گلکسی اس 8 به قابلیتی شبیه به "کانتینیوم" مجهز می‌شود
سامسونگ از ایده مایکروسافت کپی‌برداری می‌کند!
به تازگی شاهد انتشار تصویری از سوی سایت AAWP بودیم که در آن قابلیتی شبیه به قابلیت کانتینیوم مایکروسافت (Microsoft Continuum) در گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ به تصویر کشیده شده است. این تصویر نشان می‌دهد که احتمالا پرچمدار سامسونگ به قابلیتی شبیه به قابلیت کانتینیوم مایکروسافت مجهز می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مایکروسافت در سال 2015 از قابلیتی اختصاصی برای ویندوزفون‌های مبتنی بر ویندوز 10 موبایلی رونمایی کرد که قابلیت "کانتینیوم مایکروسافت" نام داشت. با استفاده از این قابلیت، این امکان در اختیار کاربران ویندوزفون‌ها قرار می‌گیرد تا گوشی هوشمندشان را به یک کامپیوتر رومیزی تبدیل کنند! اما چگونه؟ کانتینیوم مایکروسافت این امکان را فراهم می‌کند تا ویندوزفون خود را به تلویزیون یا یک مانیتور متصل کنید و سپس برنامه‌های یونیورسال موجود برای ویندوزفون را به صورت کامل و تمام صفحه بر روی مانیتور اجرا کرده با استفاده از موس و کیبورد آن را کنترل کنید. این ایده مایکروسافت مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفت و طرفداران این شرکت مدعی شدند که مایکروسافت چند پله از سایر رقیب‌هایش نظیر اپل، سامسونگ و دیگران جلوتر است!

مطلب پیشنهادی

آیا باید با سری محصولات «گلکسی نوت» خداحافظی کنیم؟

اما متاسفانه مایکروسافت نتوانست در صنعت موبایل عملکرد چندان جالبی داشته باشد و فروش ویندوزفون‌هایش ناامیدکننده بود. همچنین قابلیت کانتینیوم مایکروسافت هم دیگر پیشرفت چندانی نیافت و مشکلات خاص آن باقی ماندند. حال به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد که پرچمدار سال 2017 خود یعنی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 قابلیتی را ارائه کند که شبیه به قابلیت کانتینیوم مایکروسافت است. به بیان دیگر می‌توان گفت که سامسونگ قصد دارد از ایده قابلیت کانتینیوم مایکروسافت کپی‌برداری نماید!

به تازگی عکسی از سوی سایت ویندوزفونی AAWP منتشر شده که تصویر اتصال و استفاده از گوشی برند سامسونگ در کنار یک صفحه نمایش و موس و کیبورد را نمایش می‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد که سامسونگ یک قابلیت شبیه به قابلیت کانتینیوم مایکروسافت را در گلکسی اس 8 ارائه می‌کند. البته باید اشاره کنیم که سامسونگ اولین شرکت سازنده محصولات اندرویدی نیست که از ایده کانتینیوم مایکروسافت کپی‌برداری می‌نماید! پیش از این شرکت موتورولا هم با ارائه قابلیت OnCompute از ایده مایکروسافت استفاده کرده بود. پیش‌بینی می‌کنیم که در این بین، سامسونگ قابلیت اختصاصی شبیه به کانتینیوم مایکروسافت را در گوشی گلکسی اس 8 بیش از پیش تقویت کند، اگرچه سامسونگ ثابت کرده که در زمینه نرم‌افزاری و بهینه‌سازی سیستم‌عامل چندان شرکت قدرتمندی نیست اما با این حال انتظار داریم که سامسونگ تمام توان خود را به منظور بهبود این قابلیت به‌کار ببرد.

یکی از امکاناتی که پیش‌بینی شده سامسونگ در قابلیت شبیه به کانتینیوم مایکروسافت اختصاصی ارائه کند، مربوط به امکان اجرای اکثر اپلیکیشن‌های موبایلی در یک پنجره می‌شود. بنابراین با این عمل سامسونگ محدودیت اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز را از بین می‌برد. در این بین کپی‌برداری که سامسونگ احتمالا از مایکروسافت می‌کند، به طور غیر مستقیم برای ردموندی‌ها هم سودمند است، چرا این عمل منجر به افزایش استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی مایکروسافت نظیر آفیس (Office) می‌شود. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟