با رابط کاربری Vibe Pure خداحافظی کنید!
19/05/1396 - 17:15
لنوو اولین گوشی مجهز به اندروید خام خود را معرفی کرد
شرکت لنوو به صورت رسمی از اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید خام خود با نام اختصاصی لنوو کی 8 نوت (Lenovo K8 Note) رونمایی کرد. با توجه به این مسئله احتمالا باید با رابط کاربری Vibe Pure این شرکت خداحافظی کنیم، چرا که لنوو قبلا اشاره کرده بود که در آینده اسمارتفون‌هایش را تجهیز به اندروید خام روانه بازار می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید.

حتما می‌دانید که سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل منبع باز (Open Source) است. این مسئله به شرکت‌های تولید کننده اسمارتفون‌های اندرویدی اجازه داده تا بتوانند تغییرات مورد نظرشان را در این سیستم عامل ایجاد و دستگاه‌های اندرویدی خود را با نسخه‌ای از اندروید روانه بازار کنند که شخصی‌سازی شده است. تغییراتی که شرکت‌های مختلف تولید کننده گوشی‌های اندرویدی بر روی نسخه خام اندروید انجام می‌دهند و سپس بر روی محصولاتشان پیاده‌سازی می‌کنند اصطلاحا رابط کاربری (User Interface) نام خواهند گرفت.

به این صورت است که هر شکرت تولید کننده گوشی‌های اندرویدی رابط کاربری اختصاصی خود را دارد. برای مثال رابط کاربری اختصاصی سامسونگ برای سال‌های طولانی تاچ ویز (TouchWiz) نام داشت، رابط کاربری هوآوی EMUI نام دارد و همین روال برای شرکت‌های دیگر هم صادق است. بنابراین این موضوع سبب می‌شود تا ظاهر نرم افزاری گوشی‌های هر برند علیرغم اینکه مبتنی بر سیستم عامل اندروید است با محصول اندرویدی برند دیگر تفاوت داشته باشد.

در این بین رابط کاربری شرکت لنوو Vibe Pure نام دارد که ظاهرا دیگر باید با آن خداحافظی کنیم! شرکت لنوو چند وقت پیش اعلام کرده بود که قصد دارد گوشی‌های آینده خود را مانند سری محصولات نکسوس و پیکسل گوگل به اندروید خام مجهز کند و از بکارگیری رابط کاربری Vibe Pure صرف نظر نماید! در همین راستا لنوو امروز از گوشی جدید کی 8 نوت رونمایی کرد و به ادعای خود جامع عمل پوشاند.

گوشی هوشمند لنوو کی 8 نوت به اندروید خام 7.1.1 مجهز است و یک گوشی میان رده محسوب می‌شود. صفحه نمایش آن 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD است و وضوح تصویر 1920 در 180 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ‌دی را ارائه می‌کند. ضمنا نمایشگر این محصول توسط شیشه گوریلاگلس 3 پوشانده شده است. لنوو در گوشی کی 8 نوت از تراشه هلیو ایکس 23 مدیاتک (MediaTek Helio X23) استفاده کرده و دستگاه را از نظر رم در دو نسخه مختلف با ظرفیت‌های 3 و 4 گیگابایتی روانه بازار می‌کند. هر یک از نسخه‌های نام برده شده به ترتیب از حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایتی بهره می‌برند.

دوربین اصلی گوشی کی 8 نوت لنوو از دو سنسور 13 مگاپیکسلی تشکیل شده و چراغ فلش LED دوبلی را به همراه دارد. دوربین سلفی دستگاه هم از سنسوری 13 مگاپیکسلی با چراغ LED اختصاصی بهره می‌برد که نشان می‌دهد لنوو سعی داشته گوشی کی 8 نوت را سلفی محور طراحی کند. دستگاه به اسکنر انگشت کاربر مجهز بوده و باتری آن هم ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد.

لنوو قیمت نسخه پایه‌ای گوشی مذکور را برابر با 203 دلار در نظر گرفته است و هم اکنون عرضه آن در بازارهای کشور هندوستان آغاز شده است. با توجه به اینکه این گوشی از اندروید 7.1.1 خام بهره می‌برد، پیش‌بینی می‌کنیم که لنوو مطابق ادعای خود از این پس اسمارتفون‌هایش را با تجهیز به اندروید خام روانه بازار کند. نظر شما در رابطه با این موضوع چگونه است؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟