02/11/1398 - 11:05
حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، کشوری و لشکری سال 99
میزان افزایش حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال 99 در سال 99 و بررسی میزان افزایش حداقل حقوق سال‌های مختلف نسبت به نرخ تورم آن‌سال تیترهایی هستند که در این مطلب منتشر خواهد شد.

بروزرسانی: 24 خرداد 99

آخرین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال 99

علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران: دستمزد کارگران ۲۶ درصد افزایش یافت، بر همین میزان حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز افزایش می‌یابد.

در حال مذاکره هستیم تا سایر مزایا را برای بازنشستگان افزایش دهیم.

طبق ماده ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی هر دستمزدی که برای حداقل حقوق کارگران تعیین می‌شود باید برای حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی نیز اعمال شود.

 

مشاهده جدول حداقل حقوق و دستمزد سال 99


بروزرسانی: 20 فروردین 99

افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در ۱۳۹۹ تصویب شد

حداقل حقوق بازنشتگان به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان نیز ۷ برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شد.

در جلسه امروز هیئت وزیران، که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی، رئیس جمهوری برگزار شد، ضمن ارائه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص مدیریت مقابله با ویروس کرونا، میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال 1399مشخص شد.

 تصویب افزایش ضریب حقوق کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۳۹۹

بر اساس تصمیم هیئت وزیران، حقوق شاغلین دستگاه‌های اجرایی در سال 1399، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش یافته به طوری که پس از افزایش مذکور، حکم حقوقی آنان از 28 میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

هم‌چنین، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری به استثنای مشمولین قانون نظام هماهنگی پرداخت کارکنان دولت در سال 1399 به میزان ۱۷ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۵۰۰ ریال و حداکثر حقوق و مزایای مستمر این قبیل کارکنان به میزان هفت برابر حداقل حقوق مذکور در این بند تعیین می‌شود.

افزون بر این، حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۳۹۹ به میزان ۹ میلیون و ۷۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تعیین می‌شود که با احتساب فوق العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده این میزان نباید کمتر از ۱۷ میلیون و ۹۷۴ و ۵۰۰  ریال شود و مابه التفاوت آن تا این مبلغ به سقف محاسبه شده، اضافه خواهد شد.

گفتنی است، پس از اعمال افزایشات مذکور، مبلغ مابه التفاوت ریالی مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کار مشخص و طرحی) به نسبت مدت کارکرد از مبلغ ۲۸ میلیون ریال با عنوان " تفاوت تطبیق موضوع جز (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) " در احکام درج می‌گردد.

افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و...

برهمین اساس، افزایش حقوق کارکنان مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت، نهادها و مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت های دولتی دارای مقررات خاص از جمله شرکت ها و دستگاه هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان های موضوع ماده ۵ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و همچنین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، در سال 99 به میزان ۱۵ درصد تعیین می‌شود.

افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران سال 99

گفتنی است، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹، ۱۵ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد، پس از افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۲۸ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

حداقل و حداکثر حقوق بازنشتگان سال 99

همچنین، حداقل حقوق بازنشتگان به میزان ۱۸ میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۵۰ ریال و حداکثر حقوق آنان نیز ۷ برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین شد.

گفتنی است، سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل منابع داخلی خود، با تصویب هیئت امنا یا مجمع عمومی، حداکثر درسقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۳۹۹ براساس مفاد این تصویب نامه اقدام نمایند.


بروزرسانی: 11 اسفند 99

حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری 2 میلیون و 800 هزار تومان

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: با مصوبه امروز  (11 اسفند 99) کمیسیون تلفیق حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و کسانی که قرارداد مستقیم کاری با دولت دارند در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹، گفت: با مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق حداقل حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری و کسانی که قرارداد مستقیم کاری با دولت دارند در سال آینده ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد بود که حقوق همه این کارکنان و بازنشستگان علاوه بر این ۱۵ درصد نیز افزایش خواهد داشت.

وی افزود: این مصوبه شامل حال بازنشستگان و کارکنان تأمین اجتماعی نمی‌شود و در مورد میزان و افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان این صندوق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم می‌گیرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 اظهار داشت: علاوه بر این بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق معلمانی هم که حقوق آنها کمتر از ۵۰ درصد فوق‌العاده شغل ماده ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشوری باشد شامل حداقل حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خواهد شد و اعضای کمیسیون تلفیق بر اجرای رتبه‌بندی معلمان تأکید کردند.

وی افزود: چنانچه در هیات رئیسه مصوب شود لایحه بودجه سال 99 بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار میگیرد و دیگر نیازی به بررسی آن در صحن علنی مجلس نیست و مستقیم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.


سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ ضمن تشریح چگونگی افزایش حقوق‌های زیر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، گفت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق مقرر شد؛ افزایش حقوق‌های بین ۳ تا ۶ میلیون تومان بیش از ۱۵ درصد باشد.

افزایش حقوق 50 درصدی برای بازنشستگان حداقلی بگیر در سال 99

آقای هادی قوامی در ادامه سخنانش در جمع خبرنگاران و در پایان آخرین جلسه کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ در خصوص چگونگی افزایش حقوق ها، تصریح کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق بنا شد برای افزایش حقوق‌ها در سال ۹۹ به این شکل اقدام شود؛ تمام حقوق بگیرانی که در سال ۹۸ حداقل حقوقشان یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان است، در سال 1399 50درصد افزایش حقوق خواهند داشت.
آقای قوامی یاد آور شد: منتهی با این شرط که در حکم کارگزینی این افراد در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، این افزایش ۵۰ درصدی تا سقف پرداخت ۲ میلیون ۸۰۰ هزار تومان باشد. این حکم شامل بازنشستگان، مستمری بگیران، شاغلین و قراردادی‌ها خواهد شد.

افزایش بیش از 15٪ حقوق‌های بازنشستگان بین ۳ تا ۶ میلیون تومان در سال 99

وی با اشاره به مصوبه این کمیسیون در مورد افزایش بیش از 15 درصدی حقوق‌های بین ۳ تا ۶ میلیون تومان نیز گفت: در طول سال‌های اخیر این گروه درآمدی از بازنشستگان تا شاغلین به دلیل این که مجلس بیشتر گروه‌های پایین را تحت حمایت قرار می‌داد به صورت مناسب از مزایای افزایش حقوق برخوردار نشده بودند.
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: از دریافتی سه میلیون به بالا افزایش ۱۵ درصدی حقوق شامل همه می‌شود، اما مقرر شد برای کسانی که بین ۳ تا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ردیفی در نظر گرفته شود و حقوق این افراد به گونه‌ای ترمیم شود که افزایش بیش از ۱۵ درصدی برای آن‌ها اعمال شود.

وی افزود: بر این اساس در سال ۹۹ بازنشستگان، مستمری بگیران و شاغلین خصوصا فرهنگیان، افزایش حقوق بیش از ۱۵ درصد که در لایحه دولت و مصوبه پیشین کمیسیون تلفیق پیش بینی شده بود، خواهند داشت.


بروزرسانی: 1 بهمن 99

حد اقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال 99 برابر با 2.800.000 تومان

علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست  کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت:‌ با مصوبه امروز کمیسیون تلفیق حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در سال 99 به میزان 2 میلیون و 800 هزار تومان خواهد بود.

وی متن مصوبه کمیسیون تلفیق را تشریح کرد:

دولت مکلف است در سال 1399 افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل اعضای هیأت علمی، قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی و حقوق بازنشستگان را به گونه‌ای انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان 15درصد، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کارمشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در سال 99 متناسب سنوات خدمت قابل قبول، از 28 میلیون ریال کمتر نباشد.  

مطلب پیشنهادی

عیدی سال 99 کارمندان و کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دولت چقدر است
جدول میزان عیدی کارگران و کارکنان دولت در سال 99

براساس این مصوبه دولت مکلف است در سال 1399 افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر از قبیل

  • اعضای هیأت علمی
  • قضات و کارکنان کشوری و لشکری شاغل در تمامی دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه
  • همچنین نیروهای مسلح
  • وزارت اطلاعات
  • سازمان انرژی اتمی
  • حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، کشوری و لشکری را

به گونه‌ای انجام دهد که پس از اعمال افزایش حقوق به میزان 15درصد، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کارمشخص) به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوقی بازنشستگان  و مستمری‌بگیران متناسب سنوات خدمت قابل قبول، از 28 میلیون ریال کمتر نباشد.

تفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1397.12.26 در حکم حقوق، بدون تغییر باقی بماند و مابه‌التفاوت ریالی مبلغ مندرج در حکم کارگزینی (برای کارکنان رسمی و پیمانی) و قرارداد ماهیانه (برای کارکنان قرارداد کارمعین و کارمشخص) نسبت به مبلغ 28 میلیون ریال، به تفاوت تطبیق مذکور اضافه می‌گردد. این تفاوت تطبیق برای شاغلین قوانین مربوط مشمول کسر کسور بازنشستگی می‌باشد.

حداقل حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، کشوری و لشکری در سال 99 نباید کمتر از مبلغ 2 میلیون و 800 هزار تومان باشد

 

یوسف‌نژاد در ادامه گفت‌وگوی خود خاطرنشان کرد: علاوه بر این حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین، حداقل حقوق بازنشستگان  و مستمری‌بگیران و وظیفه‌بگیران مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و سایر حقوق‌بگیران دستگاه‌‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایتی‌های متناسب با آنها، معادل افزایش ضریب ریالی به میزان 15درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: همچنین طبق این مصوبه سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366.12.4 و اصلاحات بعدی آن در سال 1399 سالانه مبلغ 360 میلیون ریال تعیین می‌شود. نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیر دولتی اعم از حقوق و مزایای فوق‌العاده (به استناد تبصره‌های (1) و (2) ماده (86) قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با رعایت ماده (5) قانون اصلاح پاره‌ای از مقررات مربوط به اعضای هیأت علمی مصوب 1368.12.16 با اصلاحات و الحاقات بعدی) و کارانه مازاد بر مبلغ مذکور تا یک و نیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 10درصد و نسبت به مازاد یک و نیم برابر تا دو ونیم برابر آن مشمول مالیات سالانه 15درصد و نسبت به مازاد دو و نیم برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه 20درصد نسبت به مازاد چهار برابر مشمول مالیات 25درصد می‌باشد. میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد (57) و (101) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ 288 میلیون ریال تعیین می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 در پایان گفت:‌ آیین‌نامه اجرایی این تبصره با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور به تصویب هیأت دولت می‌رسد.

زمان نهایی برای تعیین حوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال 99

وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی توافق نهایی در خصوص رقم  حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران سال 99 را انتهای اسفند ماه ذکر کرد.

ایسوس

نظر شما چیست؟