پیشرفتی دیگر در صنعت کاشت فناوری در اندام انسانی
بایوهکرها به دستان خود LED اضافه کردند
بایوهکرها راه جدیدی را پیدا کرده‎اند تا با کمک فناوری قابل کاشت وضعیت بدن‎های خود را تغییر دهند. گروهی از افراد نوعی صفحه مدور LED در اندازه یک سکه بزرگ که تراشه Northstar V1 نام دارد را درون دست‎هایشان قرار داده‎اند که به وسیله یک آهن‎ربا فعال شده و LED آن روشن می‎شود.

1606683296_1_0.gif

سه تن از این افراد با این ایمپلنت در نمايشگاه سایبورگ دوسلدورف آلمان حضور داشتند. وارد کردن این تراشه به بدن طی یک عمل جراحی کوتاه مدت 15 دقیقه‎ای در آلمان و توسط یک متخصص خالکوبی سوئدی به نام Jowan Österlund انجام شده است. این دستگاه محصول تفکرات یک گروه از برنامه نویسان و مهندسان در مجموعه‎ای به نام Grindhouse Wetware است. کسانی که امیدوارند بتوانند فناوری‎های پوشیدنی را به منظور اصلاح عملکرد اندام انسانی با آن پیوند بزنند.

مطلب پیشنهادی: پوشیدنی‌ها را فراموش کنید، بلعیدنی‫ها در راه هستند!

این گروه طی مصاحبه‎ای با سایت Motherboard اعلام كرد: «ما قصد داریم داستان‎های علمی‎ تخیلی را به واقعیت تبدیل کنیم، و برای انجام چنین کاری ما به تحقیقات بلند مدت ده ساله نیازمندیم. افراد گروه Grindhouse Wetware از متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی نیستند و تنها شور و شوق و علاقه به علم است که آنها را در کنار یکدیگر قرار داده است.»

و اما چرا یک نفر باید چنین دستگاهی را در اختیار داشته باشد؟ علاوه بر جنبه آرایشی و زیبایی این ایمپلنت، گروه Grindhouse Wetware در مورد کاربردهای عملی احتمالی این دستگاه نیز چنین توضیح می‎دهند: «برای همه کسانی که این سوال برایشان مطرح است که هدف از تولید چنین دستگاهی چیست، باید بگوییم بدیهی است که اندازی گیری داده‎های پزشکی با استفاده از فناوری پوشیدنی به مراتب ساده‎تر از روش‎های کنونی است. اما دستگاهی که ما در Grindhouse تولید کرده‎ایم اولین گام در راستای افزایش سطح زیست شناسی و یک گام رو به جلو برای تولید رابط‎های بین انسان و کامپیوتر است. ما می‎خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آینده فناوری مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس همگان باشد.»

این گروه در فکر ارتقای تراشه Northstar V1 خود هستند تا آن را به یک دستگاه قابل شارژ که به سیستم تشخیص حرکات بدن و بلوتوث مجهز است تبدیل کنند. با این کار کاربران قادر خواهند بود دستگاه‎های الکترونیکی را با حرکت دست خود کنترل کنند و الگوها و نورپردازی‎های مختلفی را به LED اضافه کنند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟