ورود برنامه‌های اندرویدی به Windows - Microsoft Store
مایکروسافت با لاته برنامه‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ می‌آورد!
یکی از دغدغه‌های بسیاری از افراد این بوده که بتوانند برنامه‌های اندرویدی را در پلتفرمی به جز اندروید و در دستگاهی با صفحه بزرگتر اجرا کنند. در حال حاضر بسیاری از برنامه‌ها مخصوصاً‌ پیام‌رسان‌های واتساپ، تلگرام و اینستاگرام نسخه ویندوزی هم دارند ولی نمی‌توان از تمام قابلیت‌های نسخه موبایل در کامپیوتر استفاده کرد.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت مشغول کار روی پروژه‌ای‌ست که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که برنامه‌های اندرویدی خود را بدون هیچگونه تغییر کدنویسی در ویندوز اجرا نموده و همچنین به آن‌ها اجازه می‌دهد که برنامه‌های خود را در Microsoft Store نیز ثبت کنند. این پروژه با نام  لاته (Latte) شروع به کار کرده که تقریباً تا سال آینده رونمایی خواهد شد.

این شرکت پیش از این نیز با ایده‌ای به نام Astoria سعی در ورود برنامه‌های اندرویدی به ویندوز ۱۰ داشته که متأسفانه این پروژه هیچوقت عملی نشد. Latte قرار است محصولی مشابه آن را ارائه دهد، با این حال مایکروسافت برای اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۰ به زیرسیستم اندرویدی خاص خود نیز نیاز خواهد داشت.

با توجه به اینکه گوگل اجازه نصب Play Service را فقط روی دستگاه‌های اندرویدی و سیستم عامل کروم می‌دهد، بسیار بعید است که Latte از Play Service پشتیبانی کند و این بدان معنی است که برنامه‌های اندرویدی که برای اجرا به Play Service نیاز دارند، برای اینکه بتوانند در ویندوز ۱۰ هم اجرا شوند باید بروزرسانی شده و وابستگی محض خود را به Play Service از بین ببرند.

در حال حاضر، با استفاده از شبیه‌سازهای مختلف نظیر bluestacks می‌توان سیستم عامل اندروید را در ویندوز اجرا نموده و از برنامه‌های اندرویدی در ویندوز استفاده کرد و یا حتی با استفاده از برنامه‌ای مانند Your Phone که در ویندوز ۱۰ تعبیه شده، می توان به گوشی دسترسی داشت و برنامه‌های اندرویدی را اجرا کرد که البته این قابلیت، تنها مختص تعداد محدودی از گوشی‌های سامسونگ بوده و از طرف دیگر قابل اطمینان نیست. اینکه بدون هیچ برنامه و شبیه‌ساز خاصی بتوانید برنامه‌های اندرویدی را روی ویندوز خود نصب و اجرا کنید، لذت بیشتری داشته و به نوع گوشی شما هم بستگی نخواهد داشت.

مایکروسافت با لاته اپلیکیشن‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ می‌آورد!

پروژه Latte برای برنامه‌نویسان این امکان را فراهم کرده تا بتوانند برنامه‌هایی که تاکنون نسخه ویندوزی آن‌ها در دسترس نبوده را به ویندوز ۱۰ بیاورند. باید دید که این برنامه‌ها در پلتفرم ویندوز چگونه اجرا می‌شوند، چون بسیاری از برنامه‌های اندرویدی صرفاً‌ برای گوشی‌ها طراحی شده و انتظار می‌رود در دستگاه‌هایی با سایز صفحه بزرگتر براحتی اجرا نشوند.

مایکروسافت در چند سال گذشته به وضوح اعلام کرد که در آینده وقتی که صحبت از توسعه اپلیکیشن‌ها باشد، دیگر ویندوز را فقط مختص برنامه‌های ویندوزی نمی‌داند. در حال حاضر نیز مایکروسافت بسیاری از پلتفرم‌ها از جمله PWA، UWP، Win32، Linux را پشتیبانی کرده و گویا به زودی نوبت به اندروید هم خواهد رسید.

مایکروسافت با لاته اپلیکیشن‌های اندرویدی را به ویندوز ۱۰ می‌آورد!

با فرض اینکه مایکروسافت پروژه Latte را با موفقیت به پایان برساند، با ورود برنامه‌های اندرویدی به ویندوز ۱۰، این سیستم عامل به یک سیستم تقریباً جهانی در حوزه پشتیبانی از اپلیکیشن‌ها تبدیل خواهد شد. مایکروسافت امیدوار است که سال آینده رسماً ‌از پروژه Latte رونمایی کند و احتمالاً آن را بعنوان بخش جدیدی از نسخه پاییزی این سیستم عامل در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد کرد.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم نتیجه تلاش‌های این شرکت در خصوص اجرا کردن برنامه‌های اندرویدی در ویندوز ۱۰ چه خواهد شد. به عقیده شما مایکروسافت در این زمینه موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟