Galaxy S10 Lite، Galaxy Note Lite
22/11/1398 - 11:35
آشنایی با گوشی سامسونگ گلکسی S10 لایت و گلکسی Note لایت
دو گوشی اس 10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت بر مبنای گلکسی اس و گلکسی نوت ساخته شده‌اند و همانند گوشی‌های نسل پیشین سامسونگ از قابلیت‌های قدرتمندی همچون دوربین، قلم S Pen، صفحه‌نمایش قدرتمند، باتری با ظرفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند. سامسونگ در ارتباط با دو گوشی جدید می‌گوید: «دو گوشی فوق به خوبی به نیازهای حرفه‌ای کاربران پاسخ می‌دهند. دو گوشی‌ یاد شده همان تجربه کاربری سری اس و گلکسی نوت را به کاربر القا می‌کنند.»

گلکسی اس 10 لایت در ظاهر تغییرات خاصی ندارد، با این حال تفاوت‌هایی میان گلکسی اس 10 لایت با سایر گلکس‌های سری اس 10 وجود دارد. در حالی که گلکسی s10e، گلکسی s10 پلاس به ناچ در کنار صفحه‌نمایش تجهیز شده‌اند در گلکسی اس 10 لایت شاهد هستیم که ناچ در بالای صفحه‌نمایش قرار گرفته است. دومین تفاوت بزرگ در ارتباط با ماژول دوربین پنل پشتی است. گوشی فوق از یک ماژول مستطیلی شکل استفاده می‌کندکه مجهز به حس‌گر دوربین و فلش LED است. دوربین اصلی اس 10 لایت به حس‌گر 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و زاویه دید عریض، دوربین دوم به حس‌گر 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و دوربین سوم به حس‌گر ماکرو با تفکیک‌پذیری 5 مگاپیکسل و یافراگم f/2.4 تجهیز شده که برای تشخیص عمق استفاده می‌شود. سامسونگ در گوشی فوق از یک مکانیزم لرزش‌گیر اپتیکال به‌نام Super Steady استفاده کرده که در زمان فعال بودن اجازه می‌دهد تصاویر و فیلم‌های با کیفیتی از سوژه‌های در حال حرکت گرفته شود. سامسونگ می‌گوید پایداری تصاویر مبتنی بر فناوری Super Steady فراتر از تمامی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ است. دوربین فوق عریض گلکسی اس 10 لایت شبیه به چشم انسان زاویه دید 123 دارد و تفکیک‌پذیری بالای دوربین اجازه می‌دهد تا بزرگ‌نمایی تصاویر با بهترین کیفیت ممکن انجام شود. دوربین سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسلی است که  دیافراگم f/2.2 دارد و درون ناچ مخصوص خود قرار می‌گیرد.

اس 10 لایت مجهز به یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی از نوع Infinity-O است که از تفکیک‌پذیری فوق اچ‌دی (2400 x 108) پیکسل استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش مجهز به فناوری سوپر امولد پلاس است. سامسونگ در طراحی این گوشی از یک باتری با ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده و خوشبختانه از شارژ سریع 25 واتی در آن بهره برده است.

تراشه به‌کار گرفته شده در اس 10 لایت از لیتوگرافی 7 نانومتری استفاده می‌کند. این تراشه مجهز به هشت هسته پردازشی با فرکانس‌های کاری 2.4، 2.8 و 1.7 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این گوشی نیز Adreno 640 است. گوشی فوق با حافظه اصلی 6 یا 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت در اختیار کاربران قرار دارد. با توجه به این‌که ظرفیت حافظه جانبی چندان زیاد نیست، سامسونگ پشتیبانی از شکاف کارت حافظه را برای گوشی فوق در نظر گرفته است. درگاه ارتباطی این گوشی از نوع Type-C است.

گلکسی نوت 10 لایت مناسب برای کاربران علاقه‌مند به گوشی‌های سری نوت

قلم SPen همراه با گلکسی نوت 10 لایت یکی از نقاط شاخص گوشی‌های سری نوت است. این قلم به ویژگی Bluetooth Low Energy تجهیز شده تا کاربر بتواند با یک کلیک ساده قلم بتواند محتوای ویدویی را کنترل کرده یا از صفحه عکس‌برداری کند. قلم فوق به ویژگی فرمان هوایی نیز تهیز شده تا کاربران به ساده‌ترین شکل از قلم فوق استفاده کنند. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است و در نتیجه یکسان با اس 10 لایت است. گلکسی نوت 10 لایت همانند گلسی اس 10 لایت به یک صفحه‌نمایش 6.7 اینچی از نوع Infinity-O با تفکیک‌پذیری 2400 در 1080 پیکسل تجهیز شده است، با این حال در گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ از فناوری سوپر امولد استاندارد استفاده کرده است. باتری این گوشی ظرفیت 4500 میلی‌آمپر ساعت دارد. سامسونگ در طراحی این گوشی از پردازنده اگزینوس 9810 استفاده کرده که مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری است. یک تراشه هشت هسته‌‌ای که چهار هسته پردازشی فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز دارند، در حالی که چهار هسته دیگر فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز دارند. این گوشی با حافظه اصلی 6 یا 8 گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که البته امکان افزایش حافظه جانبی از طریق کارت حافظه میکرواس‌دی تا ظرفیت 1 ترابایت وجود دارد. این گوشی به تراشه گرافیکی Mali-G72 MP18 تجهیز شده است. دوربین اصلی این گوشی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/17 و فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel AF و مکانیزم لرزش‌گیر اپتیکال و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است. دوربین سوم نیز 12 مگاپیکسلی و از نوع تله فوتو با دیافراگم f/2.4 است. نسبت سطح صفحه‌نمایش به بدنه در حدود 86.6 درصد است. لازم به توضیح است که درگاه ارتباطی این گوشی از نوع Type-C است.

هر دو گوشی از اندروید 10 و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 2 استفاده می‌کنند. گلکسی اس 10 لایت در رنگ‌های Prism Blue، Prism White و Prism Black به بازار عرضه می‌شوند. گلکسی نوت 10 لایت نیز در رنگ‌های Aura Red، Aura Black و Aura Glow به بازار عرضه می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟