از طریق اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه
18/02/1398 - 23:10
دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه
بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور بالا رفتن امنیت شبکه بانکداری الکترونیکی از اول خرداد ماه 98 تمامی بانک‌های سراسر کشورموظف به حذف رمز دوم ثابت و جایگزین نمودن رمز دوم یکبار مصرف هستند. در ادامه مطلب نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه توضیح داده شده است.

1606683296_1_0.gif

رمز دوم یکبار مصرف چیست؟

این روزها کلاهبرداری اینترنتی با روش‌های مختلف برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی در کشور بسیار گسترده شده و بسیاری از کسانی که اطلاعات کمی از روش‌های سارقان امروزی دارند دچار ضررهای هنگفتی شده‌اند. پلیس فتا اعلام کرده که در سال ۹۷، ۲۰ تا ۲۵ هزار پرونده برداشت غیرمجاز که بخش مهمی از آنها به‌خاطر ناآگاهی مردمی بوده تشکیل شده است. در این میان، براساس آنچه پلیس فتا اعلام کرده فیشینگ عامل شکل‌گیری یک‌سوم جرایم سایبری در کشور است. به همین‌خاطر استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف به جای رمز ثابت در دستور کار قرار گرفته است؛ به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود با جایگزین شده رمز دوم یک‌بار مصرف از سوی تمامی بانک‌ها می‌توان میزان قربانیان فیشینگ را به‌طور جدی کاهش داد. به‌خاطر همین مقرر شده است که از خرداد‌ماه98 رمز دوم ثابت حذف شود و رمز دوم یک‌بار مصرف فعال شود.

بروز رسانی: 15 آذر 98

مراحل فعال سازی کارت بر روی دستگاه خودپرداز
برای دریافت روز دوم یکبار مصرف بانک رفاه

مراحل فعال سازی کارت بر روی دستگاه خودپرداز برای دریافت روز دوم یکبار مصرف بانک رفاه

مراحل نصب اپلیکیشن رمزساز بانک رفاه

چگونه رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه را غیر فعال کرده و از رمز دوم ایستا قبلی استفاده کنیم؟

چگونه رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه را غیر فعال کرده و از رمز دوم ایستا قبلی استفاده کنیم؟

بروز رسانی: 15 اردیبهشت 98

رمز یکبار مصرف بانک رفاه

جهت استفاده از رمز یکبار مصرف بانك رفاه، در ابتدا بايد فايل نصب توكن موبايلی از سايت بانك دريافت گردد. براي راه اندازی اپلیکیشن توليد رمز يکبارمصرف بانک رفاه نياز به فعالسازی اين نرم افزار با كد فعالسازی و شماره سريال منحصربه‌فرد آن است. قبل از نصب، از تاريخ و زمان دقيق تلفن همراه خود مطمئن شويد.

 

نحوه دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

رمز یکبار مصرف موبایلی، یک اپلیکیشن تولید رمز جهت افزایش ضریب امنیتی تراکنش‌های مالی و غیر مالی در سامانه های بانکداری الکترونیک بانک رفاه است که قابل استفاده بر روی انواع تلفن‌های همراه شامل iOS، Android و Java می‌باشد.
مشتریان محترم می‌توانند با مراجعه به شعب بانک نسبت به اخذ شماره سریال و شماره فعالسازی اپلیکیشن رمز یکبار مصرف موبایلی اقدام نمایند. سپس با استفاده از لینک‌ زیر و با توجه به اینکه شماره سریال اخذ شده از شعبه با FDL یا FDN شروع می‌شود، اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه را دانلود و طبق راهنما نصب کنند.

دانلود اپلیکیشن تولید رمز یکبار مصرف موبایلی بانک رفاه

فعالسازی این اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه

شماره سريال و كد فعالسازی از طرف شعبه به مشتری تحويل داده می‌شود. با وارد كردن اين اطلاعات توكن موبايلی بر روی تلفن همراه فعال شده و از اين پس اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه با شماره سريال وارد شده شناسايي می‌شود. در اين حالت معمولاً اطلاعات در پاكت دربسته ويژه (همانند اطلاعات كارت بانکی) در بانك توليد و در شعبه تحويل مشتری می‌شود. در اين مرحله گزينه Manual را انتخاب نمائيد.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

 با انتخاب گزينه Manual وارد صفحه فعالسازی اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه به روش دستی ميشويد.  در اين مرحله شماره سريال (بخش عددی) و كد  فعالسازی ارائه شده را وارد نمائيد. همچنين رمز ورود به نرم افزار دلخواه در اين  مرحله بايد توسط كاربر وارد گردد كه اين رمز عبور در هر بار ورود به اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه لازم است.  اين رمز عبور بايد حداقل 6  كاراكتر باشد كه اين كاراكترها مي تواند عدد، حروف و يا تركيبي از هر دو باشد.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

در استفاده‌هاي بعدي از توكن نرم افزاری و براي هر بار ورود به اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه، بايد رمز عبوري كه در مرحله نخست براي ورود به توكن موبايلي ثبت نموده‌ايد را وارد نمود.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

تذكر: پس از 4 بار وارد نمودن رمز ورود اشتباه به اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه، امکان ورود فراهم می‌شود ولی نرم افزار رمزهای یکبار مصرف نامعتبر تولید می‌كند، تا زمانی كه رمز صحیح ورود به نرم افزار را وارد نمایید.

سادگی دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

 با هر بار وارد شدن به اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه، رمز يکبار مصرف توليد شده به كاربر نمايش داده خواهد شد.كاربر ميتواند با نگهداشتن بر روی عدد توليد شده آن را copy و به هنگام انتقال وجه در سامانه موبايل بانك و سامانه اينترنت بانك خود در فيلد رمز دوم paste  نمايد. 

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

 همچنين ميتوان تنظيمات اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه را با ورود به بخش تنظيمات Settings، اعمال نمود. در اين قسمت، گزينه هايي به منظور اعمال  تنظيمات به شرح ذيل وجود دارد. 

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

1-Provider information  (اطلاعات ارائه كننده): در اين قسمت اطلاعات مربوط به ارائه دهنده توكن موبايلي قابل مشاهده است. 

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

2 -DIGIPASS information  (اطلاعات توكن نرم افزاری): اطلاعات نمايش داده شده در اين بخش عبارتند از : 

  1. Serial number  شماره سريال توكن
  2. Application counter )تعداد رمز يکبار مصرف توليد شده توسط اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه از ابتداي نصب
  3.  Phone GMT time ساعت استاندارد تلفن همراه
  4. Client/Server time shift  انحراف زماني گوشي با سرور
  5. Build (شماره نسخه اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه)

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

3 -Change Password تغيير رمز عبور: در صورت نياز، مي توانيد در اين قسمت رمز عبور خود را تغيير دهد. به اين منظور بايد رمز عبور فعلي به همراه رمز عبور جديد و تکرار آن توسط كاربر وارد گردد.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

4- Offline Time Synchronization  همزمان سازي زمان به صورت آفلاين: 

در اين بخش ميتوان زمان و تاريخ اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه را تنظيم نمود.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه

5- Change Language تغییر زبان: در این بخش میتوان زبان اپلیکیشن رمز یکبار مصرف بانک رفاه را تغییر داد.

دریافت رمز یکبار مصرف بانک رفاه


برای آموزش نحوه دریافت رمز دوم یکبار مصرف سایر بانک‌ها اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟