نگاهی به جدیدترین محصول رده بالای اچ‌تی‌سی داشته باشید
گوشی اچ‌تی‌سی بولت (HTC Bolt) رسما معرفی شد + گالری عکس
سرانجام گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت به صورت رسمی معرفی شد. این گوشی هوشمند یک محصول رده بالا است و مانند سایر محصولات شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی از نظر قیمت، محصول چندان مقرون به صرفه‌ای نیست. با سایت شبکه همراه باشید تا نگاهی به مشخصات فنی این گوشی هوشمند داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

چند وقتی بود که شایعات و خبرهای زیادی در رابطه با یک گوشی اندرویدی جدید از سری محصولات شرکت اچ‌تی‌سی منتشر می‌شد. بنا به این گزارش‌ها، گوشی مورد نظر اچ‌تی‌سی بولت (HTC Bolt) نام داشت و به تراشه اسنپدراگون 810 کوالکام مجهز می‌شود. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "گوشی جدید اچ‌تی‌سی با تراشه اسنپدراگون 810 معرفی می‌شود" مطالعه کنید.

حال شاهد معرفی رسمی گوشی اچ‌تی‌سی بولت هستیم. شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی ساعاتی پیش به صورت رسمی گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت را معرفی کرد. این گوشی هوشمند از صفحه نمایشی 5.5 اینچی و با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا به اصطلاح QHD مجهز است، بنابراین تراکم پیکسلی نمایشگر آن به 534 پیکسل در هر اینچ می‌رسد. پنل نمایشگر گوشی اچ‌تی‌سی بولت از نوع Super LCD 3 است و توسط شیشه گوریلاگلس 5 از آن محافظت به عمل می‌آید.

همانطور که انتظار می‌رفت، گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت از تراشه اسنپدراگون 810 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای بهره می‌برد. رم آن 3 گیگابایتی بوده و حافظه داخلی دستگاه به صورت پیش‌فرض ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. شرکت اچ‌تی‌سی اشاره داشته که این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد و کاربران علاقمند می‌توانند با اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات این گوشی را تا سقف 2 ترابایت افزایش دهند.

دوربین اصلی گوشی اچ‌تی‌سی بولت از سنسوری 16 مگاپیکسلی با قابلیت "فوکوس اتوماتیک مرحله‌ای" (PDAF) و "تثبیت اپتیکال تصویر" (OIS) تشکیل شده و چراغ فلش LED دوبلی را به همراه دارد. این گوشی قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 4K را ارائه می‌کند. دوربین سلفی گوشی اچ‌تی‌سی بولت هم از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوهای با وضوح فول اچ‌دی تشکیل شده است.

این گوشی هوشمند از تکنولوژی صدای فراگیر بوم‌ساند (BoomSound) بهره‌مند است. دکمه هوم (Home) دستگاه که در زیر صفحه نمایش آن واقع شده، نقش اسکنر اثر انگشت آن را هم ایفاء می‌کند. اچ‌تی‌سی این گوشی هوشمند را به پورت اتصالی یواس‌بی نوع سی (USB Type C) مجهز کرده و یک باتری 3200 میلی آمپر ساعتی را برای دستگاه در نظر گرفته است. گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت از نسخه 2.0 قابلیت شارژ سریع کوالکام یا Quick Charge 2.0 هم پشتیبانی می‌کند.

بنا به ادعای شرکت اچ‌تی‌سی، گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت از روز یازدهم نوامبر به صورت رسمی روانه بازار می‌شود. قیمت آن معادل با 599 دلار در نظر گرفته شده که به هیچ عنوان قیمت مقرون به صرفه‌ای محسوب نمی‌شود. قرار است این گوشی در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری روانه بازار شود. گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی بولت از استاندارد ضد IP57 بهره‌مند بوده و سیستم عامل اندروید 7.0 نوقا به طور پیش‌فرض در آن نصب و راه‌اندازی شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟