تشریح یکی از قابلیت‌های دوربین پرچم‌داران جدید سامسونگ به زبان ساده
فایده f متغیر در دوربین Galaxy S9 و +Galaxy S9 چیست؟
حتما در خبرهای مربوط به رونمایی از گوشی‌های جدید خانواده Galaxy S9 سامسونگ چیزهایی شنیده‌اید. مهم‌ترین قابلیتی که به این گوشی‌ها اضافه شده است، قابلیت تغییر میزان f به صورت دلخواه است. اما این قابلیت در عمل به چه کاری می‌آید؟

در شبکه سعی کرده‌ایم به زبان ساده به توضیح این مسئله بپردازیم:

سامسونگ در کنفرانس MWC به این نکته اشاره کرده است که مهم‌ترین انتظار کاربران از گوشی‌های هوشمندشان، داشتن تجربه عکاسی و فیلمبرداری عالی است؛ به همین سبب، این شرکت تمام سعی خود را کرده است تا روی گوشی‌های پچم‌دار جدید خود بهترین دوربین ممکن را به کار ببندد. 

دیگر دوران مگاپیکسل‌ها به پایان رسیده است. تقریبا همه می‌دانند که مگاپیکسل هم مانند سن، تنها یک عدد است و قرار نیست تمام نتیجه پایانی، وابسته به میزان مگاپیکسل گوشی هوشمند شما باشد. امروزه در کنار مگاپیکسل به چیزهای دیگری هم باید توجه کرد. الگوریتم‌های ثبت تصویر، لرزشگیرها، میزان f و ...

مطلب پیشنهادی

 گلکسی S9 و  گلکسی+S9 سامسونگ معرفی شدند

بله. میزان f یک مسئله تاثیرگذار در کیفیت تصویر نهایی است. این مولفه تعیین می‌کند که دریچه دیافراگم دوربین شما چه میزان نوری را جذب می‌کند. اگر به چشم انسان توجه کرده باشید، قطعا دیده‌اید که در محیط‌های تاریک، قسمت تیره چشم گشاد می‌شود تا نور بیشتری را جذب کند و در محیط‌های پرنور، دقیقا برعکس این اتفاق صورت می‌گیرد و مردمک برای جلوگیری از آسیب دیدن چشم، تنگ می‌شود تا نور کمتری جذب شود.

این اتفاقی است که در دوربین‌ گوشی‌های خانواده Galaxy S9 می‌افتد. در حالی که تمام گوشی‌ها از میزان f ثابتی برخوردارند، این دو گوشی می‌توانند با داشتن دو f، در شرایط کم‌نور و پرنور به عکاسی بپردازند. تقریبا تمام شرکت‌های سازنده گوشی همراه میزان f را چیزی در حدود 2.0 تنظیم می‌کنند تا محصولشان بتواند در هر شرایطی عکاسی کند؛ زیرا با کم شدن میزان f، میزان جذب نور افزایش پیدا می‌کند و عکس‌‌هایی که در شرایط پرنور گرفته می‌شوند، نتیجه مناسبی در پی ندارند؛ زیرا تصاویر از حالت واقعی، تا 30 درصد روشن‌تر ثبت می‌شوند و از طرف دیگر، عمق میدان بسیار کم خواهد بود و تمام پس‌زمینه سوژه تار خواهد بود.

برای حل این مشکل، سامسونگ با یک مهندسی انقلابی، این امکان را به کاربر داده است که بتواند میزان گشودگی دریچه دوربین را بین f/1.5 و f/2.4 تغییر دهد و چه در نور کم و چه در نور مناسب، بتواند عکس‌هایی با کیفیت ثبت کند. 

اما فایده این قابلیت چیست؟

با داشتن این قابلیت، تصاویر ثبت شده با این گوشی دارای نویز کمتری هستند و به دلیل عدم نیاز به افزایش ISO، سرعت پیدا کردن سوژه و ثبت تصاویر بیشتر از همیشه شده است. 

این قابلیت می‌تواند هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی مورد استفاده قرار بگیرد و بدون شک تجربه‌ای لذتبخش از عکاسی با گوشی هوشمند را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟