آیا اپل هم با مشکل پیشین سامسونگ مواجه می‌شود؟
آیفون 8 پلاس در حین شارژ منفجر شد + عکس
طبق تازه‌ترین گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا یک آیفون 8 پلاس در تایوان و زمانی که در شارژ بوده، منجر شده است. این حادثه ذهن ما را به سمت مشکلاتی سوق داده که در سال 2017 برای فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به وجود آمده بود! با سایت شبکه همراه باشید تا جزئیات این خبر را مرور کنیم.

1606683296_1_0.gif

حتما به خاطر دارید که چه مشکلات عجیبی برای فبلت گلکسی نوت 7 سامسونگ به وجود آمد و منجر به توقف تولید و عرضه آن شد. فبلت نوت 7 شبیه به یک نارنجک دستی شده بود و مشکلی که در طراحی باتری آن وجود داشت، منجر به منفجر شدن دستگاه می‌شد. حال و با توجه به خبر تازه‌ای که در مورد انفجاری یک آیفون 8 پلاس به دست آمده، به نظر می‌رسد که مشکلات سامسونگ برای اپل در حال تکرار هستند!

عرضه آیفون 8 و آیفون 8 پلاس از روز بیست و دوم ماه سپتامبر در برخی از مناطق و کشورهای دنیا از جمله تایوان آغاز شد. بعد از عرضه این دو محصول گزارش‌هایی در مورد نویزهای عجیبی منتشر شد که در حین برقراری تماس در اسپیکر آیفون 8 و 8 پلاس شنیده می‌شدند! شرکت اپل بعد از بررسی این مسئله عنوان داشت که مشکل ایجاد شده را با یک آپدیت نرم افزاری ساده برطرف می‌کند. همچنین گفته شد که آیفون 8 پلاس و آیفون 8 هیچ مشکل عمده دیگری ندارند! اما ظاهرا این ادعا چندان قابل اعتماد نیست!

طبق گزارشی که امروز از سوی منابع تایوانی منتشر شده، یک دستگاه آیفون 8 پلاس مادامی که در حال شارژ بود منفجر شده است! صاحب این آیفون خانم وو (Wu) است و آیفون 8 پلاس او از حافظه 64 گیگابایتی بهره می‌برد. وی اشاره داشته که آیفون 8 پلاس او تا مدتی بدون هیچ مشکلی کار می‌کرد، اما زمانی که بعد از ظهر سه‌شنبه آن را به شارژر وصل کرد متوجه اتفاق عجیبی شد! باتری آیفون داغ و ناگهان دستگاه در حین شارژ منفجر شد!

خانم وو اشاره می‌کند که باتری آیفون 8 پلاس او در زمانی که به شارژر متصل شده 70 درصد شارژ داشته است. حتما تصور می‌کنید که او از شارژر نامرغوبی برای شارژ کردن باتری دستگاه استفاده کرده، اما در حقیقت (حداقل بنا به اظهارات خانم وو) اینطور نبوده و وی از شارژر اصلی خود آیفون 8 پلاس که در باکس دستگاه قرار داشته برای شارژ باتری آن استفاده کرده بود. طبق اطلاعات مندرج در این گزارش، آیفون 8 پلاس مذکور فقط 3 دقیقه بعد از اتصال شارژر منفرج شده است! یعنی باتری دستگاه اورشارژ نشده و حتی به 100 درصد هم نرسیده بود. انفجار آیفون به قدری سنگین بوده که صفحه نمایش (پنل بالایی) دستگاه را از پنل زیرین آن جدا کرده است. این مسئله به وضوح در عکس‌های ضمیمه شده قابل درک است.

جالب است بدانید که خانم وو از طرفداران آیفون‌های اپل محسوب می‌شود و از زمان معرفی آیفون 4 تا به امروز فقط از سری آیفون‌های اپل استفاده کرده است. وی اشاره داشته که تا پیش از این هیچ وقت مشکلی این چنینی برای او و آیفون‌هایش رخ نداده بود. منابع تایوانی اشاره داشتند که آیفون منفجر شده به منظور بررسی و عیب‌یابی به کارخانه‌ تولید دستگاه بازگردانده شده است. بنابراین بدون تردید در آینده نزدیک دلیل این انفجار مشخص می‌شود و اپل هم در قبال این موضوع از خود عکس‌العمل نشان می‌دهد. نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا اپل هم گرفتار سرنوشت شوم سامسونگ می‌شود؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟