ایجاد ظرفیت‌های بیشتر خدمات‌رسانی
فاز دوم شبکه ملی اطلاعات دهه فجر رونمایی می‌شود
چند ماهی از آغاز به کار فاز اول شبکه ملی اطلاعات می‌گذرد. در این مدت چند شرکت و سازمان دولتی به این شبکه متصل شده‌اند و هم‌اکنون بخشی از خدمات دولت الکترونیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شود. نصراله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات اعلام کرده که فاز دوم این شبکه در دهه فجر امسال کار خود را آغاز می‌‌کند.

1606683296_1_0.gif

نصراله جهانگرد ضمن اعلام آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات گفت: «اکنون این شبکه در حال انجام وظایف خود است؛ اما در گام‌های بعدی لازم است این ساختار تقویت شود، به نحوی که بتوان ظرفیتی بسیار بالاتر از ترافیک را در اختیار کاربران قرار داد. از سوی دیگر لازم است این شبکه به بخش‌های مختلف کشور مانند صنعت، خدمات، اقتصاد و فرهنگ نفوذ بیشتری پیدا کند و در کنار آن موضوعات امنیتی آن نیز مورد تفکر قرار گرفته و برای توسعه شبکه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.»

مطلب پیشنهادی

مدیران کانال‌های تلگرام تا یک ماه آینده شناسایی می‌شوند!

رییس سازمان فناوری اطلاعات افزود: «برای فاز دوم این شبکه نیز دقیقا می‌دانیم که قرار است چه اقداماتی انجام شود. همچنین انتظار داریم در این مرحله درباره‌ ساختار اقتصادی بخش از نظر تعرفه و هزینه‌های مربوط به بازیگران این بخش اقدامات لازم صورت گرفته و در عین حال تعادل لازم در بازار وجود داشته باشد؛ زیرا با توجه به افزایش تعداد بازیگران حوزه فاوا در کشور باید شرایطی فراهم شود که نوعی مدل اقتصادی داشته باشیم که در عین تعادل، تمام بازیگران احساس منفعت کنند.»

معاون وزیر ارتباطات در پایان به مباحث حقوقی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و گفت: «لازم است چرخه حقوقی این شبکه برای کاربران، اپراتورها، صاحبان محتوا، امنیت ملی و شهروندان محفوظ بماند. با تکمیل شبکه ملی اطلاعات این موارد هم اکنون در مراجع مختلف در حال پیگیری قرار دارد تا در سرویسی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد پیشرفت گام به گام را شاهد باشیم.»

 

 

ایسوس

نظر شما چیست؟