دوربینی با قابلیت تثبیت تصویر 6 محوره
01/06/1396 - 17:40
شیائومی از دوربین MIJIA Compact رونمایی کرد + عکس
شرکت شیائومی به صورت رسمی از دوربین اختصاصی با نام میجیکا کامپکت (MIJIA Compact) رونمایی کرد که ضمن ارائه قابلیت ضبط ویدئوهای 4K از تکنولوژی تثبیت تصویر 6 محوره (6-Axis Stabilization) هم بهره می‌برد. این دوربین قرار است با قیمت بسیار خوب 105 دلار روانه بازار شود.

1606683296_1_0.gif

همه ما شیائومی را به عنوان یک شرکت تولید و عرضه کننده گوشی‌های مقرون به صرفه می‌شناسیم، اما شیائومی فقط در زمینه تولید اسمارتفون‌ها فعالیت ندارد و گجت‌های الکترونیکی دیگری را هم طراحی می‌کند. در همین راستا این شرکت چینی از جدیدترین دوربین خود بام اختصاصی MIJIA Compact رونمایی کرد. این دوربین قرار است با قیمت مقرون به صرفه 105 دلار روانه بازار شود.

دوربین MIJIA Compact قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارد و از نظر ابعاد یک دوربین فشرده و کوچک است. بنابراین حمل و نقل این دوربین به سادگی صورت می‌پذیرد. بدنه دوربین مذکور ابعاد 29.5 در 42.7 در 71.5 میلیمتر را ارائه می‌کند و وزن آن فقط 99 گرم است. یک صفحه نمایش لمسی 2.4 اینچی در این دوربین بکار رفته که از طریق آن می‌توانید علاوه بر اعمال تنظیمات مورد نظرتان، ویدئوها و عکس‌هایی که ضبط می‌کنید را هم مشاهده نمایید.

دوربین MIJIA Compact از چیپ Ambarella A12S75 و سیستم کاهش نویز حرکتی سه بعدی (3D Motion Noise Reduction) بهره می‌برد و امکان تصحیح اعوجاج لنز را ارائه می‌کند. این دوربین همچنین قابلیت عکسبرداری با فرمت خام (RAW Format) را هم ارائه می‌کند. لنز دوربین آن مدل IMX317 برند سونی با دیافراگم F2.8 و زاویه دید 145 درجه‌ای است. این لنز دوربین توان ضبط عکس‌های با وضوح 3840 در 2160 پیکسل یا 4K و همچنین ضبط ویدئوهای 4K با نرخ فریمی 30 فریم در هر ثانیه را دارد.

اما یکی از ویژگی‌های جالب دوربین MIJIA Compact شیائومی مربوط به بهره‌مندی آن از سیستم تثبیت تصویر الکترونیکی 6 محوره می‌شود. بدین منظور دوربین مذکور به یک ژیروسکوپ سه محوره و یک شتاب سنج سه محوره مجهز شده است. حالت‌های ضبط ویدئو هم در این دوربین شامل حالت اسلوموشن یا صحنه آهسته، زمان گریز (Time Lapse) و تصویربرداری پشت سر هم و با سرعت بالا می‌شود. متاسفانه به ظریفت دقیق باتری دوربین MIJIA Compact اشاره‌ای نشده، اما شیائومی مدعی است که باتری آن با یک بار شارژ کامل می‌تواند امکان ضبط 2 ساعت ویدئوی 4K و 3 ساعت ویدئوی فول اچ‌دی را ارائه کند!

دوربین نام برده شده از اتصال بلوتوث و وای فای پشتیبانی به عمل می‌آورد و به شیار SD هم مجهز است. حداکثر ظرفیت حافظه SD که می‌توان در دوربین MIJIA Compact از آن استفاده کرد برابر با 64 گیگابایت عنوان شده است. شیائومی اشاره کرده که این دوربین را با قیمت بسیار مطلوب 105 دلار روانه بازار می‌کند. نظر شما در رابطه با دوربین MIJIA Compact شیائومی چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟