مروری بر تازه‌ترین گزارش‌های مربوط به گلکسی اس 8 سامسونگ
آیا باید منتظر تجهیز گلکسی اس 8 به نمایشگر 4K باشیم؟
به تازگی خبرهای جدیدی در رابطه با گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ (Samsung Galaxy S8) منتشر شده است. در این گزارش‌ها به چند موضوع اصلی اشاره شده که مربوط به وضوح تصویر صفحه نمایش این محصول، دستیار هوشمند اختصاصی (AI-Assistant) و اسکنر اثر انگشت دستگاه می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

دو گوشی گلکسی اس 7 (Samsung Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اج (Samsung Galaxy S7 Edge) سامسونگ به عنوان پرچمداران سال 2016 سامسونگ، فروش فوق‌العاده‌ای را داشتند. اما حال که به پایان سال 2016 میلادی نزدیک می‌شوید و طبق روال پیشین در اوایل سال 2017 (احتمالا روز بیست و ششم ماه فوریه) شاهد معرفی رسمی پرچمداران جدید سامسونگ خواهیم بود، جای تعجبی ندارد که سیر شایعات مرتبط با این محصول افزایش یابند.

مطلب پیشنهادی

شیائومی هدست بلوتوث جدید خود را معرفی کرد + گالری عکس

پرچمدار بعدی سامسونگ به احتمال زیاد با نام اختصاصی گلکسی اس 8 معرفی می‌شود. تاکنون شایعات زیادی در رابطه با این گوشی هوشمند شنیده‌ایم. بخش عظیمی از شایعات و خبرهای غیر رسمی مربوط به گوشی گلکسی اس 8 با صفحه نمایش آن ارتباط مستقیمی داشتند. به عنوان مثال در یکی از این خبرها اشاره شده بود که گلکسی اس 8 سامسونگ به نمایشگری با 4 لبه خمیده مجهز می‌شود.

تجهیز این گوشی به صفحه‌نمایش بدون حاشیه (Bezel-less) و با وضوح تصویر 4K هم از دیگر خصوصیاتی بودند که پیش از این به نمایشگر گوشی گلکسی اس 8 سامسونگ نسبت داده می‌شد. اما طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سامسونگ قصد ندارد که گوشی گلکسی اس 8 خود را به صفحه نمایشی با وضوح تصویر 4K مجهز کند. ظاهرا سامسونگ عقیده دارند که تجهیز گلکسی اس 8 به صفحه نمایش 4K در برخی از شرایط منجر به وارد شدن فشار زیادی به پردازنده گرافیکی دستگاه می‌شود و این موضوع به شدت بر روی افزایش مصرف شارژ باتری دستگاه تاثیرگذار خواهد بود.

بنابراین به نظر می‌رسد که شایعات مربوط به تجهیز به گلکسی اس 8 به صفحه نمایش 4K صحت نداشته باشند و سامسونگ در این گوشی از نمایشگری با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا همان QHD استفاده کند. یکی دیگر از موضوعاتی که مربوط به گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ بوده و به تازگی صحبت‌های زیادی در رابطه با آن منتشر شده است، با تجهیز این محصول به دستیار هوشمند اختصاصی ارتباط دارد. طبق گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا سامسونگ گوشی گلکسی اس 8 را به دستیار اختصاصی و هوشمندی مجهز می‌کند که از معیارهای "هوش مصنوعی" یا "Artificial Intelligence" بهره می‌برد. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را می‌توانید از مقاله "گلکسی اس 8 در دو مدل و با دستیار Viv AI معرفی می‌شود!" مطالعه کنید.

گفته شده که سامسونگ برای فعال‌سازی راحت‌تر دستیار هوشمند گوشی گلکسی اس 8 یک دکمه فیزیکی اختصاصی و جدید را در لبه سمت راست دستگاه تعبیه می‌کند. با فشردن این دکمه، دستیار هوشمند گوشی گلکسی اس 8 فعال شده و کاربر می‌تواند با آن تعامل داشته باشد. همچنین گفته می‌شود که سامسونگ در گوشی گلکسی اس 8، دکمه فیزیکی هوم (Home) دستگاه را حذف می‌کند و صفحه‌نمایش آن را به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که قابلیت اسکن اثر انگشت کاربر را داشته باشد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟