دلیل موفقیت دوربين آی‎فون مشخص شد
800 مهندس و متخصص روی دوربين آی‎فون کار می‎کنند
اپل نام تجاری بیش از حد شناخته شده‎ای است که این روزها به موضوع بحث و گفتگوی خیلی‎ها تبدیل شده شده است. یکی از جدیدترین و جنجالی‎ترین این بحث و گفتگوها هم چند روز پیش توسط مجری یکی از برنامه‎های معروف تلویزیونی مطرح شد که در آن مجری موضوع بحث را به سمتی برد که اپل و مدیرعامل‌اش تیم کوک بارها و بارها طی چند سال گذشته به آن پرداخته‎اند (بله، آن سوالات استیو جابز همچنان مطرح است)، اما یک قسمت از برنامه به جزئیات نسبتا جالبی پرداخته بود:

1606683296_1_0.gif

اپل اخیرا اعلام کرده است که 800 نفر منحصرا فقط مشغول کار روی دوربين آی‎فون هستند. این گروه متشکل از مهندسان و متخصصان توسط گراهام تاون‎سند رهبری می‎شوند، کسی که مجری این برنامه تلویزیونی را به یک بازدید از آزمایشگاه این دوربين دعوت کرده بود.

مطلب پیشنهادی

9 کاری که به جز عکاسی می‌توانید با گوشی همراه‌تان انجام دهید

تاون‎سند گفت: «بیش از 200 بخش جداگانه و مستقل در پروژه دوربين آی‎فون وجود دارد.» سپس او شرح داد که چطور اپل انواع شرایط مختلف را از انواع وضعیت تابش نور خورشید تا نورپردازی‎های محدود داخل ساختمان را برای آزمایش عملکرد دوربين شبیه‌سازی کرده است. تاون‎سند گفت: «ما می‎توانیم تمام این موقعیت‎ها را در همین آزمایشگاه شبیه سازی کنیم.» مطمئنا رقبای اپل نیز خیلی از این آزمايشات را انجام می‎دهند، اما وسعت کار گروه دوربين اپل بیانگر آن است که اولويت این کار چه میزان برای این شرکت بالا رفته است. اپل تمام هم و غم تبلیغاتی خود را روی دوربين آی‎فون متمرکز کرده است و همیشه با هر تغییر جدیدی که روی آی‎فون انجام می‎دهد موضوع دوربين را از همه پررنگ‎تر نشان می‎دهد.

در بخش دیگری از گزارش، مدیر بازاریابی، فیل شیلر به کاهش میزان فروش اشاره کوتاهی کرد، اما در ظاهر به نظر می‎رسید که چندان اهمیتی به آن نمی‎دهد. او با اشاره به این موضوع که طبیعی است که با تولید محصولات جدید اپل از جذابیت سایر محصولات این شرکت کم ‎شود گفت: «این موضوع خطری در پی ندارد، اصل مطلب مربوط به روش طراحی است، شما باید سعی کنید هر کدام از این محصولات قابلیت رقابت با دیگران را داشته باشند. آی‎فون باید آنقدر جذابیت داشته باشد که که شما دیگر نیازی به خرید یک آی‎پد نداشته باشید. آی‎پد باید از چنان کیفیت و کارایی برخوردار باشد که شما دیگر نیازی به یک لپ‎تاپ نداشته باشید و لپ‎تاپ باید از چنان قدرتی برخوردار باشد که شما دیگر نیازی به داشتن یک کامپیوتر دسکتاپ را در خود احساس نکنید. هر کاری که شما انجام می‎دهید باید با دیگر کارها قابل رقابت باشد.» به نظر می‎رسد این شرکت تا مادامی‎ که نام اپل جایی در انتخاب شما داشته باشد از این وضعیت راضی است.

 همچنین تیم کوک در یک کلیپ کوتاه در مورد اتهامات مالیاتی اپل در رابطه با میلیاردها دلار درآمد خارجی توضیح داد که این شرکت بیشتر از هر شرکت دیگری در ایالات متحده مالیات خود را پرداخت کرده است. کوک این مطلب را تصدیق کرد که اپل میلیاردها دلار از درآمدش را خارج از مرزهای آمریکا نگه داشته است، اما گفت این کار به دلیل سیستم مالیاتی به روز نشده و پر از نقص حال حاضر آمریکا ضروری است. او معتقد است باید هر چه زودتر این نواقص را برطرف کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟