باگ نمایشگر آیفون 6 اس
نمایشگر آیفون بیماری‌زا نیست؛ سایت‌های ایرانی اشتباه کردند!
به تازگی شاهد انتشار گزارش‌های متعددی در مورد یک مشکل عملکردی جدید در صفحه نمایش آیفون 6 اس (iPhone 6S) و آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus) اپل بودیم که سایت iFixit اصطلاحا آن را "Touch Disease" به معنای مفهومی "اشکال یا مرض تاچ نمایشگر" عنوان کرده است. متاسفانه در بسیاری از منابع خبری پارسی زبان شاهد ترجمه اشتباه این عنوان و ارتباط دادن آن با بیماری‌زا بودن نمایشگر آیفون 6 اس و 6 اس پلاس اپل بودیم. خوشبختانه این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند و به هیچ عنوان منظور از عبارت "Touch Disease" ناقل بیماری بودن صفحه‌نمایش آیفون‌های اپل نیست!

اپل در حال حاضر از نظر قضائی وضع و اوضاع مناسبی ندارد. طی روزهای آخر هفته گذشته از این شرکت به دلیل نقض قوانین مرتبط با حقوق مصرف کنندگان در دادگاه ایالات متحده شکایت به عمل آمد. دلیل این شکایت مربوط به بروز مشکلی در عملکرد صفحه نمایش لمسی آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل می‌شود که به موجب آن نمایشگر دستگاه در قابل دستورهای لمسی کاربر عکس‌العمل لازم را نشان نداده و یک نوار خاکستری در بخش فوقانی صفحه نمایش ظاهر می‌شود. کاربران شاکی مدعی شده‌اند که با ضربه زدن متوالی بر روی صفحه نمایش آیفون خود و فشردن آن قادر به از بین بردن باگ یا مشکل مورد نظر هستند، اما این مشکل دائما در حال رخ دادن بوده و کاربران را کلافه کرده است!

باگ نمایشگر آیفون 6 اس

بنا به گزارش‌های ارائه شده، به نظر می‌رسد که شرکت اپل از بروز این مشکل در صفحه نمایش آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس مطلع بوده اما با این حال نسبت به عرضه آن‌ها اقدام کرده و به این صورت حقوق مصرف کنندگان را نقض کرده است. مشکل عملکردی ایجاد شده توسط سایت شناخته شده iFixit مورد بررسی قرار گرفت و این منبع مدعی شد که دلیل بروز این مشکل احتمالا با یک سهل انگاری کوچک در طراحی آیفون‌های اپل ارتباط دارد. در حال حضار شرکت اپل در قبال این موضوع هیچ عکس‌العملی از خود نشان نداده، اما بدون تردید دیر یا زود باید پاسخگویی شاکیان خود باشد.

اما نکته جالب توجه در مورد انعکاس این خبر در رسانه‌های پارسی زبان است! همانطور که اشاره داشتیم سایت iFixit باگ ایجاد شده در عملکرد نمایشگر دو آیفون مذکور را بررسی کرده و برای این مشکل عنوان "Touch Disease" را انتخاب کرده است. متاسفانه اغلب منابع خبری پارسی زبان این عبارت را با بیماری زا بودن صفحه نمایش لمسی آیفون مرتبط دانسته و عناوینی این چنینی برای آن در نظر گرفته‌اند که به هیچ عنوان صحیح نبوده و ارتباطی با موضوع اصلی موجود ندارد.

باگ نمایشگر آیفون 6 اس

بنابراین از این نظر جای نگرانی وجود ندارد و بحث روی مشکل سخت‌افزاری است که آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس اپل از آن رنج می‌برند. با توجه به سابقه خوبی که اپل در زمینه پشتیبانی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان داشته، احتمال می‌دهیم که بروز این مشکل در دو نمایشگر دو محصول مورد نظر ناخواسته ایجاد شده باشد. با این وجود احتمالا اپل باید در قبال این امر جریمه‌ای را پرداخت کند. باید منتظر دفاع اپل و صحبت‌های این شرکت و نتیجه پرونده مورد نظر باشیم. آیا شما هم با مشکل جدید مطرح شده در مورد نمایشگر لمسی آیفون 6 اس یا آیفون 6 اس پلاس برخورد داشته‌اید؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟