انسانیت
با ربات تلگرام اهدای عضو در یک دقیقه سفیر شوید
در هر 10 دقیقه یک ایرانی به لیست نیازمند اهدای عضو اضافه می‌شود. در هر 2 ساعت یک ایرانی یک نیازمند پیوند جان خود را ازدست می‌دهد. در هر دوازده ساعت یک ایرانی موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد. کمی تفکر لطفا!

آماری که به آن اشاره شد انسان را به فکر فرو می‌برد. هر ده دقیقه یک نفر به لیست نیازمند اهدا عضو اضافه و در هر 2 ساعت یک پیوند انجام می‌شود.

شاید اگر به ما بگویند که بعد از مرگ اعضای بدنمان را از کالبد خارج می‌کنند بسیار ناراحت شده و نسبت به این موضوع جبهه بگیریم. ولی کافی است فقط برای چند ثانیه چشمانمان را ببندیم و خود را در سالن بیمارستان تصور کنیم. یکی از عزیزانمان روی تخت خوابیده و برای ادامه زندگی نیازمند پیوند عضوی از تن دیگریست. آیا آن زمان هم به نظر ما این کار ناراحت‌کننده‌ای است که فردی داوطلب اهدای عضو پس از مرگ خود شده؟ مسلما خیر.

درحال حاضر 27081 ایرانی نیازمند اهدای عضو هستند و 27081 خانواده نگران چشم امید و دعا به یک سفیر اهدای عضو دارند.

هر فرد مرگ مغزی می‌تواند جان 8 نفر را نجات دهد. با اهدای عضو 8 زندگی را نجات دهید، 8 امید را زنده نگه دارید و در 8 زندگی به حیات خود ادامه دهید.

اهدای عضو چیست؟

انتقال اعضای یک فرد به فرد دیگر برای نجات زندگی یا بهبود کیفیت زندگی وی را اهدای عضو می‌گویند. اهدای عضو می‌تواند از افراد زنده (در مورد کلیه و یا اهدای قسمتی از کبد یا ریه بزرگسالان به فرزندانشان) یا از افراد مرگ مغزی و یا از افراد مرگ قلبی در شرایط خاص و با تجهیزات و تمهیدات ویژه انجام شود.

چه اعضا و بافت‌هایی قابل اهدا می‌باشد؟

اعضای قابل اهدا: قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها ، لوزالمعده و کلیهها می‌باشد. علاوه بر این اعضا برخی از بافت‌های بدن نیز قابل پیوند می‌باشند. با اهدای قرنیه می‌توان بینایی را به فردی که دچار صدمه شدید به چشم شده باز گرداند. تاندون و غضروف باعث باز‌سازی اعضای آسیب دیده مربوطه می‌شوند. پیوند استخوان می‌تواند مانع قطع عضو در سرطان استخوان شود. دریچه قلب برای کودکان با بیماری مادرزادی دریچه ای و بزرگسالان با دریچه آسیب دیده به کار می‌رود. پیوند پوست نجات بخش بیماران با سوختگی شدید می‌باشد. پیوند مغز استخوان تنها درمان ممکن در بعضی از سرطان‌های خون می‌باشد. برخلاف عضو، بافت می‌تواند تا 24 و یا حتی 48 ساعت بعد از مرگ فرد اهدا شود و حتی می‌توان آن را برای مدت‌های طولانی ذخیره کرد.

خلاصه آنکه هر فرد مرگ مغزی میتواند با اهدای ارگان‌های حیاتی خود جان 1تا8 نفر را از مرگ حتمی نجات داده و با اهدای بافت و نسوج خود 1 تا 53 نفر را از معلولیت رهایی بخشد.

 آیا در صورت مرگ طبیعی نیز امکان اهدای عضو وجود دارد یا خیر؟

بله ؛ بعد از مرگ کامل به صورت طبیعی تا 48 ساعت نسوجی مانند قرنیه ، دریچه قلب ، استخوان و تاندون قابل اهدا می‌باشند.

انسان‌هایی  که داوطلبند سفیر اهدای عضو شوند میتوانند از طریق سامانه انجمن اهدای عضو ایرانیان ( ehda.center ) ثبت نام کرده و کارت اهدای عضو خود را بگیرند یا از راه ساده تر از طریق ربات تلگرام در یک دقیقه کارت اهدای عضو خود را دریافت کنند.

آموزش دریافت کارت اهدای عضو از طریق ربات تلگرام:

مراحل کار با ربات اهدای عضو کاملا فارسی بوده و بسیار ساده است.

1. ابتدا در قسمت سرچ تلگرام ربات ehdayeozv_bot@ را بنویسید تا وارد ربات شوید.

2. پس از وارد شدن به ربات و فشردن دکمه RESTART کد ملی خود را وارد و تایید کنید.

3. در مراحل بعدی نام و نام خانوادگی ر را وارد و تایید کنید.

4. شماره موبایل خود را وارد کنید.

5. پس از وارد کردن شماره موبایل نام استان و شهر خود را (از طریق ضربه روی کد کنار نام) انتخاب کنید.

6. نام پدر را وارد کرده و سپس تاریخ تولد خود را به صورت فرم درخواستی وارد کنید.

کارت شما صادر شد. پس از دریافت کارت پیام زیر را دریافت می کنید:

همراه گرامی،
ضمن تشکر از تلاش ارزشمند شما جهت ارتقای فرهنگ مقدس اهدای عضو در ایران اسلامی، به اطلاع میرساند که کارت اهدای عضو نشان دهنده رضایت قلبی شما بوده و جنبه قانونی دیگری ندارد، لذا دیگران را از تصمیمی که گرفته‌اید آگاه سازید.
کارتی که هم‌اکنون در دست دارید کارت اصلی شما بوده و اطلاعات شما نیز در این سامانه ثبت گردیده است.
شما می‌توانید پس از پرینت این کارت، آن را لمینیت کرده و همراه خود داشته باشید.

همچنین جهت تکمیل یا ویرایش اطلاعات خود و چاپ مجدد کارت اهدا می‌توانید با استفاده از(نام کاربری و رمز عبوری که برایتان ارسال می‌شود) وارد سایت www.ehda.center شده و به بخش پروفایل کاربری خود مراجعه نمایید.

تبریک شما اکنون سفیر اهدای عضو ایران هستید.

ایسوس

نظر شما چیست؟