سریع + شارژ سریع در جعبه

خوشبختانه دو گوشی گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و شارژ اختصاصی آن‌ها به طور پیش‌فرض در جعبه دو گوشی ارائه می‌شود.

کیس‌ها و قاب‌های متنوع و رنگی

گوگل برای دو پیکسل جدیدش قاب‌ها و کیس‌های متنوع و رنگارنگی را عرضه می‌کند. بنابراین شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از قاب مورد نظرتان به عنوان کاور گوشی استفاده کنید.

قیمت گران!

متاسفانه دو گوشی  گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال به هیچ عنوان محصولات مقرون به صرفه‌ای نیستند! قیمت نسخه پایه‌ای و آنلاک شده گوشی پیکسل 2 برابر با 650 دلار در نظر گرفته شده و قیمت نسخه پایه‌ و آنلاک شده گوشی پیکسل 2 ایکس ال هم 850 دلار است. پس دو پیکسل جدید گوگل محصولات مقرون به صرفه‌ای نیستند.

کلام آخر

شما با توجه به 15 مسئله فوق می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا قابلیت‌ها و ویژگی‌های دو گوشی گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال برایتان مناسب و کاربردی هستند یا خیر! به نظر ما قیمت این دو گوشی در مقایسه با قابلیت‌هایشان کمی زیاد است و جایگزین‌های بهتری برای آن‌ها وجود دارد. نظر شما چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟