11/02/1400 - 13:12
راهنمای دریافت وام مسکن با سود صفر درصد
بانک مسکن در راستای توسعه و بهبود ارائه محصولات و خدمات خود به مشتریان این بانک و عموم مردم، به تازگی امکان افتتاح و بهره مندی از مزایای یک حساب جدید را فراهم کرده است. وام مسکن با سود صفر درصد که قرار است با سود صفر درصد به واجدان شرایط پرداخت شود. در ادامه به شرایط دریافت وام مسکن با سود صفر درصد اشاره شده است.

 وام مسکن با سود صفر درصد 

  • این حساب با نام حساب «صفر و صفر» به عنوان یکی از ایده ها و محصولات جدید بانک مسکن از هم اکنون برای متقاضیان، مشتریان بانک مسکن وعموم مردم قابل بازگشایی است.
  • حساب «صفر و صفر» روشی جدید برای بهره مندی متقاضیان از  وام مسکن با سود صفر درصد است.
  • در واقع یکی از مهمترین مزایای این حساب امکان بهره مندی دارندگان حساب از وام مسکن با سود صفر درصدی است.
  • در مقابل این حساب برای استفاده افرادی طراحی شده است که به هر دلیلی تمایلی به دریافت سود بانکی ناشی از سپرده گذاری ندارند و در مقابل تمایل دارند در زمان مشخص نسبت به استفاده از تسهیلات بانکی بر پایه این حساب بدون پرداخت سود اقدام کنند.

شرایط دریافت وام مسکن با سود صفر درصد تا سقف 200 میلیون تومان

  • شرایط  وام مسکن با سود صفر درصد به شرح زیر است:

چنانچه شما هم از جمله سپرده گذارانی محسوب می شوید که دریافت سود سپرده از بانک مسکن با نرخ سود فعلی برایتان جذاب نیست و تمایل به دریافت وام ارزان دارید  و می خواهید از شرایط دریافت وام با سود صفر درصد بانک مسکن مطلع شوید باید بدانید طبق بررسی ها، تمام شرایط و ضوابط این طرح از جمله سقف وام – یعنی 200 میلیون تومان – مشابه طرح «2 و 1» است و تنها تفاوت مهم این وام با طرح مذکور این است که هم نرخ‌ سود سپرده و هم نرخ سود وام مسکن با سود صفر درصد تعیین شده است.

به این ترتیب مهم ترین شرایط دریافت وام مسکن با سود صفر درصد تا سقف 200 میلیون تومان در این طرح از آنچه بانک مسکن پیش از این درباره وام طرح «2 و 1» اطلاع رسانی کرده به شرح زیر است:

1- حداقل مبلغ سپرده‌گذاری برای دریافت این وام از بانک مسکن 100 میلیون ریال – 10 میلیون تومان – است. افتتاح حساب یا نگهداری مانده حساب کمتر از 10 میلیون تومان امکان‌پذیر نبوده وکاهش مانده به کمتر از 10 میلیون تومان هم شما را از دریافت وام محروم می کند.

2- ضوابط افتتاح حساب یا انتقال آن، مطابق ضوابط و شرایط عمومی افتتاح و انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار بانک مسکن است.

3- نرخ سود علی‌الحساب سپرده، سالانه صفر درصد است.

4- صاحبان این سپرده، امکان دریافت تسهیلات در قالب مرابحه عام، حداکثر به میزان 85% مبلغ سپرده‌گذاری را دارند.

5- سقف وام برای هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی (دارنده حساب موصوف) در «طرح 2 و 1» (طی یک قرارداد تسهیلاتی یا قراردادهای متعدد) در بانک مسکن، 2.000.000.000(دو میلیارد) ریال – 200 میلیون تومان – تعیین شده است.

توضیح: با توجه به تعیین سقف فردی 2.000.000.000 (دو میلیارد) ریال برای مجموع تسهیلات هر شخص در «طرح 2 و 1»، لازم است علاوه بر استعلام‌های مورد نیاز در زمان افتتاح سرلوحه تسهیلات، همزمان با افتتاح قطعی تسهیلات نیز، مجدداً از سامانه‌های ذی‌ربط استعلام گردیده و سقف تسهیلات مرابحه عام دریافت شده مشتری در تمامی شعب بانک مسکن کنترل گردد تا مجموع تسهیلات مرابحه عام پرداخت شده به هر شخص در این طرح، از سقف فردی تسهیلات تعیین شده فراتر نرود.

۶- نرخ سود تسهیلات مرابحه عام در «طرح صفر و صفر» معادل صفر درصد بوده و نرخ وجه‌التزام این تسهیلات نیز  24% تعیین شده است.

۷- حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات در بخش مسکن  60 ماه و در بخش خدمات 24 ماه می‌باشد.

۸- روش بازپرداخت تسهیلات مرابحه عام در این طرح، صرفاً به صورت اقساط ماهانه امکان‌پذیر بوده، پرداخت تسهیلات مرابحه عام در این طرح به صورت نسیه دفعی و یا ترکیبی امکان‌پذیر نیست.

 بانک مسکن

  • بانک مسکن در اطلاعیه ای که درباره طرح جدید خود صادر کرده توضیحاتی به این شرح نوشته است: به منظور تسهیل در شرایط طرح «2 و 2» و طرح «صفر و صفر»، از این پس، دامنه شمول پرداخت تسهیلات در هر دو طرح یاد شده از بستگان درجه یک به بستگان نزدیک سپرده‌گذار مطابق با تعریف صندوق‌های پس‌انداز مسکن (شامل پدر، مادر، همسر، فرزند، برادر، خواهر، پدربزرگ، مادربزرگ و نوه) افزایش می‌یابد.
  • همچنین در راستای یکسان‌سازی ضوابط و مقررات، برداشت از سپرده (وثیقه) در طرح‌های «2 و 1» و «صفر و صفر» به منظور وصول مطالبات معوق بانک، همانند رویه حاکم بر سایر طرح‌های بانک از قبیل سپرده «رها» و «مانا» صرفاً پس از ورود مطالبات بانک به طبقه غیر جاری صورت می‌پذیرد.
  • مدت زمان تقسیط تسهیلات پرداختی در قالب طرح «2 و 1» و طرح «صفر و صفر»، در بخش خدمات، از 5 سال به 2 سال کاهش یافت. بدیهی است، کماکان اعطای تسهیلات در بخش مسکن با مدت بازپرداخت حداکثر 5 سال در قالب هر دو طرح امکان‌پذیر است.

سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی «طرح 2 و 1» بانک مسکن

شرایط سپرده

1- حداقل مبلغ سپرده‌گذاری، 100 میلیون ریال تعیین می‌گردد. افتتاح حساب یا نگهداری مانده حساب کمتر از مبلغ مذکور امکان‌پذیر نبوده، کاهش مانده به کمتر از 100 میلیون ریال، موجب فسخ حساب می‌گردد.

2- ضوابط افتتاح حساب یا انتقال آن، مطابق ضوابط و شرایط عمومی افتتاح و انتقال سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار تعیین می‌گردد.

3- نرخ سود علی‌الحساب سپرده، سالانه 2% می‌باشد که همانند سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت عادی محاسبه و به حساب مشتری واریز می‌گردد.

4- صاحبان این سپرده، علاوه بر دریافت سود علی‌الحساب به شرح فوق‌، امکان دریافت تسهیلات در قالب مرابحه عام، حداکثر به میزان 85% مبلغ سپرده‌گذاری شده را دارند.

5- سقف تسهیلات اعطایی به هر شخص اعم از حقیقی و حقوقی (دارنده حساب موصوف) در «طرح 2 و 1» (طی یک قرارداد تسهیلاتی یا قراردادهای متعدد) در بانک مسکن، 000ر000ر000ر2 (دو میلیارد) ریال تعیین می‌گردد.
توضیح: با توجه به تعیین سقف فردی 000ر000ر000ر2 (دو میلیارد) ریال برای مجموع تسهیلات هر شخص در «طرح 2 و 1»، لازم است علاوه بر استعلام‌های مورد نیاز در زمان افتتاح سرلوحه تسهیلات، همزمان با افتتاح قطعی تسهیلات نیز، مجدداً از سامانه‌های ذی‌ربط استعلام گردیده و سقف تسهیلات مرابحه عام دریافت شده مشتری در تمامی شعب بانک مسکن کنترل گردد تا مجموع تسهیلات مرابحه عام پرداخت شده به هر شخص در این طرح، از سقف فردی تسهیلات تعیین شده فراتر نرود.

6- نرخ سود تسهیلات مرابحه عام در «طرح 2 و 1» معادل 1% (سالانه یک درصد) بوده و نرخ وجه‌التزام این تسهیلات نیز  24% تعیین می‌گردد.

7- حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات در بخش مسکن  60 ماه و در بخش خدمات 24 ماه می‌باشد.

8- روش بازپرداخت تسهیلات مرابحه عام در این طرح، صرفاً به صورت اقساط ماهانه امکان‌پذیر بوده، پرداخت تسهیلات مرابحه عام در این طرح به صورت نسیه دفعی و یا ترکیبی امکان‌پذیر نمی‌باشد.

9-تسهیلات «طرح 2 و 1» صرفاً قابل پرداخت به سپرده‌گذار و یا بستگان نزدیک وی (پدر، مادر، همسر ،فرزند، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) بوده، اعطای تسهیلات به اشخاصی غیر از سپرده‌گذار و یا بستگان نزدیک وی امکان‌پذیر نمی‌باشد. در خصوص اشخاص حقوقی نیز، بر اساس نظر و درخواست سپرده‌گذار، تسهیلات به شخص حقوقی و یا اشخاص حقیقی زیرمجموعه و تحت پوشش شخص حقوقی پس از احراز تحت پوشش بودن شخص معرفی شده از طریق اخذ مدارک مثبته از جمله تصویر قرارداد استخدامی، لیست بیمه، فیش حقوقی و ... قابل پرداخت خواهد بود تا از سوی‌ استفاده‌های احتمالی جلوگیری گردد. بر این اساس، هر فرد حقیقیِ مجاز به اخذ تسهیلات (اشخاص حقیقی معرفی شده از سوی شخص حقوقی و یا بستگان درجه یک اشخاص حقیقی) در قالب این طرح می‌تواند تا سقف 000ر000ر000ر2 (دو میلیارد) ریال با رعایت سایر شرایط و ضوابط از تسهیلات استفاده نماید. بدیهی است افتتاح حساب به نام اشخاص حقوقی و توثیق سپرده نزد بانک به نفع اشخاص زیرمجموعه یا خود شخص حقوقی، صرفاً در صورت پیش‌بینی موضوع در اساسنامه شرکت امکان‌پذیر خواهد بود.

ایسوس

نظر شما چیست؟