چگونه می توان از سریع‌ترین اینترنت موجود در کشور استفاده کرد؟
راهنمای خرید و استفاده از سرویس‌ TD-LTE
در مقاله "اینترنت TD-LTE چیست؟" با جدیدترین و پرسرعت ترین سرویس اینترنت ثابت آشنا شدیم. قطعاً پس از آشنایی با سرویس جذاب و پرسرعت TD-LTE، تمایل به استفاده از این سرویس دارید. اما مرحله بعد چیست و باید چه اقداماتی برای رسیدن به پرسرعت‌ترین اینترنت موجود در ایران انجام داد؟

1606683296_1_0.gif

دسته ای از روانشناسان معتقدند وجود تعداد زیاد گزینه برای انسان، انتخاب را برای او مشکل می‌کند. این موضوع ممکن است  در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، اما می‌توانید سهولت در تصمیم گیری را در خرید و استفاده از سرویس TD-LTE تجربه کنید؛ چرا که در حال حاضر در ایران، تنها دو شرکت این سرویس را ارائه می‌کنند: ایرانسل و مبین‌نت.

مطلب پیشنهادی

اینترنت TD-LTE چیست ؟
با جدیدترین فناوری اینترنت ثابت بی سیم بیشتر آشنا شویم...

ایرانسل، پیشتاز در ارائه سرویس TD-LTE

اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل، به عنوان اولین شبکه اینترنت پرسرعت ثابت در ایران، مرداد ماه 95 در مشهد مقدس راه‌اندازی شد. ایرانسل به عنوان پیشتاز و آغازکننده این سرویس، هم‌اکنون در  123 شهر ایران در حال ارائه  این سرویس می‌باشد.

البته با توجه به سرعت گسترش این سرویس و مناطق تحت پوشش آن، برای مطلع شدن از جدیدترین مناطق پوشش سرویس اینترنت ثابت TD-LTE می‌توانید به وب سایت ایرانسل  مراجعه نمایید.

برای استفاده از سرویس TD-LTE ایرانسل، شما نیاز به یک سیم کارت ویژه نسل 4 ثابت و یک مودم دارید. برای خرید سیم کارت و مودم ایرانسل می‌توانید از راه‌های زیر اقدام نمایید:

  • خرید اینترنتی با مراجعه به وب سایت فروشگاه ایرانسل (https://shop.irancell.ir)
  • دریافت حضوری از طریق مراجعه به مراکز فروش و خدمات ایرانسل
  • تماس با شماره 600 (از خط ایرانسل) و یا شماره 09366000000 (از سایر خطوط)

نکته مهم در استفاده از این سرویس تهیه سیم کارت‌های ویژه سرویس TD-LTE می‌باشد چرا که این سیم کارت‌ها تنها برای استفاده از این سرویس می‌باشد و نمی‌توان از آن برای برقراری تماس، دریافت و یا ارسال پیامک استفاده کرد. همچنین ایرانسل امکان تعویض رایگان مودم وایمکس با مودم TD-LTE را برای مشترکان سرویس وایمکس خود فراهم ساخته است.

در هنگام خرید سیم کارت، می‌توانید با توجه به میزان استفاده خود از اینترنت و البته در نظر گرفتن قیمت، اقدام به تهیه و فعال سازی یکی از بسته‌های اینترنت ثابت TD-LTE ایرانسل نمایید. طبیعتا پس از اتمام بسته می‌توانید از طریق برنامه کاربردی ایرانسل و یا شماره گیری کد #7*، اقدام به تمدید بسته و یا خرید بسته جدید نمایید.

در حال حاضر بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل با زمان‌ها و حجم‌های متنوع در دسترس می‌باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت ایرانسل و قسمت خرید‌آنلاین بسته‌های اعتباری اینترنت نسل ۴ و ۴.۵ ثابت (TD-LTE) مراجعه نمایید.

مبین‌نت، حرکت به سمت اینترنت ثابت پرسرعت

اغلب ما مبین نت را با سرویس وایمکس آن می‌شناسیم. سرویسی می‌توان آن را اولین سرویس گسترده خدمات اینترنت بیسیم دانست. اما با پیدایش اینترنت TD-LTE که همانند وایمکس به صورت بی سیم و البته با شرایط بهتری کار می‌کند، مبین نت نیز حرکت خود را به عنوان ارائه دهنده این سرویس به عنوان رقیب ایرانسل آغاز کرد.

برای دریافت سرویس اینترنت ثابت TD-LTE مبین نت نیز شما نیازمند داشتن یک مودم و سیم کارت مبین نت می‌باشید. مبین نت نیز در اکثر شهر‌های بزرگ ایران سرویس TD-LTE خود را ارائه می‌دهد. برای اطلاع از مناطق تحت پوشش این سرویس می‌توانید به وب سایت مبین نت (www.mobinnet.ir/coverage) مراجعه نمایید.

مبین نت برای مشتریان جدید سرویس TD-LTE خود شرایط و امتیازات ویژه ای در نظر گرفته است. برای مشاهده و دریافت جزئیات این طرح های می‌توانید به آدرس www.mobinnet.ir/LTEPlans مراجعه نمایید.

برای خرید مودم ها و سیم کارت های مبین نت می‌توانید از طریق روش های زیر اقدام نمایید:

  •  خرید اینترنتی و از طریق ثبت نام آنلاین
  • تماس با شماره 1575
  • تهیه از عوامل فروش مجاز مبین نت (www.mobinnet.ir/dealers)

مبین نت نیز شرایط ویژه ای برای تعویض و ارائه سرویس TD-LTE خود به مشترکان وایمکس خود  قرار داده است و این مشترکان با هزینه 50 هزارتومان،می توانند سیم کارت TD-LTE مبین نت را به همراه 20گیگابایت اشتراک یکساله اینترنت در کنار مودم نسل جدید  TD-LTE دریافت نمایند. اگر مشترک وایمکس مبین نت هستید، برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مبین نت به نشانی www.mobinnet.ir/migration مراجعه نمایید.

بنابراین برای شروع به استفاده از سرویس اینترنت TD-LTE، کافی است با انتخاب یکی از شرکت های ایرانسل یا مبین نت، پس از مطمئن شدن از بودن در نواحی تحت پوشش، اقدام به دریافت مودم و سیم کارت نمایید و از تجربه پر سرعت ترین اینترنت بی سیم ثابت در ایران تا سرعت 40Mbps لذت ببرید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟