آخر هفته با شبکه
گالری عکس: بهترین و زیباترین فروشگاه‌های اپل در گوشه و کنار دنیا
کسی نمی‌تواند از طراحی زیبای محصولات اپل انتقاد کند. اما این زیبایی فقط مختص محصولات آن‌ها نیست بلکه فروشگاه‌های این شرکت در سراسر دنیا از همین قاعده پیروی می‌کنند. اپل 424 فروشگاه در 14 کشور دنیا دارد که هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند. برای دیدن برخی از این فروشگاه‌های زیبا این گالری را تماشا کنید.

1606683296_1_0.gif

اپل در طی سال‌هایی که از عمرش می‌گذرد به‌جایگاهی بیشتر از تنها یک برند رسیده است. کاربران دستگاه‌های اپل تعصب خاصی روی این شرکت دارند و به‌شدت به‌آن وفادار هستند. از طرفی، اپل هم هیچگاه از شگفت‌زده کردن خیل عظیم طرفداران خود که در سراسر دنیا گسترده شده‌اند دست برنمی‌دارد و همیشه انتظارات را برآورده می‌کند. خواه در خصوص محصولات‌اش باشد یا در مورد فروشگاه‌ها. این غول فناوری دنیا بیشتر از 400 فروشگاه‌ در اقصی‌نقاط جهان دارد، فروشگاه‌هایی که هر کدام در نوع خود منحصر به‌فرد هستند. همین اواخر بود که سنگاپور هم صاحب یک فروشگاه خاص و ویژه اپل شد تا بتواند کاربران این برند را راضی و خوشحال نگه دارد.

اما، در این گالری قصد داریم تا شما را با برخی از بهترین فروشگاه‌های اپل و سبک و سیاق خاص هر کدام از آن‌ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

1- فروشگاه Covent Garden در لندن

احتمالا یکی از تاریخی‌ترین فروشگاه‌های اپل در لندن واقع شده، فروشگاهی که در دل یک ساختمان کاملا مرمت شده از سال‌های 1890 میلادی ساخته شده است. این فروشگاه در سال 2010 باز شد، اما تاریخ ساخت آن به‌سال 1876 برمی‌گردد. معماری خاص آن دوران در این فروشگاه باقی مانده و اپل تنها طعم سیب را به‌آن اضافه کرده است. این فروشگاه بزرگ‌ترین در اروپا است و روزهای آخر هقته برگزار کننده ورک‌شاپ‌های رایگان است.

2- فروشگاه Ginza در توکیو

این فروشگاه برای اپل یک فروشگاه نمادین است زیرا اولین شعبه این شرکت در خارج از خاک آمریکا است. علاوه بر این‌که بلندترین در بین تمام فروشگاه‌های اپل است، نمای شیشه‌ای و فولادی آن بسیار زیبا و فوق‌العاده است. اما، ویژگی منحصر به‌فرد آن آسانسورهای بدون دکمه‌ است. یعنی در این فروشگاه چهار طبقه برای رفتن به‌طبقات دیگر باید در حین رفت‌وآمد آسانسور از آن پیاده یا وارد آن شوید. 

هم‌چنین، توریست‌ها در این فروشگاه هیچ مشکلی از بابت زبان ندارند چرا که تمام کارمندان حرفه‌ای آن به‌چندین زبان صحبت می‌کنند. در فصل‌های حراجی این فروشگاه‌ صف طولانی مشتریان که به‌بیرون از فروشگاه هم کشیده می‌شود جالب توجه است.

3- فروشگاه Pudong Shanghai در چین

بدون شک عنوان زیباترین فروشگاه اپل به چین می‌رسد. ورودی شیشه‌ای استوانه‌ای شکل این فروشگاه و بعد از آن، پله‌های شیشه‌ای که بازدید کننده را به داخل این فروشگاه زیرزمینی هدایت می‌کند فوق‌العاده چشم‌نواز است. این فروشگاه دومین شعبه اپل در چین است.

4- فروشگاه Carrousel du Louvre Paris در فرانسه

همیشه باید از اپل انتظار غیرمعمول‌ها را داشته باشیم. این فروشگاه که اولین در پاریس و فرانسه است در بالای مرکز خرید Carrousel du Louvre و زیر پیرامید شیشه‌ای در قسمت ورودی موزه مشهور لوور قرار گرفته است.

5- فروشگاه IFC Mall در هنگ‌کنگ

این فروشگاه که در سال 2011 افتتاح شد اولین فروشگاه اپل در هنگ‌کنگ است. از نکات جالب آن، قرار گرفتن در بین دو برج و بر فراز یک بزرگ‌راه پرازدحام است. دیوارها و پله‌های شیشه‌ای در کنار منظره مشهور هنگ‌کنگ در پشت آن ویژگی منحصر به‌فرد IFC Mall است. 

6- فروشگاه Orchard Store در سنگاپور

آخرین فروشگاه اپل در سال جاری در سنگاپور افتتاح شد. این فروشگاه نه‌تنها اولین فروشگاه اپل در سنگاپور بلکه در تمام منطقه جنوب شرقی آسیا است. ویژگی جالب این فروشگاه دو طبقه وجود درختان مختلف در داخل فضای آن است. 

7- فروشگاه Zorlu Center در استانبول ترکیه

فروشگاه اپل در ترکیه یک شاهکاری معماری است. طراحی آن به شکل یک فانوش شیشه‌ای در داخل یک استخر وسط مرکز خرید است. این فروشگاه توسط Foster + Partners طراحی و ساخته شده، یعنی همان شرکتی که طراحی کمپ سفینه فضایی اپل در کوپرتینو را به‌عهده داشته است. این فروشگاه زیرزمینی با پانل‌های چوبی استاندارد اپل، راه‌پله شیشه‌ای و دیوارهای فولادی تاکنون جوایز معماری زیادی برده است. حتی اگر طرفدار اپل هم نباشید دیدن این فروشگاه خالی از لطف نیست.

8- ترمینال Grand Central در نیویورک

یک فروشگاه نمادین دز یک مکان نمادین. لوسترهای زیبا، طراحی به‌سبک قدیم، فناوری عصر مدرن و سادگی. مساحت این فروشگاه حدود 2 هزار متر مربع است و بیشتر از 300 نفر در آن مشغول به‌کار هستند. 

9- فروشگاه برلین در آلمان

اگر می‌خواهید هم‌زمان هم به عقب سفر کنید و هم به آینده بروید، به‌سراغ فروشگاه اپل در برلین بروید. این فروشگاه که بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در آلمان به‌حساب می‌آید در یک تماشاخانه تاریخی در غرب برلین ساخته شده است. اپل معماری آن‌را به‌همان سبکی که بوده باقی گذاشته و تنها تغییرات کوچکی در بخش‌های داخلی آن داده است.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: طبیعت عصبانی و  عکاسان ماجراجو

10- فروشگاه Upper West Side در نیویورک

دیوارهای عظیم شیشه‌ای به ارتفاع نزدیک به 14 متر به‌همراه لوگوی زیبای اپل از جمله نکات بارز این فروشگاه است. روشنایی این مکان در طول روز از نور طبیعی تآمین می‌شود.

11- فروشگاه اپل در سیدنی استرالیا

سال 2008 بود که اپل نخستین فروشگاه خود در نیمکره جنوبی را در شهر سیدنی استرالیا راه‌اندازی کرد. نمای شیشه‌ای یکی از جاذبه‌های این فروشگاه 3 طبقه است. جالب این‌که اپل فروشگاه خود در سیدنی را در شلوغ‌ترین خیابان این شهر ساخته است.

12- فروشگاه اپل Sanlitun

اگر تصمیم به سفر به‌چین دارید حتما به‌این فروشگاه اپل سر بزنید. یکی از زیباترین فروشگاه‌های این شرکت با ظاهر فولادی.

13- فروشگاه اپل در آمستردام

درهای این فروشگاه نخستین بار در سال 2012 به‌روی عموم باز شد.

14- فروشگاه اپل در ازاکا، ژاپن

این فروشگاه در سال 2004 در ازاکای ژاپن افتتاح شد. از نظر ظاهری شباهت زیادی بین این فروشگاه و فروشگاه Ginza وجود دارد.

15- فروشگاه اپل در میامی

فروشگاه اپل میامی که با نام Miami Lincoln Road Store هم شناخته می‌شود یکی از کوچک‌ترین فروشگاه‌ای اپل است که در آن خبری از لوگوی سفید این شرکت نیست. یک لوگوی اپل آبی رنگ باعث جلب‌نظر بازدیدکنندگان می‌شود. 

16- فروشگاه Boylston Street

این فروشگاه 3 طبقه که در بوستون قرار دارد به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اپل در آمریکا شناخته می‌شود.

17- فروشگاه اپل در مونیخ

فروشگاه زیبای شیشه‌ای در مونیخ آلمان که در اولین روز بازگشایی بیشتر از 400 بازدید کننده داشت.

18- فروشگاه Bondai

یکی از معدود فروشگاه‌های اپل که در فضای داخلی آن درخت دیده می‌شود.

19- فروشگاه Waikiki

شاید طراحی خاص و ویژه‌ای در این فروشگاه دیده نشود، اما منظره طبیعت آن بی‌نظیر است. این فروشگاه در مرکز وایکیکی در هاوایی قرار دارد.

مطلب پیشنهادی

گالری عکس: با زیباترین موزه‌های دنیا آشنا شوید

20- فروشگاه Santa Barbara

این فروشگاه زبیا به‌سبک ایتالیایی ساخته شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟