انتظارها به پایان رسید
16/09/1396 - 21:00
سرانجام Snapdragon 845 معرفی شد
پیشرفت فناوری به قدری سرعت گرفته است که شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه تکنولوژی، هر سال نه تنها یک، بلکه دو یا حتا سه محصول بالارده جدید معرفی می‌کنند. این امر باعث انگیزه بیشتر شرکت‌های تامین‌کننده برای طراحی و ساخت قطعات قدرتمندتر شده است. یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های تامین‌کننده در زمینه گوشی هوشمند، شرکت کوالکام است.

کوالکام طراح و سازنده تراشه‌های موسوم به Snapdragon است؛ تراشه‌هایی که بر روی انواع مختلف گوشی‌های اندرویدی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتا اخیرا راهش را به محصولات ویندوزی هم باز کرده است. 

این شرکت، شب گذشته جدیدترین تراشه خود موسوم به Snapdragon 845 را معرفی کرد. این تراشه قرار است بر روی گوشی‌های پرچم‌دار سال 2018 مورد استفاده قرار بگیرد و اولین مشتری‌های آن Samsung Galaxy S9 و Xiaomi Mi 7 خواهند بود. 

معماری این تراشه 10 نانومتری است و این امر به افزایش سرعت پردازش و کاهش مصرف انرژی تراشه کمک خواهد کرد. مودم به کار رفته در این تراشه از نوع X20 است و اینترنت پر سرعت LTE gigabit را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از سایر نکاتی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، برخورداری این تراشه از هوش مصنوعی بسیار قوی‌تر، تشخیص چهره پیشرفته‌ و قابلیت فیلمبرداری 4K HDR است.

قدرت پردازش SD 845 نسبت به SD 835 حدود 25 درصد بیشتر است و امور گرافیکی سنگین را تقریبا 35 درصد سریعتر از نسل قبلی تراشه‌های اسنپدراگون 835 انجام می‌دهد. با در نظر گرفتن قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای که Snapdragon 835 داشت، می‌توان حدس زد که این نسل از تراشه می‌تواند گوشی‌های اندروید را به مقابله با A11 Bionic اپل امیدوار کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟