شماره‌ای برای اعلام شکایات گرانی اینترنت
چگونه از گرانی اینترنت موبایل شکایت کنیم؟
در ماه‌های گذشته، دو شاخص افزایش پهنای باند داخلی و همچنین راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باعث شد تا ISPها قیمت فروش اینترنت خود را کاهش دهند. همگام با این مهم، اپراتورهای موبایل هم رویه کاهش قیمت بسته‌های اینترنت موبایل را در پیش گرفتند. این موضوع باعث شد تا شمار بیشتری از مشترکان تلفن همراه به سمت استفاده از اینترنت موبایل متمایل شوند.

1606683296_1_0.gif

جدای از بحث کیفیت و سرعت، کم‌فروشی و گرانی اینترنت یکی از نارضایتی‌های مشترکان اپراتورهای تلفن همراه بوده است. در همین راستا، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام  یک شماره تلفن، از مردم خواسته تا هر نوع گرانی یا کم‌فروشی در اینترنت موبایل را آن رابه این سازمان اعلام کنند.

سیدمحمود نوابی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه مشترکان می‌توانند شکایات خود در این زمینه را به سامانه 124 اعلام کنند، گفت: «در برخی موارد سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات، حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بازرسان اتاق اصناف که اولویت‌های ما تعیین می‌شود مانند مبارزه با قاچاق کالا در سطح کلان فعالیت‌ها به صورت بازرسی‌محور تعیین می‌شود و مواردی هم که به این صورت در اولویت قرار ندارد شکایت‌محور محسوب می‌شود. سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف است به هر شکایتی که در سامانه 124 ثبت می‌شود رسیدگی کند که راه‌های مختلفی برای رسیدگی در این حوزه وجود دارد. به عنوان مثال در برخی موارد شکایات را به اتاق اصناف ارجاع می‌دهند و پاسخش را از آنها دریافت می‌کنند یا مواردی را به خود شرکت‌های تولیدی یا خدماتی ارجاع می‌دهد تا مشکل شاکی را رفع کند. اگر شکایت جنبه فردی داشته باشد باید حتما رضایت فرد شاکی جلب شود و اگر شکایت جنبه عمومی داشته باشد پرونده تشکیل می‌شود و آن را به سازمان تعزیرات ارسال می‌کنیم.»

ایسوس

نظر شما چیست؟