15/06/1396 - 12:43
4 کاربرد جالب QR Code در شبکه
QR Code یک بارکد دوبُعدی است که می‌توان آن را با پوینده‌های QR، تلفن همراه دوربین‌دار وتلفن هوشمند بازخوانی کرد و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.در مطالب زیر به چند کاربرد جالب QR کد می‌پردازیم.

1606683296_1_0.gif

در این مطلب چهار مقاله مجزا را در زمینه " QR code" گردآوری کردیم. روی تیتر دلخواهتان کلیک کنید تا مقاله مورد نظر باز شود.

با اسکن کد QR روتر در iOS 11 خیلی سریع به شبکه وصل شوید


اپل در راستای ساده‌تر کردن تنظیمات شبکه‌های بی‌سیم روی سیستم‌عامل iOS یک قابلیت دیگر را به نسخه جدید iOS 11 اضافه کرد. کافی است سیستم‌عامل دستگاه خود را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنید تا خیلی راحت و سریع با اسکن کد QR روی روتر به شبکه وصل شوید.

با کدهای QR به مایکروسافت دلایل خرابی ویندوز را گزارش دهید


مایکروسافت برای آن‌که به کاربران اعلام کند، چرا سیستم آن‌ها دچار مشکل شده است، کدهای QR را به صفحه آبی مرگ اضافه می‌کند. به‌طوری که صفحه آبی مرگ از این پس اطلاعات فنی مناسبی در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

چگونه میهمان‌ها بدون رمزعبور وای‌فای به اینترنت خانه وصل شوند؟


این روزها یکی از مهمترین سوالاتی که مهمانان بعد از سلام و احوالپرسی از میزبان می‎پرسند این است که «پسورد وای‎فای شما چیست؟» این سوال گاهی اوقات برای خود شما هم پیش می‎آید و فراموش می‎کنید چه کلمه عبوری را برای شبکه خود انتخاب کرده بودید. به خاطرسپاری کلمات عبور به کاری عذاب‌آور تبدیل شده است و از طرفی از لحاظ امنیتی هم کار درستی نیست که همه از کلمه عبور شما مطلع باشند. یک راه‌حل هوشمندانه برای این مشکل وجود دارد و آن چسباندن یک کد QR در اطراف خانه است، به این ترتیب مهمانان (و یا خود شما) می‎توانند تنها با اسکن این کد توسط تلفن آندرويدی یا iOS خود به شبکه متصل شوند.

استفاده‌ غیرمنتظره از کدهای QR

کدهای QR را روی صفحات مجله‌ها، پوسترها یا کالاها دیده‌ایم. در این کدها، لینک یک وب‌سایت خاص ذخیره شده است که با اسکن کردن از طریق دوربین تلفن همراه می‌توان به‌طور مستقیم به آن سایت وارد شد. اکنون، گروهی از محققان دانشگاه Connecticut به سرپرستی بهرام جاویدی، کاربردی دیگر برای این کدها یافته‌اند: نمایش تصاویر سه‌بعدی روی اسمارت‌فون.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟