با بهترین پرچم‌داران موجود در بازار آشنا شوید
راهنمای خرید یک گوشی خوب برای آقای رییس!
بعد از الطاف فراوان آقای رییس، توانستم گوشی خودم را عوض کنم. نپرسید گوشی جدیدم کدام برند و کدام مدل است؛ ما محکوم به بی‌طرفی هستیم.

1606683296_1_0.gif

حالا در ازای کمک آقای رییس، می‌خواهم به نحوی آن را جبران کنم و چون در توانم نیست که به شکل دیگری این کار را انجام دهم، تصمیم گرفتم برای ایشان یک راهنمای خرید گوشی پرچم‌دار بنویسم تا اگر قصد داشت به زودی گوشی خود را عوض کند، بداند خرید کدام گزینه‌ها مناسب‌تر است. مسلما تنها یک پرچم‌دار می‌تواند برازنده آقای رییس باشد، اما من هم با نوشتن این مطلب، به هر کس دیگری که قصد دارد یک گوشی پرچم‌دار تهیه کند، راهنمایی کرده‌ام.

و اما گزینه‌ها:

 

Mi Mix 2 (قیمت: بسته به حافظه، از 2.4 تا 3.1 میلیون تومان)

نسل قبلی این گوشی به معنای واقعی کلمه یک پرچم‌دار بود و با طراحی خاص و بدون حاشیه خود توانست ترند سال را از آن خود کند. Mi Mix 2 هم مانند Mi Mix از طراحی بدون حاشیه برخوردار است. در صفحه نمایش 5.99 اینچی می میکس 2 به رزولوشن Full HD+ اکتفا شده است. دوربین اصلی این گوشی هم تک سنسور است و رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد. این گوشی با داشتن دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، در این زمینه چندان درخشان عمل نکرده است و جدا از آن، به خاطر طراحی خاصی که دارد، گرفتن سلفی با آن مصائب خاص خودش را دارد: باید گوشی را برعکس در دست بگیرید! تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع Snapdragon 835 است و در کنار آن بسته به نسخه خریداری شده، 6 تا 8 گیگابایت حافظه اجرایی وجود دارد. در مبحث حافظه داخلی می میکس 2 دارای سه گزینه 64، 128 و 256 گیگابایتی است. باتری 3400 میلی آمپر ساعتی و اندروید 7.1 هم از سایر ویژگی‌های این گوشی شکیل هستند. 

HTC U11 (قیمت: حدود 2.7 میلیون تومان)

وقتی از جذابیت در طراحی صحبت می‌کنیم، سخت است به گوشی‌های HTC اشاره نکنیم. پرچم‌دار این شرکت یعنی U11 یکی از زیباترین گوشی‌های موجود در بازار است. این گوشی با نمایشگر 5.5 اینچی Quad HD و اندروید 7.1 روانه بازار شده است. تراشه به کار رفته روی این گوشی Snapdragon 835 است و در کنار آن بسته به نسخه خریداری شده، 4 یا 6 گیگابایت رم و 46 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی هم در آزمون‌های فنی نمرات بالایی به خود اختصاص داده است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هم عملکردی درخشان دارد. در کنار این ویژگی‌ها، باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی، اسپیکر Boom Sound، مقاومت در برابر آب و بدنه حساس به فشار از سایر نقاط قوت این گوشی هستند.  البته اگر طرفدار نمایشگرهای بزرگتر باشید، می‌توانید HTC U11+ را تهیه کنید که نمایشگر و باتری بزرگتری نسبت به این گوشی دارد. 

OnePlus 5T ( قیمت: حدود 2.3 میلیون تومان)

باید اعتراف کرد که بازار جهان هنوز هم آنگونه که باید و شاید به برندهای چینی اعتماد نکرده است و یکی از دلایل آن هم عملکرد ضعیف شرکت وان‌پلاس در بخش تامین امنیت اطلاعات کاربران است. بله، این شرکت واقعا اطلاعات کاربران را در یک دیتابیس ذخیره می‌کندو این اطلاعات در بعضی موارد شامل اطلاعات حساب‌های بانکی این افراد هم بوده است! اما این مسئله نمی‌تواند باعث شود ما از قرار دادن نام این گوشی در فهرست بهترین پرچم‌داران بازار چشم‌پوشی کنیم. صفحه نمایش 6.01 اینچی این گوشی با نسبت 18 به 9 شاید به نظر این گوشی را تبدیل به یک گوشی بزرگ کند، اما در عمل وانپلاس 5 تی به راحتی در دست کاربر قرار می‌گیرد و تجربه خوشایندی را برای او رقم می‌زند. تراشه قدرتمند Snapdragon 835 مغز متفکر این گوشی است و در کنار آن 6 یا 8 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. دوربین این گوشی هم مبتنی بر یک ست‌آپ دو سنسوری متشکل از یک سنسور 20 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی است و امکانات بی‌شماری را در زمینه عکاسی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در کنار این دوربین‌های قدرتمند، سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هم عالی است. عملکرد باتری این گوشی هم رضایتبخش است و ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی آن کاملا کافی است.

Pixel 2 XL (قیمت: حدود 5.0 میلیون تومان)

گران‌ترین سری گوشی اندرویدی بازار ایران، خانواده پیکسل هستند. پیکسل 2 اکس ال یکی از بهترین دوربین‌های تاریخ گوشی‌های هوشمند را دارا است. در مشخصات دوربین این گوشی، شاهد نکته خاصی نیستید: همان سنسور 12 مگاپیکسلی که اکثر پرچم‌داران آن را دارند. این گوشی حتی سنسور دوگانه هم ندارد؛ اما به دلیل الگوریتم‌های بسیار پیشرفته‌ای که در بخش دوربین این گوشی به کار گرفته شده، خانواده پیکسل 2 گوگل می‌توانند یکی از بهترین تجربه‌های فیلمبرداری و عکاسی را در اختیار کاربر قرار دهند. این گوشی مجهز به یک تراشه Snapdragon 835 است و در کنار آن هم 4 گیگابایت حافظه رم و 4 و 64 یا 128 گیگبایت هم حافظه ذخیره سازی داخلی در نظر گرفته شده است. سلفی 8 مگاپیکسلی، باتری 3520 میلی آمپر ساعتی و اندروید 8.0 با به‌روزرسانی مداوم، از سایر امکانات این گوشی زیبا است. این گوشی هم مثل گزینه HTC دارای بدنه حساس به فشار بوده و در برابر آب هم مقاوم است. چه این گوشی و چه Pixel 2 که قیمتی به مراتب کمتر دارد، هر دو می‌توانند از بهترین و برازنده‌ترین گزینه‌ها برای شما و مدیر این سایت باشند.

Samsung Galaxy S8 (قیمت: حدود 2.7 میلیون تومان)

یکی از پرفروش‌ترین پرچم‌داران سال 2017 بدون شک گوشی Galaxy S8 است. این مسئله دو جنبه دارد؛ یکی مثبت و یکی منفی. جنبه مثبت این گزاره این است که نشان از کیفیت بالای آن دارد و نشان می‌دهد مردم به آن اعتماد دارند؛ اما جنبه منفی این گزاره این است که به هیچ وجه گوشی خاصی نیست و دیگر تقریبا همه می‌دانند با چه جیزی روبرو هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که بکاری به حرف دیگران ندارند و برای خودشان زندگی می‌کنند؛ می‌توانید با خیال راحت این گوشی را بخرید و چند سالی از امکانات آن بهره ببرید. صفحه نمایش این گوشی نظیر ندارد و کیفیتی فراتر از تمام گوشی‌های هوشمند پیش از خود ارائه می‌دهد. این نمایشگر 5.8 اینچی دارای رزولوشن Quad HD  و مبتنی بر یک پنل Super AMOLED است. دوربین 12 مگاپیکسلی آن به راحتی هوش از سر شما خواهد برد و کیفیتی ورای تصور شما ارائه خواهد داد. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی هم کاملا رضایت شما را جلب می‌کند. در بخش پردازش هم با داشتن یک تراشه Snapdragon 835 و 4 گیگابایت رم، با هیچ مشکلی روبرو نخواهید بود. گلکسی اس 8 با اندروید 7.1 روانه بازار شده  و از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد. این گوشی ضد آب است و با داشتن DeX، به شما اجازه می‌دهد از آن به عنوان یک کیس رایانه استفاده کنید! اگر با همین امکانات، گوشی‌ای با نمایشگر بزرگتر بخواهید، Galaxy S8+ بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

Samsung Galaxy Note 8 (قیمت: حدود 3.5 میلیون تومان)

با این که اکثر مشخصات این فبلت با گوشی Galaxy S8 مشابه است، نوت 8 چیزی فراتر از آن را به شما ارئه خواهد داد. نمایشگر این گوشی تجربه‌ای حتا بهتر از S8 در اختیار کاربر قرار می‌دهد و دوربین دوگانه آن هم از بهترین نمونه‌های به کار رفته روی گوشی‌های هوشمند است. اما برگ برنده اصلی این گوشی نسبت به هر گوشی دیگری در بازار، قلم S Pen است. نمی‌توان لذت استفاده از این قلم را در قالب کلمات بیان کرد. تنها سوالی که پیش می‌آید این است که کسی که Note 8 دارد، می‌تواند بعد از آن با هر گوشی دیگری غیر از یک نوت جدیدتر کار کند؟ اگر دقیق بخواهم بیان کنم، عوض کردن این فبلت با هر گوشی دیگری، احساسی شبیه به عوض کردن یک گوشی لمسی با یک گوشی ساده دکمه‌ای دارد!

در بخش پردازش، این گوشی مشابه S8 است؛ اما به جای 4 گیگابایت، دارای 6 گیگابایت حافظه رم است. تفاوت‌های دیگر این دو شامل دوربین 12+12 مگاپیکسلی، باتری 3300 میلی‌ آمپر ساعتی و البته همان قلم S Pen می‌شود. 

LG V30+ (قیمت: حدود 4.0 میلیون تومان)

هر چه منتظر ورود LG V30 به بازار شدیم، خبری نشد؛ تا این که نسخه پیشرفته‌تر آن موسوم به LG V30+ به ایران راه یافت. این گوشی مخصوص عشاق فیلم‌سازی است! در واقع این گوشی تاکید ویژه‌ای بر روی قابلیت‌های فیلمبرداری دارد و دست کاربر برای اعمال انواع تغییر در تنظیمات ضبط ویدوی آن باز است. از طرفی، این گوشی به لطف هدست‌های برند B&O یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند تاریخ برای افرادی است که به شنیدن موسیقی به صورت حرفه‌ای علاقه دارند. دوربین به کار رفته روی این گوشی، ستاپی از دو دوربین 13 و 16 مگاپیکسلی است و در بخش سلفی به یک سنسور 5 مگاپیکسلی بسنده شده است. مثل سایر پرچم‌داران اندرویدی، تراشه به کار رفته در این گوشی هم Snapdragon 835 است و در کنار آن 4 گیگابایت رم وجود دارد. حافظه داخلی این دستگاه برابر با 128 گیگابایت است و یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی درون آن به کار رفته. این گوشی نه تنها ضد آب است، بلکه گواهینامه نظامی MIL STD 810G هم دارد.

Huawei Mate 10 Pro (قیمت: حدود 3.4 میلیون تومان)

هوآوی با خانواده میت خود توانست دوباره در بازار جهان بدرخشد. مهم‌ترین محصول این خانواده، میت 10 پرو بود؛ گوشی‌ای که قیمتی کمتر از نسخه پورش دیزاین داشت وامکاناتش مشابه آن بود. این گوشی با طراحی زیبا، دوربین دوگانه 20+12 مگاپیکسلی، سلفی 20 مگاپیکسلی، باتری عظیم 4000 میلی آمپر ساعتی و تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی Kirin 970 بدون شک یک گزینه عالی برای خرید محسوب می‌شود. البته نمی‌توان Mate 10 Pro را خالی از اشکال دانست. هرچند این گوشی ضد آب است، هرچند با آخرین نسخه اندروید روانه بازار شده است، اما در نمایشگر 6 اینچی Super AMOLED آن، به رزولوشن Full HD+ بسنده شده است. البته این مسئله چندان هم بغرنج نیست، اما با توجه به قیمتی که این گوشی دارد، انتظار داشتیم نمایشگری به خوبی S8 روی آن به کار رفته باشد. این گوشی در دو نسخه عرضه شده است که یکی 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ در حالی که این مقادیر در نسخه دیگر به ترتیب برابر با 6 و 128 گیگابایت است. 

Sony XZ Premium ( قیمت: حدود 2.5 میلیون تومان)

هرچند این گوشی آخرین گوشی رده بالای شرکت سونی نیست، اما قوی‌ترین آن‌ها است. نمایشگر 5.46 اینچی این گوشی با رزولوشن خارق العاده 4K بالاترین میزان تراکم پیکسلی بازار را در اختیار شما قرار می‌دهد. تراشه Snapdragon 835 در کنار 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی و باتری 3230 میلی آمپر ساعتی از سایر امکانات این گوشی هستند. در بخش دوربین، به یک دوبین تک سنسوری 19 مگاپیکسلی بسنده شده است و دوربین سلفی این گوشی هم 13 مگاپیکسلی است. با تمام این تفاسیر، ضعف سونی در طراحی، این گوشی ضد آب را شبیه یکی دیگر از ده‌ها گوشی Xperia کرده است.

iPhone 8 Plus (قیمت: بسته به حافظه، بین 4.3 تا 5.5 میلیون تومان)

یکی از مظلوم‌ترین گوشی‌های تاریخ که هیچ وقت نتوانست از زیر سایه برادر بزرگتر خود خارج شود، آیفون 8 پلاس بود. این گوشی با تراشه قدرتمند Apple A11 Bionic و 3 گیگابایت رم، توان پردازشی بالاتری نسبت به تمام گوشی‌های اندرویدی این فهرست دارد. دوربین دوگانه 12+12 مگاپیکسلی این گوشی عملکرد فوق العاده‌ای دارد و دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آن هم شما را متحیر خواهد کرد. شاید از نظر عددی این گوشی نسبت به آیفون 7 پلاس تغییر چندانی نکرده باشد؛ اما در عمل مطمئنا متوجه پیشرفت اپل طی این یک سال خواهید شد. این گوشی ضد آب از یک باتری 2691 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد و در حافظه‌های 64 و 256 گیگابایتی عرضه می‌شود. نمایشگر این گوشی 5.5 اینچ است و از رزولوشن Full HD پشتیبانی می‌کند. 

iPhone X (قیمت: بسته به حافظه، بین 5.3 تا 7.2 میلیون تومان)

عرضه آیفون 10 برای اپل یکی از چالش برانگیزترین ماموریت‌های مدیران اپل بود. قیمت بالای این گوشی در کنار معایبی که منتقدان هر روز دست روی آن‌ها می‌گذاشتند، کار را مدام سخت‌تر و سخت‌تر می‌کرد؛ اما اپل طبق معمول راه خودش را از دل سنگ پیدا کرد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان شد. هرچند اکثر امکانات این گوشی مشابه iPhone 8 Plus است، اما قدرت تبلیغات کاری کرد که خریداران iPhone X را ارمغان همکاری بشر با موجودات فرازمینی بداند و آیفون 8 را یک آیفون 7 تقویت شده ببیند. با این حال، نمی‌شود به راحتی از کنار نمایشگر فوق العاده این گوشی، دوربین قوی‌تر، قابلیت Face ID و انیموجی گذشت. تفاوت بعدی این دو گوشی در میزان باتری است، جایی که این گوشی برتری نامحسوسی دارد و 2760 میلی آمپر ساعتی است. 

نتیجه گیری

رئیس عزیز!

خیلی دوست داشتم تک تک این گوشی‌ها را برایت تهیه کنم تا از کار کردن با تمام آن‌ها لذت ببری؛ اما چه کنم که دست ما کوتاه است و خرما بر نخیل...

انتخاب از بین این گوشی‌ها کار ساده‌ای نیست؛ اما می‌توانی به ندای قلبت گوشی کنی که فریاد می‌زند...

من که نمی‌شنوم چه می‌گوید!

و شما خواننده گرامی! اگر جیب و ندای قلبت چندان هماهنگ نیستند، می‌توانی سری به مطلب راهنمای خرید پرچم‌داران خسته بزنی و ببینی با بودجه‌هایی بسیار کمتر هم می‌توان اکثر امکانات این گوشی‌ها را در اختیار داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟